וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מאיים: בספטמבר יחול שינוי דרמטי ביחסים עם ישראל

2.8.2015 / 14:45

יו"ר הרשות לא פירט במפגש עם חברי מרצ שהגיעו לרמאללה בעקבות רצח הפעוט עלי דוואבשה למה כוונתו. בעבר דווח כי הוא מתכוון להתפטר. "לא נחזיק מעמד, אך לא נתמוך בטרור", אמר. "על איזה שלום מדבר נתניהו?"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן איים היום (ראשון) כי בחודש ספטמבר הקרוב יחול שינוי דרמטי ביחסים עם ישראל - זאת לנוכח רצח הפעוט הפלסטיני עלי דוואבשה, שבית משפחתו בכפר דומא הוצת לפי החשד בידי מחבלים יהודים. אבו מאזן, שאמר את הדברים במפגש עם חברי מפלגת מרצ שהגיעו לרמאללה, לא פירט מה כוונתו, אולם לפי דיווחים בעבר הוא שוקל להתפטר. כמו כן, אבו מאזן התחמק כשנשאל מה יעלה בגורל התיאום הביטחוני. יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון הביעה את תנחומיה על הפיגוע.

"כבר בספטמבר יהיה שינוי דרמטי ביחסים בין אם ממשלת ישראל לא תשנה את מדיניותה בחודש הנוכחי", הבהיר אבו מאזן. "האם ממשלת ישראל תפעל כדי לעצור פיגועים כמו אלו שהיו בכפר דומא?", שאל. לדבריו, "לא נוכל להחזיק מעמד, אך גם לא נתמוך בטרור או באלימות. עדיין ידינו מושטת לשלום. אם המצב יימשך בחודש הנוכחי תהיה לנו עמדה אחרת".

יו"ר הרשות הוסיף עוד: "כיצד אני יכול להמשיך ולהסתכל בעיני משפחות השהידים שנהרגו בידי טרוריסטים יהודים? אני מאשים את הממשל האמריקני באחריות למצב. כל הגינויים והבעות הצער מצדם לא מספיקים".

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"על ישראל לבחור בין דאעש לבין השלום". אבו מאזן, היום/ראובן קסטרו

אבו מאזן הדגיש כי "יש לנקוט צעדים נגד הקיצונים. משפחה שלמה הותקפה בביתה ומישהו שרף אותה למוות. קיבלתי שיחות מנתניהו ומהנשיא ריבלין שהביעו את תנחומיהם, אבל אנחנו שואלים מה יקרה עכשיו?. בכנות אני אומר - לא נוכל להתאזר בסבלנות. על ישראל לבחור בין דאעש לבין השלום, בין הארגונים הטרוריסטיים היהודיים לבין השלום. על איזה שלום מדבר נתניהו כשהמתקפות של המתנחלים נגד הפלסטינים הן איום יומיומי? האם הוא חושב שהמשך הבניה בהתנחלויות ללא משא ומתן יוביל לשלום?".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חברי מפלגת מרצ עם אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
אבו מאזן לצד יו"ר מרצ גלאון, היום/ראובן קסטרו

יו"ר הרשות אמר כי הפלסטינים ממתינים כעת לתשובת ישראל לגבי הדרישות הפלסטיניות לחידוש המשא ומתן, כפי שהוצגו במהלך הפגישה שהייתה בין סאיב עריקאת והשר סילבן שלום. "הרשות מוכנה לחדש את המושא ומתן ללא תנאים מוקדמים, אך על ישראל למלא את התחייבותיותיה הקודמות", הסביר.

כעת, הוסיף אבו מאזן, "הרשות ממתינה לתשובה מהשר סילבן שלום שיזם את המפגש עם עריקאת. לטענתו, תחילה ביקש השר שלום להיפגש עם עריקאת בפאריז, אך זה האחרון ביקש לקיים את הפגישה בעמאן. אבו מאזן סיפר כי במהלך הפגישה שאל שלום מה נדרש כדי לחדש את השיחות ועריקאת הדגיש: הקפאת הבנייה בהתנחלויות ושחרור 30 האסירים מהפעימה הרביעית לא יצאה אל הפועל לפני יותר משנה.

לדבריו, "נתניהו מעוניין באינתיפאדה ואם הוא אינו רואה ברשות פרטנר, הרי שהרשות מוכנה לזוז הצידה". במקרה כזה, אמר יו"ר הרשות, "יישאר נתניהו עם דאעש וג'בהת א-נוסרה. המהלך של ממשלת ישראל בבית אל". אבו מאזן הוסיף עוד כי לעיתים הוא חולם ש"ישראל מקימה מאחז, כאן במוקטעה". הוא הדגיש כי הרשות סיכלה פיגועי טרור ובכלל זה מכוניות תופת וכן השיבה חיילים שנכנסו בטעות לערים הפלסטיניות. "הרשות מתנגדת לחרם על מדינת ישראל, אך כן בעד חרם על ההתנחלויות", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully