וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראלי לחלוטין": חייל בודד לשעבר נהרג בתאונה - ונקבר בארץ

10.8.2015 / 17:12

קובי בורשטיין נהרג בתאונת דרכים בכביש 44 מצפון לבית שמש. הוריו הגיעו מארה"ב להלוויתו בקיבוץ לביא שבגליל התחתון, שם אומץ כעולה חדש בימיו הראשונים. "לביא היה הבית של קובי ולא חשבנו שייקבר במקום אחר"

קובי בורשטיין ז"ל, נהרג בתאונת דרכים. אוגוסט 2015. ספק 500
"קובי היה אדם מדהים. איש מיוחד, חכם וערכי". קובי בורשטיין/ספק 500

בבית הקברות של קיבוץ לביא שבגליל התחתון הובא הערב (שני) למנוחות קובי בורשטיין, חייל בודד לשעבר בן 25, שנהרג אתמול בתאונת דרכים בכביש מספר 44 ליד מושב תרום שמצפון לבית שמש. בורשטיין לא נולד ולא גדל בקיבוץ לביא, אולם גורלו נקשר בגורל הקיבוץ הדתי כשאומץ שם כעולה חדש, במסגרת גרעין צבר.

גרעין צבא הינו פרויקט שבמסגרתו צעירים יהודיים מחו"ל מגיעים לישראל ומשרתים בצבא. החיילים מאומצים כקבוצות בקיבוצים ברחבי הארץ. בורשטיין השתלב בקיבוץ לביא בימיו הראשונים בארץ.

עם היוודע דבר מותו ולאחר הסכמת אלמנתו של בורשטיין, פנו הוריו שחיים בארצות הברית לקיבוץ לביא בבקשה כי בנם ייקבר בבית הקברות של הקיבוץ. "מיד הסכמנו. קובי היה מאוד מחובר אלינו", אמרה עירית גילה שהכירה את בורשטיין היטב במסגרת תפקידה כרכזת גרעין צבר בלביא. לדבריה, אביו של קובי אמר ש"לביא היה הבית של קובי ולא חשבנו שייקבר במקום אחר".

עוד בוואלה! NEWS:
עקרת הבית שמעולם לא הסתבכה: הנאשמת בלינץ' בפצוע הסורי
מתנת פרידה? שני העוזרים של דנינו ילמדו בארה"ב - על חשבון המשטרה
סוף לפרשה: הנערה החרדית מאלעד קיבלה פטור מצה"ל

קובי בורשטיין ז"ל, נהרג בתאונת דרכים. אוגוסט 2015. ספק 500
"הוא ראה כאן את עתידו". קובי בורשטיין/ספק 500

בורשטיין הגיע עם הגרעין שלו לקיבוץ לביא בשנת 2009. את השירות הצבאי שלו עשה בפלס"ר גבעתי. לדברי גילה, "בעקבות השירות המשמעותי שעשה ואהבתו לחטיבת גבעתי, הגיעו שני אחיו הצעירים גם כן לישראל והתגייסו לגבעתי. אח אחד כבר השתחרר ואח נוסף עדיין בשירותו הצבאי". לפני יותר משלוש שנים השתחרר בורשטיין משירות סדיר והחל ללמוד בפקולטה לחקלאות ברחובות. לפני כחודשיים נישא ליעל וגילה מספרת כי זה היה ערב מאושר. "רקדנו ושמחנו איתם. קובי היה אדם מדהים. איש מיוחד, חכם וערכי". בלביא שמרו איתו על קשר וקובי נהג לבוא לבקר בקיבוץ, שהיה ביתו הראשון בישראל. "הוא הפך ישראלי לחלוטין וראה כאן את עתידו", אמרה גילה.

ההודעה שהגיעה אתמול על מותו היממה את חברי לביא. היום בצהריים נחתו הוריו בישראל והם עתידים לפגוש בבית הקברות של לביא את חבריו הרבים של קובי מהקיבוץ, מגבעתי, מהאוניברסיטה ומשאר התחנות שהספיק לעבור בתקופה הקצרה שבה נקשרו חייו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully