וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ למפכ"לות: מיהם שלושת המועמדים הסופיים?

5.8.2015 / 13:38

עד לימים האחרונים נחשב ממלא המקום ניצב בנצי סאו למועמד המוביל לתפקיד המפכ"ל הבא, אולם כעת ניצב צעיר בעל חזות מרשימה מאיים על מועמדותו. וגם מפקד המחוז הדרומי יורם הלוי נותר במרוץ

ניצב זוהר דביר, ניצב בנצי סאו וניצב יורם הלוי. משטרת ישראל, דרור עינב, מגד גוזני, עיבוד תמונה
זוהר דביר/עיבוד תמונה, משטרת ישראל, דרור עינב, מגד גוזני

המרוץ לתפקיד המפכ"ל מגיע לישורת האחרונה: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן צפוי להודיע עד לתחילת השבוע הבא מי יהיה מפכ"ל המשטרה הבא, ועד כה הוא הצליח לצמצם את ההתמודדות לתפקיד לשלושה מועמדים סופיים – ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, ומפקד המחוז הצפוני, ניצב זוהר דביר. ארדן זימן את השלושה בימים האחרונים כדי להודיע להם על כך.

עד לסוף השבוע האחרון סברו במשטרה כי ניצב סאו הוא המועמד המוביל להיות המפכ"ל הבא של המשטרה, אך ככל שעברו הימים, ובעיקר לאור עליית שמו המפתיע של דביר, המועמד הצעיר ביותר, נראה כי הקלפים נטרפו. במטה הארצי מספרים כי ארדן, המעוניין ליצור זעזוע במשטרה, היה רוצה לראות את דביר בתפקיד, בעיקר בשל עברו הצבאי כמפקד סיירת גולני וכמפקד הימ"מ לשעבר, דבר המעניק לו נקודות זכות על פני אחרים. כמו כן, ארדן התרשם מהופעתו החיצונית של דביר – גבוה, בעל חזות ייצוגית אשר נתפס ככזה שיכול להעביר מסר אסרטיבי לשוטרים. אם יחליט ארדן למנות את דביר לתפקיד, הוא ידלג על דור שלם של ניצבים ותיקים, מה שעלול להוביל לפרישה המונית של ניצבים משורות המשטרה.

למרות זאת, סאו, שהיה מתמנה למפכ"ל כמועמדו של השר לביטחון הפנים היוצא יצחק אהרונוביץ' לולא הבחירות לממשלה, עדיין נחשב לבעל סיכויים טובים לזכות במינוי. במהלך התקופה שבה שימש סאו ממלא מקום המפכ"ל הוא הצליח לזכות באמונו של ארדן. "בנצי הוא אדם של עבודה, ללא שום אגו ופוזה", אמרו במטה הארצי של המשטרה. "זה בדיוק מה שהמשטרה צריכה היום, ממש אנטיתזה למפכ"ל היוצא, יוחנן דנינו". סאו, שאת מרבית שירותו עשה במשמר הגבול, הוא המינוי הטבעי ביותר לתפקיד, שכן הוא הניצב הוותיק ביותר במשטרה.

עוד על המרוץ למפכ"לות:
אזרחים לארדן: אין למנות את סאו למפכ"ל עקב אירועי אוקטובר 2000
השר ארדן על מינוי מפכ"ל חדש: "אבחן קודם מועמדים מהמשטרה"

שר הפנים גלעד ארדן מגיע להצביע בפריימריז של הליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
הצליח לצמצם את ההתמודדות לשלושה מועמדים סופיים. השר ארדן/ראובן קסטרו

אמש חזר גם שמו של ניצב הלוי כמי שיש לו סיכוי של ממש להתמנות לתפקיד. רבים רואים כבר זמן רב בהלוי, ששימש בעבר גם מפקד משמר הגבול וגם מפקד הימ"מ, מועמד מוביל שראש הממשלה בנימין נתניהו היה רוצה לראות בתפקיד. במטה הארצי בטוחים שדווקא הוא בעל הסיכוי הגבוה ביותר לזכות במינוי. "אם יורם הלוי יתמנה, זה גם יהיה זעזוע במשטרה", טענו במטה הארצי. "הלוי הוא איש של עבודה ומקצוע, ולעולם לא הסתכל על האינטרסים ועל הפוליטיקה הפנימית במשטרה".

גם במקרה שבו יתמנה הלוי למפכ"ל הבא של המשטרה, ההערכה היא שמרבית צמרת הפיקוד של המשטרה תפרוש, אפילו ניצבים צעירים יחסית. זאת מכיוון שהוא נחשב מאז ומעולם לאיש שאינו חלק מן ה"קליקה" של המשטרה ותמיד היה מנותק מן הפוליטיק בתוך הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully