וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יס פלנט" ייפתח מחר בירושלים, החרדים במלחמה נגד פתיחתו בשבת

משה שטיינמץ

10.8.2015 / 20:40

חברי מועצת העיר החרדים מנסים לסכל את פתיחתו בשבת של המתחם, בדומה ל"סינמה סיטי" שפועל רק בימי חול. "מדובר בהפרה חמורה של הסטטוס קוו". חברי המועצה החילונים טוענים: "מדובר בשטח פרטי וצריך לתת ליזם את חופש הבחירה"

מתחם יס פלאנט בראשון לציון. מרץ 2015. ראובן קסטרו
"תהיה הפגנה גדולה בעזרת השם". מתחם יס פלאנט בראשון לציון/ראובן קסטרו

אחרי שנים ארוכות של תכנון ובנייה, מחר (שלישי) ייפתח בירושלים קומפלקס בתי קולנוע של "יס פלנט" עם 16 אולמות שיהיה פתוח בשבת. חברי המועצה החרדים מנסים לסכל את פתיחת המתחם בשבתות, ולשחזר את ההצלחה בנוגע ל"סינמה סיטי" בעיר, שפועל רק בימי חול. חברי מועצה חילונים מאשימים: "מדובר בניצול ציני".

חברי המועצה החרדים יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן כתבו השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכמה חברי הכנסת של יהדות התורה כי "מדובר בהפרה חמורה ביותר של הסטטוס קוו בירושלים ושינוי לרעה באופן חמור עד קיצוני של מציאות החיים העדינה הקיימת בירושלים זה שנים רבות". פינדרוס הבהיר כי החרדים מנסים למנוע את פתיחת המתחם בשבתות ואמר לוואלה! NEWS: "הוצאנו מכתב לח"כים ונתחיל לעבוד, נראה גם מה עושים עם הכשרות של המסעדות במתחם". פינדרוס הוסיף כי "ירושלים לא מתאימה למקומות כאלה ובסוף זה ייסגר כמו כל המקומות האלו שהיו בעיר".

ביום שבת צפויה להתקיים הפגנה נגד פתיחת המתחם, אם כי זו תיערך דווקא בשכונת מאה שערים. יו"ר הוועדה למען השבת בירושלים הרב יוסף רוזנפלד אמר כי "תהיה הפגנה גדולה בעזרת השם, ההפגנה לא תהיה מול הקולנוע, כי לשם לא נוכל להגיע".

עוד בוואלה! NEWS:
העצורים החדשים בפרשת השחיתות: בכירים בנת"ע ומע"צ לשעבר
מרד במונופול הרבנות: בציונות הדתית מקימים רשת גיור עצמאית
אסיר ציון שעבר הזנה בכפייה: "זה בסדר כשהמטרה היא למנוע מוות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ירושלים לא מתאימה למקומות כאלה". חבר המועצה יצחק פינדרוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי המועצה מהסיעות החילוניות לא נשארו אדישים למכתב של חברי המועצה החרדים לחברי הכנסת והגיבו במכתב משלהם. "מדובר במכתב מגמתי שמטרתו להטעות את הציבור", כתבו. "היינו מצפים מנבחרי הציבור לפעול לקירוב לבבות במקום לליבוי יצרים בין המגזרים". הם הוסיפו וכתבו כי "צר לנו על הניצול הציני שבוחרים כמה חברי מועצה לעשות על ידי אמירות שאינן אמת, שנועדו להטעות את הציבור כאילו חל שינוי בסטטוס קוו הנהוג בעיר".

חברת מועצת העירייה עינב בר הסבירה כי "מדובר בשטח פרטי ובסופו של דבר צריך לתת ליזם את חופש הבחירה אם לפתוח בשבת או לא. זה נכון לירושלים שיהיה מתחם מתקדם שיהיה פתוח בסופי שבוע". לדבריה, בעיר פועלים כמה בתי קולנוע שפתוחים בשבת מזה שנים רבות כמו סמדר רב חן והסינמטק ולכן אין מניעה לפתוח גם את המתחם החדש בימים שבת. "לצערי במכתבם של חברי המועצה החרדים אין דבר מלבד ניסיון להתסיס את העיר ואת תושביה ולפגוע במרקם החיים המשותפים", הוסיפה. "אני מצרה על כך מאוד. ראוי היה שכולנו, חברי הנהלת העיר, נשקוד על פיתוחה וקידומה של ירושלים במקום ליבוי היצרים והמריבות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, בשבת הקרובה אף יפתח לראשונה בית קפה חדש בגן העצמאות שבירושלים, למרות התנגדות החרדים שאיימו על רשת "לנדוור" בהסרת הכשרות ממפעליה. בסופו של דבר, ויתר בעלי בית הקפה על המותג "לנדוור" כדי לפתוח בשבת. רוזנפלד הודה היום כי במאבק על בית הקפה החרדים הפסידו: "בסופו של דבר ב'לנדוור' לא ממש ניצחנו, אז הוא הוריד את השלט אבל הוא עדיין יפתח בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully