וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "אנחנו בגל של פיגועי תגובה להצתת המשפחה בדומא"

12.8.2015 / 0:03

שר הביטחון, שסייר ביהודה ושומרון, טען כי דריסת החיילים בשילה והדקירה בתחנת הדלק ב-443, הם תוצאה של הזעם הפלסטיני על פיגוע הטרור היהודי. במקביל, אלוף פיקוד המרכז חידד את הוראות הפתיחה באש

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון משה יעלון התייחס אתמול (שלישי) לרצף האירועים הלאומניים ואמר כי הם חלק מהתגובה הפלסטינית לפיגוע ההצתה בדומא, שבו נהרגו אב ובנו. בסיור שקיים ביהודה ושומרון הוסיף השר כי למתיחות הקיימת ממילא מתווספת גם הסתה בצד הפלסטיני. "אנחנו עדיין בגל של תגובה על דומא, וברור שחלק מהפיגועים שקרו, כמו הדריסה של החיילים בשילה או הדקירה ב-443, קשורים לכך", ציין השר.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
מוצבים, עמדות תצפית ומגדלי שמירה: "חמאס מכין הפתעות"
הטרור בגדה מודל 2015: "חובבני", ללא מבוקשים ובעזרת חברים
התשובה הישראלית למטעני החבלה המתקדמים של חמאס וחיזבאללה

"בתקשורת הפלסטינית מסיתים, ואנשים לוקחים רכב ודורסים, או מנסים לרצוח יהודי בתחנת דלק". לדבריו, אם לחמאס או לג'יהאד האיסלאמי הייתה יכולת לבצע פיגועים, הם היו עושים זאת. "זה עלול לקרות, לכן צריך להיות דרוכים. אחד הדברים החשובים ביהודה ושומרון זה לא להתבלבל מהשקט ומהנוף ולא להיכנע לחום, אלא להיות כל הזמן ערניים".

יעלון הוסיף כי בנוסף לכך מתקיימת במקביל פעילות מודיעינית ופעילות מבצעית שמסייעות בסיכול התארגנות חבלנית. "מוטיבציה לפיגועים קיימת, אולם דם רב נחסך הודות למעצרים שאנחנו עושים, והודות לשמירה ביישובים ובצירים". בהתייחסו לטרור שמגיע גם מהכיוון הפלסטיני וגם מהכיוון היהודי אמר: "זה אתגר מורכב לשמור על השטח יציב בתנאים הללו ואף על פי כן זה נעשה, בוודאי מול פוטנציאל ההסלמה". במערכת הביטחון אמרו כי התקופה הקרובה היא "רגישה ונפיצה" וכי פציעה והרג של פלסטינים משחקת לידי הגורמים הקיצוניים והמסיתים, ובראשם חמאס.

פלסטינים מפגינים במהלך אירועי יום הנכבה באזור רמאללה, מאי 2015. רויטרס
"אם המחבל זרק את הבקבוק, אתה לא יורה כדי לפגוע. זה תחום אפור". הפגנה של פלסטינים באזור רמאללה/רויטרס

בתוך כך, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה העביר אתמול הוראת שעה המחדדת את הוראות הפתיחה באש ביהודה ושומרון. זאת, אחרי שבחודש האחרון התרחשו מספר תקריות שבהן פתחו חיילי צה"ל באש לעבר מפגינים פלסטינים במהלך הפרות סדר אלימות. בחלק מהמקרים נפצעו מפגינים ואף נהרגו. לאור העלייה בהפרות הסדר והניסיונות לבצע פיגועים הוחלט לחדד את הוראות הפתיחה באש ולהבהיר ללוחמים כי רק כשנשקפת סכנת חיים ממשית ניתן לפתוח באש, ולפי הנסיבות יש לבצע נוהל מעצר חשוד. יובהר כי לא הוחלט על שינוי הוראות הפתיחה באש בגדה, אלא רק לחדד אותן.

עם זאת, קצינים שקיבלו את הוראת השעה הסבירו כי ההנחיות שהועברו נתפסות כמגבילות את הלוחמים במצבים מורכבים. "אנחנו צריכים להסביר ללוחמים שאם מחבל מאיים עם בקבוק תבערה והוא מסוגל לפגוע בך ולהוות סכנת חיים, אתה אמור להגן על עצמך - אבל אם הוא זרק את הבקבוק ולא פגע ובורח, אתה לא יורה בו כדי לפגוע. זה תחום אפור, ולכן אנחנו צריכים לחדד את הנוהל. אף אחד לא רוצה לדרדר מציאות. קיבלנו גם הנחיות להפגין איפוק".

(עדכון ראשון: 22:03)

תא"ל רוני נומה. ליאור עפרון, במחנה, מערכת וואלה! NEWS
מפקד פיקוד מרכז אלוף רוני נומה/מערכת וואלה! NEWS, ליאור עפרון, במחנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully