וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ למפכ"לות: נתניהו נפגש עם שלושת המועמדים לתפקיד

7.8.2015 / 19:50

בשבוע הקרוב יכריז השר לביטחון הפנים על המפכ"ל הבא, כשהוא וראש הממשלה עדיין מתלבטים אם לזעזע את הארגון במינוי ניצב צעיר או להשאיר את המפתחות בידי מועמד ותיק

ניצב זוהר דביר, ניצב בנצי סאו וניצב יורם הלוי. משטרת ישראל, דרור עינב, מגד גוזני, עיבוד תמונה
זוהר דביר/עיבוד תמונה, משטרת ישראל, דרור עינב, מגד גוזני

השבוע הוצגו שלושת המועמדים הסופיים לכס המפכ"לות לראש הממשלה בנימין נתניהו, שככל הנראה טרם החליט בעצמו לגבי זהות המפכ"ל הבא. המועמדים, ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו, מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי ומפקד המחוז הצפוני ניצב זוהר דביר, אף נפגשו עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

בשלב זה נראה שההתלבטות של ארדן ושל נתניהו היא בעיקר במישור העקרוני - האם לגרום למהפכה של ממש במשטרה בדמוי מינויו של ניצב דביר, שהוא קצין צעיר, דבר שיגרום לפרישה המונית של יותר משבעה ניצבים בכירים ממנו? או להותיר את המפתחות אצל ניצב ותיק, שלא יגרום אמנם לזעזוע שעלול לגרום לקריסה מוחלטת בסגל הפיקוד הכללי המשטרתי, אך גם לא יצור שינוי עמוק בתרבות המשטרה, שבו מעוניין ארדן?

עוד בנושא:
המרוץ למפכ"לות: מיהם שלושת המועמדים הסופיים?
אזרחים לארדן: אין למנות את סאו למפכ"ל עקב אירועי אוקטובר 2000
המרוץ למפכ"לות: ניצב בנצי סאו הוא המועמד המוביל לתפקיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר גלעד ארגן בכינוס סיעת הליכוד. ניב אהרונסון
בנימין נתניהו וגלעד ארדן/ניב אהרונסון

עד לסוף השבוע שעבר סברו במשטרה כי ניצב סאו הוא המועמד המוביל, אך ככל שעברו הימים, ובעיקר לאור עליית שמו המפתיע של דביר, המועמד הצעיר ביותר, נראה כי הקלפים נטרפו. במטה הארצי מספרים כי ארדן, המעוניין ליצור זעזוע במשטרה, היה רוצה לראות את דביר בתפקיד, בעיקר בשל עברו הצבאי כמפקד סיירת גולני וכמפקד הימ"מ לשעבר, דבר המעניק לו נקודות זכות על פני אחרים.

למרות זאת, סאו, שהיה מתמנה למפכ"ל כמועמדו של השר לביטחון הפנים היוצא יצחק אהרונוביץ' לולא הבחירות לממשלה, עדיין נחשב לבעל סיכויים טובים לזכות במינוי. במהלך התקופה שבה שימש סאו ממלא מקום המפכ"ל הוא הצליח לזכות באמונו של ארדן. "בנצי הוא אדם של עבודה, ללא שום אגו ופוזה", אמרו במטה הארצי של המשטרה. "זה בדיוק מה שהמשטרה צריכה היום, ממש אנטיתזה למפכ"ל היוצא, יוחנן דנינו". סאו, שאת מרבית שירותו עשה במשמר הגבול, הוא המינוי הטבעי ביותר לתפקיד, שכן הוא הניצב הוותיק ביותר במשטרה.

בתחילת השבוע הקרוב צפוי ארדן להכריז מי יהיה המפכ"ל הבא. נכון לעכשיו, נראה כי לשלושת המועמדים סיכויים שווים להיבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully