וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: "קריאות חמאס להבעיר את השטח - אומללות"

9.8.2015 / 13:01

השר לשעבר קדורה פארס קרא בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לחדש את המו"מ הישראלי-פלסטיני: "העם הפלסטיני בגבו אל הקיר". על ממשלת ישראל: "שרים קוראים להרוג פלסטינים, מתגאים בכך ומעלימים עין מההסתה"

עריכה: ניר חן

בצל המתיחות בימים האחרונים בגדה המערבית בעקבות פיגוע הטרור היהודי שבו נרצח הפעוט עלי דוואבשה וקריאות הנהגת חמאס לפלסטינים להבעיר את השטח, השר הפלסטיני לשעבר קדורה פארס טוען כי המצב בין ישראל לפלסטינים נמצא בצומת דרכים והוא קורא לחדש את המשא ומתן. "המצב מאוד רגיש. או שיהיה תהליך מדיני אמיתי שיוכל ליצור תקווה לאנשים, או שהעם הפלסטיני ימצא עצמו דחוק בפינה עם הגב לקיר. הלחץ רק יוביל לפיצוץ", אמר פארס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

"האתגר הכי חשוב הוא התנהגות המתנחלים ומדיניות ממשלת הימין הקיצוני, שממשיכה להפקיע אדמות ולמוטט את כל התהליך המדיני", הוסיף הבכיר הפלסטיני. "לא יהיה ואקום. אבו מאזן הצליח לשכנע את רוב העם שאנחנו צריכים ללכת בצעדים חוקיים ודיפלומטיים ולנהל מדיניות עם העולם, שמה שלא יוכרע בשטח יוכרע במאמצים בינלאומיים. אבל האסטרטגיה הזאת לא הצליחה במציאות".

עוד על יחסי ישראל-הרשות הפלסטינית:
במערכת הביטחון מודים: אבו מאזן מונע הצתת אינתיפאדה
אחרי רצח הפעוט: מקורבו של נתניהו נפגש עם אבו מאזן בעמאן
אבו מאזן מאיים: בספטמבר יחול שינוי דרמטי ביחסים עם ישראל

עימותים בחברון במהלך הלווייתו של התינוק שנרצח בפיגוע בכפא דומא, יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עימותים בחברון בעקבות הלווייתו של עלי דוואבשה/צילום מסך, טוויטר

פארס מתח ביקורת על הניסיון של חמאס להצית את השטח. "לצערי הרב, הקריאות האלה של חמאס הן קריאות על דעת הקהל וניצול רגשות הציבור הפלסטיני, ולכן אלה קריאות אומללות", הוא טען. "זאת אמירה פוליטית שמטרתה גיוס אנשים". עם זאת, הוא גם ביקר את ממשלת ישראל ואמר: "זאת ממשלה שיש בה שרים שנותנים לגיטימציה וקוראים להרוג פלסטינים, מתגאים בכך ומעלימים עין מההסתה".

פארס, שהוא גם יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, התייחס לעשרות האסירים המצטרפים לשביתת הרעב שבה פתח העציר המנהלי מוחמד עלאן ולאישור חוק ההזנה בכפייה בכנסת. "אנחנו מעריכים את עמדת הרופאים הישראלים שמתנגדים לחוק ההזנה בכפייה האומלל הזה. עלאן נמצא בסכנת חיים מידית, וההזנה בכפייה היא אקט שיוסיף עוד שמן למדורה ויהיה גורם נוסף לפיצוץ הבא שבדרך", אמר פארס. "או ששירות בתי הסוהר מחליט לנהל דיאלוג אמיתי עם הנהגת האסירים, או שזה מתפוצץ ויהפוך למקור הסתה ברחוב הפלסטיני, מפני שהעם לא יסבול שלא רק שהבנים שלו בכלא, אלא שהם גם מושפלים וסובלים עינויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully