וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזור סמכויות: איילת שקד תפעל לפיצול תפקיד היועמ"ש

יהושע (ג'וש) בריינר, כתב לענייני משפט וואלה!NEWS

5.8.2015 / 2:21

לטענת השרה, התפקיד בתצורתו הנוכחית מרכז כוח רב מדי בידיו של אדם אחד. במסגרת הפיצול נבחנת הקמה של מערך תביעה נפרד, שבראשו יעמוד תובע כללי. משפטנים בכירים מתנגדים למהלך: "יהפוך לתפקיד 'ללא שיניים'"

צילום: דוברות כנס הרצליה, עריכה: קשת סידי
השבעתה של איילת שקד לשרת המשפטים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
לא מרוצה מריכוז הכוח בידיו של היועץ המשפטי לממשלה. שרת המשפטים שקד/נועם מושקוביץ

איילת שקד בוחנת את האפשרות לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה - כך עולה ממכתב ששיגרה אתמול (שלישי) לאשר גרוניס, יו"ר ועדת האיתור למחליפו של יהודה וינשטיין, שמסיים את תפקידו בחודש ינואר הקרוב.

רבים במערכת המשפט ובעיקר בסביבתה של שקד תופסים את ריכוז הסמכויות בתפקיד היועץ המשפטי במתכונתו הנוכחית כ"עודף כוח" המצוי כולו אצל גורם אחד, שאינו נבחר ציבור.

עוד בוואלה!NEWS:
המאבק בטרור היהודי: נעצר פעיל ימין שלישי בתוך יממה
דן מת ממכת חום שבועיים לאחר הגיוס: "פרח שחלם לשרת בצבא"
הדיל של כחלון ודרעי: הנחות בחשמל ובמים במקום מע"מ אפס

במסגרת הפיצול נבחנת הקמה של מערך תביעה נפרד, שבראשו יעמוד תובע כללי. כיום, משמש היועץ המשפטי לממשלה כראש מערך התביעות, כעומד בראש הפרקליטות וכאדם המייעץ לממשלה בענייני חקיקה וביצוע החלטות. בין הדוחפים לפיצול הסמכויות היה שר המשפטים לשעבר, דניאל פרידמן.

מנגד, משפטנים בכירים הביעו בעבר התנגדות להחלשת מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה, שיהפוך בפועל לגורם "ללא שיניים". כוונתה של שקד מוסיפה למתיחות בינה לבין וינשטיין, שמתנגד לפיצול.

פרידה מהשופט אשר גרוניס,  פברואר 2015. ראובן קסטרו
ועדת האיתור לא תהיה זו שתקבע את זהות היועץ המשפטי הבא. גרוניס/ראובן קסטרו

המכתב נשלח לגרוניס לאחר שבשבוע שעבר נקבעו חמשת חברי ועדת האיתור, שצפויה להתכנס בימים הקרובים. בין היתר, כתבה שקד כי על הוועדה לפעול למציאת שלושה מועמדים לתפקיד היועץ המשפטי הבא שיובאו בפניה. על מנת לזכות במקום במרוץ לתפקיד, על מועמד להשיג ארבעה קולות.

מי שנחשב למועמד המוביל לכהן בתפקיד הוא מזכיר הממשלה הנוכחי, אביחי מנדלבליט, שכיהן כפרקליט הצבאי הראשי וכעת מקודם על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. שמות נוספים שהועלו אך סיכוייהם להיבחר נמוכים הם פרקליט המדינה שי ניצן ונציבת הביקורת על הפרקליטות, השופטת בדימוס הילה גרסטל. כמו כן, הועלו שמותיהם של המשנה ליועץ לעניינים פליליים רז נזרי, ושל המשנה לעניינים פיסיקליים אבי ליכט, אשר אינו מעוניין בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully