וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בש"ס: דרעי לא יתמוך בתקציב המדינה ללא מע"מ אפס

משה שטיינמץ ויקי אדמקר

3.8.2015 / 20:56

נציגי המפלגה החרדית נפגשו עם פקידי משרד האוצר במטרה להגיע להבנות על ההסכמים הקואליציוניים, לקראת ההצבעה על תקציב המדינה. מקור בסיעה אמר כי היו"ר אריה דרעי הבהיר שבמצב הנוכחי הם לא יתמכו בתקציב. גם בנט איים שלא לתמוך

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

נציגי ש"ס נפגשו היום (שני) עם פקידי משרד האוצר לשיחות לקראת דיוני תקציב המדינה. גורם במפלגה טען כי באוצר ניסו להתחמק מההתחייבות על מע"מ אפס שהושג בהסכמים הקואליציוניים. לדבריו, היו"ר אריה דרעי הבהיר כי במצב הקיים ש"ס לא תתמוך בתקציב. המחלוקת בין הצדדים מגיעה לאחר שבועות של עימותים וחילוקי דעות בין המפלגות החרדיות לשר האוצר משה כחלון.

חזית נוספת בנוגע לתקציב המדינה התפתחה אמש בין כחלון לשר החינוך נפתלי בנט. לאחר הצגת התקציב החדש אמר שר האומר כי הוא מהווה שינוי תפישת עולם, שכן הוא שם דגש על הפן החברתי. בין היתר, נקבע כי בתקציב הנוכחי יחול קיצוץ רוחבי של 3% בכל משרדי הממשלה. עם זאת, בנט מיהר לדחות את דבריו של עמיתו לממשלה. "אם האוצר מתכנן לפגוע בחינוך, הוא יגלה שאין לו אצבעות להעביר תקציב", כתב בנט בחשבון הטוויטר. "הבטחתי: סייעת שנייה, צפיפות בכיתות, מתמטיקה, ואקיים".

בשבוע שעבר חלה התקדמות במשא ומתן בין יהדות התורה לשר כחלון בנושא קצבאות הילדים, על רקע תקציב המדינה. לאחר פגישה בין נציגי הסיעה החרדית-ליטאית ונציגי משרד האוצר, אמרו גורמים בסביבת המפלגה כי ההצעה שקיבלו "אינה מופרכת". הדיונים בין הצדדים הגיעו לאחר שבתחילת חודש יולי איימו גורמים ביהדות התורה כי לא יתמכו בתקציב שלא יכלול עמידה בהסכמים שנחתמו. "אם נתניהו מחפש שותפים אחרים, הוא מוזמן לנסות אותנו", אמרו בשיחה עם וואלה!NEWS.

לקריאה נוספת:
כחלון: "נפתח קופות חיסכון של 18 אלף שקל לכל ילד בישראל"
אלקין נגד אריאל: הציב אולטימטום אחרי הודעת נתניהו על בנייה בבית אל
חוטובלי כתבה לעריקאת: רצח הפעוט הוא פשע בלתי-נסלח

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
מחלוקת עם האוצר. יו"ר ש"ס אריה דרעי/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully