וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדות שופט נדחתה - מכיוון שרעייתו שופטת באותו מחוז

יהושוע בריינר, כתב לענייני משפט

11.8.2015 / 10:41

מינויו של השופט הצבאי יריב נבון לכהונה בבית משפט השלום במחוז חיפה נדחה לאחר שהוועדה לבחירת שופטים נתקלה בדילמה - האם מצב שבו שני בני זוג משמשים כשופטים באותו מחוז הוא תקין או חריג?

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

(התכנסות הוועדה לבחירת שופטים בתחילת השבוע)

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה ביום ראשון לראשונה מזה תשעה חודשים, בין היתר, על מנת לבחור שופטים לבתי משפט השלום ולבתי המשפט המחוזיים. במהלך הישיבה נבחרו השופטים, אולם הוחלט לדחות את בחירת הוועדה לשופטים במחוז חיפה, לאחר שחבריה לא ידעו כיצד לנהוג במצב שבו שופט אמור להתמנות לכהונה במחוז שבו רעייתו משמשת שופטת.

המועמד המדובר הוא יריב נבון, שמכהן כיום כשופט צבאי בבית המשפט הצבאי בשומרון. נבון, הנחשב למשפטן מאוד מוערך, היה מועמד מוביל להתמנות לשופט בבתי משפט השלום שבמחוז חיפה. אלא שבמהלך הדיון התברר כי רעייתו, השופטת מירב קלמפנר-נבון, משמשת גם היא שופטת בבית המשפט השלום בחיפה – מדובר במצב חריג ביותר, שטרם נקבעו הנחיות ברורות בעניינו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הטרור בגדה מודל 2015: "חובבני", ללא מבוקשים ובעזרת חברים
מהלילה: שינויים נוספים בהסדרי התנועה בת"א בשל הרכבת הקלה
הנערה החרדית שקיבלה פטור מצה"ל: "לא הייתי אחראית מספיק"

שופטת בית משפט השלום חיפה מירב קלמפנר נבון. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
אין הנחיות ברורות. רעייתו של השופט יריב נבון, השופטת מירב קלמפנר נבון/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

בישיבת הוועדה בנובמבר 2014 הועלתה הסוגיה ונאמר על ידי אחת מחברות הוועדה כי קרובי משפחה או בני זוג של שופטים מכהנים יוכנסו "רק מטעמים מיוחדים". ואולם, טרם נקבעו הנחיות ברורות בעניין, בין היתר בשל הפסקת כהונתה של שרת המשפטים הקודמת ציפי לבני. בסופו של יום, הוחלט לבחון את הסוגיה משפטית, מה שהוביל לדחיית הבחירה לא רק בנבון עצמו אלא גם בשאר המועמדים לכהונת שיפוט באזור חיפה.

מחוז חיפה נחשב לאחד העמוסים ביותר מבחינת תיקים. לדברי עורך דין שמרבה להופיע באזור, כבר עכשיו קיים מחסור בשופטים ועד הכינוס הבא של הוועדה לבחירת שופטים צפוי העומס רק לגדול. "נבון הוא משפטן יסודי ומוערך עם ניסיון רב מאוד הן כפרקליט והן כסנגור, אפשר לקוות שהוא יגיע למינוי כי הוא ראוי לכך", אמר משפטן המכיר את נבון.

מלשכת שרת המשפטים ומהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "הוחלט לקיים דיון יסודי בסוגיית מינוים של מועמדים לשיפוט שיש להם בני משפחה מקרבה ראשונה במערכת. אין בכוונתנו להתייחס באופן פרטני למי מהמועמדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully