וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין נגד אריאל: הציב אולטימטום אחרי הודעת נתניהו על בנייה בבית אל

30.7.2015 / 16:00

שר הקליטה תקף בריאיון לאולפן וואלה!NEWS את האיום ששלח שר החקלאות לראש הממשלה, לאחר שזה כבר הכריז על בניית מאות יחידות דיור חדשות: "זו דרכו להתמודד עם בעיות". מקורבי אריאל: "ניסיון נקמני להכפיש את שמו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

שר החקלאות אורי אריאל פרסם אתמול הודעה שלפיה הוא מציב לראש הממשלה בנימין נתניהו אולטימטום לאישור בניית 300 יחידות דיור חדשות בבית אל בעקבות הריסת מתחם דריינוף – זאת על אף שכחצי שעה קודם לכן נמסר לו כי נתניהו כבר אישר את בניית מאות יחידות הדיור. בתגובה, שר הקליטה זאב קלין תקף היום (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה!NEWS את הצעד של אריאל וטען: "האולטימטום פורסם לא רק לאחר קבלת ההחלטה, אלא גם לאחר שנודע לאנשי הבית היהודי עליה".

אתמול, לאחר החלטת בג"ץ להרוס את המתחם ותחילת הריסת המבנים, הוציא שר החקלאות הודעה לתקשורת שבה נכתב: "פניתי לראש הממשלה ודרשתי ממנו בתקיפות לאשר מידית את בניית 300 יחידות הדיור המעוכבות בבית אל. הודעתי לראש הממשלה שאני מצפה לקבל תשובה חיובית בתוך כשעה". הודעת אריאל נמסרה בשעה 11:38, אך לפי גורמים בלשכת ראש הממשלה אריאל קיבל מהם שיחת טלפון כבר בשעה 11:10, שבה נמסר לו כי נתניהו אישר את בניית היחידות הללו ועוד יחידות במקומות אחרים.

לקריאה נוספת בנושא
ההצגה של נתניהו בבית אל שנועדה להביך את אבו מאזן
דריינוף לא מתרגש מההריסה: היום - אבן פינה לבנייה המחודשת

זאב אלקין, אורי אריאל. ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
אלקין ואריאל/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, ניב אהרונסון

השר אלקין טען היום כי "משעשע שהשר אריאל טוען שהוא כופף את ראש הממשלה" מכיוון שההחלטה על הבנייה התקבלה עוד לפני שפורסם האולטימטום שלו. "האולטימטום של השר אריאל פורסם לא רק לאחר קבלת ההחלטה, אלא גם לאחר שנודע לאנשי הבית היהודי מה ההחלטה שקיבל ראש הממשלה לאחר ההתייעצות עם שר הביטחון, איתי ועם השר יריב לוין". לדבריו, מאבק הקרדיט הוא מיותר והוא מתאים לתקופת בחירות ולא לתקופה של עשייה שמצריכה שיתוף פעולה.

"כל אחד מתמודד אחרת עם הבעיות שלו עם תקשורת ועם ציבור בוחריו", אמר אלקין, שהוסיף כי המסר המרכזי הוא ש"כל מי שמנסה דרך בית המשפט לפגוע בהתיישבות גורם בסופו של דבר להרבה יותר התיישבות. כך היה וכך יהיה". השר לענייני ירושלים עוד הוסיף כי "הבית היהודי והליכוד משתפים פעולה ומחזיקים בעמדות דומות".

גורמים בסביבתו של אריאל התייחסו לנושא וטענו כי "יש כאן ניסיון נקמני מצד גורמים בלשכת ראש הממשלה לסגור חשבון עם השר תוך פיזור שקרים והכפשות". אותם גורמים אף התקשרו ללשכת השר ואיימו בתגובה להוצאת ההודעה כי "עכשיו אנחנו יודעים איך לעבוד אתכם".

גורמים בבית היהודי התייחסו לדברים ואמרו שהם "מבינים את הלחץ. ככה זה כשיש מי שמביא תוצאות ויש מי שעוסק בהריסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully