וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ למפכ"לות: ניצב בנצי סאו הוא המועמד המוביל לתפקיד

1.8.2015 / 0:17

בשבוע הבא השר ארדן צפוי להגיש את רשימת השמות של המועמדים לתפקיד המפכ"ל לוועדת טירקל. בינתיים, נראה כי ממלא מקום המפכ"ל, שנאלץ להתמודד עם המחדל באירוע הדקירה במצעד הגאווה, הוא האפשרות המועדפת

צילום: מאצ'י הוף; עריכה: טל רזניק

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יעדיף למנות מפכ"ל מתוך שורות המשטרה - כך מסתמן בעת האחרונה. המועמד המוביל במרוץ לתפקיד הוא ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, שנאלץ להתמודד בשבוע האחרון עם המחדל המשטרתי שבמסגרתו פרץ ישי שליסל את מעגל האבטחה המשטרתי ודקר שישה בני אדם במצעד הגאווה בירושלים. עם קבלת תפקיד ממלא המקום, קיבל ניצב סאו את הגושפנקה לכך שהוא המועמד המוביל.

בשבוע הבא יגיש ארדן את רשימת השמות הסופית לוועדת טירקל, ויבקש לבדוק אם לא התקבלו לגביהם תלונות במחלקה לחקירות שוטרים. למרות ההעדפה המסתמנת של ניצב סאו, לא ניתן לפסול מועמדים נוספים - גם שמו של ניצב יורם הלוי לא ירד מן הפרק כמועמד. כמו כן, השר ארדן מעריך רבות את פועלו של מפקד מחוז הצפון ניצב זוהר דביר, אך נראה כי מועמדותו היא בסבירות הנמוכה ביותר.

ניצב בנצי סאו לביתו של אפרים ברכה, מודיעין. יולי 2015. יותם רונן
ממלא מקום המשטרה בנצי סאו/יותם רונן

ככל הנראה, השר ימנה מפכ"ל לכל היותר בעוד שבוע, לאחר אישור מוועדת טירקל. ארדן בחן ברצינות מועמדים מבחוץ, אולם נראה כי כעת הגיע להכרעה כי הוא רוצה אדם מתוך הארגון מתוך מחשבה כי צריך אדם שמכיר את הארגון היטב.

(עדכון ראשון: 21:06)

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully