וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן מת ממכת חום שבועיים לאחר הגיוס: "פרח שחלם לשרת בצבא"

4.8.2015 / 20:35

לוי גבעון, שנכדו טוראי דן סלע מת במהלך סיור בירושלים סיפר על "בחור אהוב" ובן יחיד להוריו, שאף אימן ילדים בכדורסל: "קיבלנו טלפון שדן התמוטט ומת. חרב עולמי". חרף בדיקת החשד לרשלנות הוסיף הסב: "אין לי טענה לאף אחד". איבריו של סלע נתרמו

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

"דן היה ילד פרח. השאלה של כולנו היא איך נחיה עכשיו בלעדיו", כך אמר הערב (שלישי) בכאב לוי גבעון, סבו של טוראי דן סלע, שמת מוקדם יותר כתוצאה ממכת חום במהלך סיור של חיל החינוך בעיר העתיקה בירושלים.

"קיבלנו טלפון שדן התמוטט ומת. חרב עולמי", המשיך הסב וסיפר כי רק לפני חודש, זמן קצר לפני גיוסו של הנכד לצבא הוא טייל איתו בירדן. לדבריו, סלע גם העביר אימוני כדורסל לילדים. "הוא ילד טוב, היה מחובר מאוד לחבריו. זה פרח של נער, שהחלום שלו היה לשרת את העם בצבא. אני הייתי אלוף משנה, והוא אמר לי שלמרות שהוא בחיל לא-קרבי, כי הוא בן יחיד, הוא ישיג אותי (בדרגה, א"א)".

בנוגע לחשד לרשלנות שהובילה למותו הבהיר הסב: "אין לי טענה לאף אחד. צריך ללמוד את הלקחים מהמקרה. אני מאמין שכל מה שעשה היה בהסכמתו, מתוך רצון לשרת כמו שאנחנו שירתנו. לכל אדם בעולם יש תפקיד, וכנראה שלאחר 18.5 שנה הוא מילא את את תפקידו. יהיה זכרו ברוך", סיכם בצער. "לא האמנתי שאספוד לנכדי. נותרו לי רק זכרונות טובים ממנו".

עוד על המקרה
נפתחה חקירה צבאית בעקבות מותו של טוראי דן סלע

טוראי דן סלע. דובר צה"ל
סלע/דובר צה"ל

סלע התגייס רק לפני שבועיים לצה"ל, והוא יועד להיות מפקד כיתה עבור טירונים כלל-צה"ליים במערך "מגל". משפחתו החליטה לתרום את איבריו. בעקבות האירוע נפתחו שתי ועדות חקירה: האחת בראשות קצין בדרג אלוף-משנה, שתבחן את נסיבות מותו, והשנייה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), שתכליתה לבדוק חשד לרשלנות. הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הנחה את המפקדים בצה"ל לחדד את הנהלים בנוגע לפעילות בעומס חום.

סלע היה בסיור בעיר העתיקה, כשלפתע התמוטט בשל עומס החום הכבד. החיילים שהיו לידו העניקו לו עזרה ראשונה ובמקביל הזעיקו סיוע רפואי. סלע פונה לאחר פעולות החייאה לבית החולים שערי צדק בבירה כשמצבו אנוש, אולם כעבור כמה שעות נקבע מותו.

גורם צבאי התייחס למקרה, ואמר כי "מדובר בסיפור טרגי. המפקדים שנכחו בשטח פשוט בהלם מהמקרה. הכול קרה מהר. לצד הרגישות וההודעה למשפחה יש כוונה לתחקר לעומק את מה שקרה שם ואשר הוביל למותו. יבדקו הנהלים וכיצד פעלו המפקדים".

גיא פדורוב, צעיר בן 16 מעפולה שהתאמן במשך 4 שנים עם דן , סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS: "אני מכיר את דן כבר כמעט 4 שנים, מאז שהיינו מתאמנים ביחד בכדורסל, ועד שהוא הפך להיות עוזר מאמן ואימן גם אותי. הוא היה דמות מאוד משמעותית בחיי, הוא תמיד היה צוחק והיה כיף להיות איתו, הוא תמיד היה רציני באימונים וממוקד מטרה, פשוט בן אדם שלא מפסיק לתת מעצמו, לתרום ולעזור", אומר פדורוב בצער ומוסיף, "התעוררתי בערב אחרי אימון וכשפתחתי את הטלוויזיה הדבר הראשון שראיתי הוא שדן מת. זה פשוט לא נקלט שהוא מת, הוא הלך ולא יחזור יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לוי גבעון, סבו של החייל דן סלע שמת מהתייבשות, עפולה. אוגוסט 2015. ערן גילווארג
לוי גבעון, סבו של דן סלע/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully