וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן חלף על פני מטוס שהתכונן לנחיתה בנתב"ג וכמעט גרם לאסון

12.8.2015 / 11:18

טייסים של טיסת "בריסל איירליינס" שהתכוננו לנחיתה בנתב"ג הבחינו ברחפן במסלול הנחיתה שלהם והסיטו את המטוס ממסלולו. חקירה בנושא נפתחה אך מפעיל הרחפן טרם אותר. "תופעה מדאיגה"

בריסל איירליינס, אוגוסט 2015. ויקיפדיה, אתר רשמי
מטוס חברת "בריסל איירליינס"/אתר רשמי, ויקיפדיה

רחפן כמעט גרם לאסון שלשום כשהתקרב למטוס שהיה בדרכו מבלגיה לישראל והתכונן לנחיתה בסמוך לשדה התעופה בן גוריון. טייסי מטוס איירבוס 310 של חברת "בריסל איירליינס" שגלש לקראת נחיתה במסלול 03 בנתב"ג הבחינו ברגע האחרון ברחפן, שריחף בנתיב הטיסה של המטוס. הטייסים נאלצו להסיט את המטוס ממסלולו כדי למנוע התנגשות.

מדוח שפרסם היום (רביעי) חוקר התאונות של משרד התחבורה עולה כי הטייסים הבחינו ברחפן חולף על פניהם בעת שהיו בשלבים הסופיים לקראת נחיתת המטוס. הטייסים דיווחו למגדל הפיקוח והודעה הועברה לרשות שדות התעופה שפתחה בחקירה. גם המשטרה עודכנה בפרטי המקרה, אך מפעיל הרחפן טרם אותר.

עוד בוואלה!NEWS:
במתקן "חולות" לא מתרגשים מפסיקת בג"ץ: "נאמין רק כשנצא מפה"
"חוויה כואבת": נתניהו, ברק ופרס העלו זיכרונות ממבצע "סבנה"
מח"ש ביקשה לגבות עדות פרקליט בתיק "ואן גוך" – הפרקליטות סירבה

פמיניסטיות הטיסו רחפן מגרמניה לפולין עם גלולות להפלה. רויטרס
מתקשים להתמודד עם תופעת הרחפנים/רויטרס

במשרד התחבורה מתקשים להתמודד עם תופעות הרחפנים ועם הטלת מגבלות עליהם. לדברי חוקר התאונות הראשי, עו"ד יצחק רז, "מדובר בתקרית חמורה שמייצגת תופעה מדאיגה שרק הולכת ומתרחבת ואשר מתבטאת בעלייה, בשיעור גידול גבוה, של הטסת רחפנים, פרטיים ומסחריים, ללא רגולציה, ללא תיאום או ללא יידוע של הרשויות המוסמכות".

רז הוסיף בדוח כי "תופעה זו נדונה בשנתיים האחרונות במספר גדול של כנסים בינלאומיים, עקב ההבנה כי מדובר בגורם סיכון בטיחותי שעלול לגרום בנסיבות מסוימות, עד כדי הפלת מטוס נוסעים, כל שכן כשזו נעשית בקרבת שדות תעופה". במרץ השנה, אירעה תקרית חמורה דומה, שבמהלכה חלף רחפן על פני מטוס 'איירבוס' מדגם דומה, ונכנס למסלול הנחיתה של המטוס בנתב"ג. התקרית אירעה בגובה נמוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"לצמצם את ממדי הסיכון"

מהדוח עולה כי מדובר בתופעה בינלאומית שמנסים למצוא לה פתרון ברחבי העולם. "בחודשים האחרונים פרסמו הארגון הבינלאומי של חוקרי תאונות תעופה (ISASI) וארגון הבקרה האירופית (יורוקונטרול) מסמכים שהדגישו את חומרת התופעה לבטיחות התעבורה האווירית", כתב. לדבריו, לפני שבועיים נערך בקליפורניה כנס בנושא. אחת התובנות שעלו מהכנס היא הצורך להגביל את גובה טיסת הרחפנים ולאפשר את הפלתם ללא קבלת אישור במידה שיחרגו מגובה זה.

"חובה להכיר כי שיעור הגידול של התופעה הוא עצום ובמצב הנוכחי, יש לסגור פערים רבים בתחום הרגולציה והאכיפה, תוך יצירת מודעות אצל מפעילי הרחפנים שרבים מהם לא מודעים ממש לסיכון הבטיחותי והביטחוני שהם יוצרים", הוסיף. "האירוע מחייב את גורמי התעופה והאכיפה בישראל לשלב פעילויות, לקיים מפגשים ליידוע ותיאום, זאת כדי לטפל ביעילות בתופעה, במטרה לצמצם את ממדי הסיכון".

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully