וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבחירת שופטים החליטה על נבחריה ראשונים

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט

9.8.2015 / 23:43

לראשונה מאז הבחירות האחרונות, התכנסה הוועדה ובחרה 13 שופטים חדשים לבתי המשפט המחוזיים ובתי משפט השלום ברחבי הארץ. במקביל, נערכה פגישה ראשונה של הוועדה לאיתור מחליפו של היועץ המשפטי לממשלה

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה היום (ראשון) לראשונה מאז הבחירות, ובחרה שמונה שופטים חדשים לבתי המשפט המחוזיים וחמישה שופטים לבתי משפט השלום. עד למועד זה, לא התכנסה הוועדה במשך תשעה חודשים, בהם למעשה לא נבחרו שופטים חדשים. חלק מהשופטים שנבחרו כיהנו עד כה כשופטים בפועל בבתי המשפט, וכעת, עם אישור הוועדה, יקבלו מינוי קבע.

טרם הישיבה, אמרה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כי בשנת 2014 נפתחו 744 אלף תיקים וכי כבר בשלב זה של 2015 נפתחו 457 אלף נוספים. על כמות תיקים עצומה זו מופקדים 689 שופטים. "העומס המוטל על כתפיהם של השופטים הוא קשה ביותר. יש למלא את תפקיד בחירת השופטים בחרדת קודש, מתוך שאיפת אמת לבחור את הטובים ביותר ורק אותם. יש לתת משקל גם לעיקרון השיקוף החברתי, כשהבחירה כפופה תמיד לשיקולי רמה מקצועית ואיכות אישית של המועמד", אמרה נאור.

במקביל לבחירת השופטים, התכנסה היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה שיחליף את יהודה וינשטיין, היועץ הנוכחי. בישיבה נקבעו סדרי הוועדה, שצפויה להציע מועמדים להחלפתו של וינשטיין, שיעזוב את תפקידו בינואר 2016.

עוד בוואלה!NEWS:
תיעוד קשה: מכונית פוגעת בילדה בהוד השרון - ומעיפה אותה באוויר
קבוצת חרדים ביקרה את משפחת בנקי: "שליסל - עשב שוטה"
נלחמים בקיצוץ: החינוך הנוצרי מזהיר ממשבר דיפלומטי עם הוותיקן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העומס המוטל על כתפי השופטים הוא קשה ביותר". נשיאת בית המשפט העליון נאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופטים שנבחרו לבת המשפט המחוזיים הם השופטת עירית כהן לבית המשפט בירושלים, השופט בני שגיא לתל אביב, השופטים דפנה בלטמן-קדראי, צבי ויצמן וריקי שמולביץ למחוז המרכז (לוד) והשופט ג'ורג' אזולאי לבית המשפט בנצרת. כמו כן, מונו עורכי הדין יהודה לייבלין, אריה ביטון, מאיה אב-גנים וינשטיין, דוד שאול גבאי ריכטר ויהושע צימרמן.

בני שגיא, שמונה לשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, התפרסם בשנה האחרונה בעקבות פסק הדין הקל יחסית שגזר על ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני. שגיא גזר על לחיאני עונש של עבודות שירות, בעוד שבית המשפט המחוזי החליט להחמיר בעונשו של ראש העיר, ושלח אותו למאסר בפועל. בחודשים הקרובים צפוי שגיא לפרסם הכרעת דין משמעותית נוספת בתיקו של הניצב בדימוס ניסו שחם, הנאשם בעבירות מין והפרת אמונים.

הוועדה לבחירת שופטים מורכבת מתשעה חברים: שלושה שופטי בית המשפט העליון, שני שרי ממשלה, שני חברי כנסת ושני נציגים מלשכת עורכי הדין. מינוי שופטים לבית המשפט העליון צפוי רק בשנת 2017, כך שהמשמעות המעשית של המינויים הנוכחיים אינה דרמטית מבחינה פוליטית.

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully