וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אבו חדיר ביקר את משפחת דוואבשה: "למציתים אין לב"

רויטל בלומנפלד, כתבת לענייני בריאות

3.8.2015 / 15:39

הרב הראשי של ירושלים וראשי ארגון צהר נפגשו עם שייחים בכירים מחוץ למחלקה שבה עדיין מאושפזים האם והבן שנפצעו בפיגוע. גם אביו של מוחמד אבו חדיר הגיע והרופא שבנותיו נהרגו מפגז צה"ל ב"עופרת יצוקה": "לתת תקווה מהסבל"

צילום: שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

במחלקה לטיפול נמרץ בית החולים שיבא בתל השומר עדיין מאושפזים ריהאם דוואבשה ובנה אחמד בן הארבע, שנפגעו קשה בהצתת ביתם שבכפר דומא ביום שישי. האם עדיין נמצאת בסכנת חיים, מורדמת ומונשמת, ואילו מצבו של הבן הולך ומשתפר. בצל התחושות הקשות בעקבות הפיגוע, מחוץ למחלקה נערך היום (שני) מפגש היסטורי בין רבנים בכירים לבין בכירים בתנועה האיסלאמית ושייחים במגזר הערבי, שהתכנסו על מנת לשוחח ולהתפלל יחד למען המשפחה.

בין הרבנים שהשתתפו במפגש היו ראשי ארגון צהר הרב דוד סתיו והרב רפי פוירשטיין, הרב הראשי של ירושלים אריה שטרן, השר לשעבר הרב מיכאל מלכיאור והרב אהרן כ"ץ מרמת גן. מהמגזר הערבי נכחו השייח עבדאללה נימר דרוויש מהתנועה האיסלאמית, השייח ג'אבר ג'אבר מג'לג'וליה והשייח ראאד באדיר מכפר קאסם.

הרבנים והשייחים שוחחו בנוגע לפיגוע היהודי בדומא והביעו נכונות לפעול כל אחד במגזרו ולהפעיל את השפעתם על הציבור שלהם על מנת למנוע מקרים דומים. כמו כן, הרבנים נפגשו עם חוסיין, סבו של הפעוט עלי שנרצח בפיגוע, וערכו תפילה למען שלום משפחתו, לצד השייחים, בסמוך למחלקה לטיפול נמרץ.

הפיגוע בדומא - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
בכפר דומא, ריח השריפה שהרסה משפחה שלמה עדיין עומד באוויר
"זה לא האלוהים שלנו": רבנים התפללו לזכרו של הפעוט הפלסטיני
חוטובלי כתבה לעריקאת: רצח הפעוט הוא פשע בלתי-נסלח

השייח ראיד באדיר עם הרבנים שטרן וסתיו, תל השומר. אוגוסט 2015. שלומי גבאי
השייח ראאד באדיר/שלומי גבאי
"מי שרוצח אינו ראוי להיות חלק מהחברה. כולנו יחד מוקיעים את זה ולא מוכנים שזה ייצג דת כלשהי"

הרבנים השתתפו בצערם של משפחת דוואבשה ושל העם הפלסטיני בכלל, וגינו את הפיגוע. "מי שבא בשם הדת לא יכול לרצוח. מצער מאד שאנחנו שוב נפגשים על רקע שפיכות דמים", אמר הרב שטרן. "מי שרוצח אינו ראוי להיות חלק מהחברה. כולנו יחד מוקיעים את זה ולא מוכנים שזה ייצג דת כלשהי".

הרב מלכיאור אמר כי המשמעות של המפגש היא גינוי משותף של הטרור. "אחרי ששורפים תינוק חי, כל אדם שנברא בצלם חייב להוקיע זאת", אמר. גם הרב סתיו הוסיף כי הרבנים מתנגדים לכל פגיעה באדם וברכוש. "כולנו מחויבים לחנך את הדור הצעיר על המורכבות. אחד קורא למשהו כיבוש, ואני קורא לו זכות, ועדיין צריך וחובה לשבת יחד", ציין הרב סתיו. הרב פוירשטיין הביע תקווה כי המפגש הזה יהיה רק הראשון מתוך מפגשים רבים "למען שלום ואחווה".

השייח דרוויש בירך את הרבנים על הגעתם לתמוך במשפחה וקרא לשלום בין העמים. "בואו נמשיך עם הנוכחות הזאת למען השלום בין דתות", אמר. "אני רוצה שלום לכם ולבניכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שרפו משפחה". חוסיין אבו חדיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבית החולים הגיעו גם מבקרים רבים נוספים כדי לנחם ולחזק את המשפחה. בין היתר, הגיע למקום חוסיין, אביו של הילד נער מוחמד אבו חדיר, שנחטף ונשרף למוות בידי יהודים בשנה שעברה. "זה אותו מצב של מוחמד", אמר אבו חדיר. "שרפו אותו, שרפו משפחה. אין להם לב מי שעשה את זה, אין לו לב. מישהו נשרף זה אי אפשר, הכאבים של אבא ואמא שלו והמשפחה שלו, אי אפשר לדבר על זה", הוסיף בכאב. אבו חדיר הביע תקווה שיתפסו את המפגעים וביקר את התנהלות המשטרה, צה"ל ובתי המשפט בכל הנוגע לטרור יהודי. אדם נוסף שביקר את המשפחה מתוך הזדהות עם כאבה הוא ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש, רופא הנשים הפלסטיני ששלוש בנותיו נהרגו מירי פגזים של צה"ל במבצע "עופרת יצוקה". אבו אל-עייש מתגורר עם משפחתו בקנדה, אך כששמע על מה שאירע החליט להגיע לחזק את משפחת דוואבשה, מלווה בנשות ארגון "נשים עושות שלום". בתום שיחה ארוכה עם סב המשפחה הוא סיפר לוואלה! NEWS: "באנו לעודד ולומר שאנחנו לא נכנעים".

ד"ר עז א-דין אל עייש שבנותיו נהרגו בעזה עם חוסיין דוואבשה, הסב של הפעוט שנשרף בדומא. תל השומר אוגוסט 2015. רויטל בלומנפלד, מערכת וואלה!
"באנו לעודד". חוסיין דוואבשה וד"ר עז א-דין אבו אל-עייש/מערכת וואלה!, רויטל בלומנפלד

"אני רוצה לתת תקווה מהסבל ולהרגיש כאב ביחד כי כולנו סובלים, וככה אנחנו יכולים לעזור אחד לשני", הוסיף אבו אל-עייש. "כשאני בא לעודד אותו אני מרגיש כמוהו. האחיינית שלי הייתה במקום של הילד הזה". הוא הוסיף כי על כל אחד לעשות משהו: "שיצאו לרחובות ויאמרו 'די לשנאה, די לאלימות. הגיע הזמן לשחרור מהכיבוש ומהפחד שכבש לבבות של אנשים'".

הרב מלכיאור והרב סתיו מגיעים לבקר את הפצועים מדומא בבית החולים תל השומר, אוגוסט 2015. שלומי גבאי
הרב מלכיאור והרב סתיו מגיעים לבית החולים/שלומי גבאי

מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, ניסה לעודד בבית החולים את סב המשפחה, חסן. "אני יודע שיש לך קושי לראות את הבת. אם צריך אני אלווה אותך, לספר על הנכד שהלך ואיננו", אמר לו. "אנחנו נעזור. נדבר על דברים חיוביים וטובים והנכד שלך יהיה טוב. לאט לאט אני מקווה שבידיים שלנו נצליח. אנחנו צריכים להשאיר אותה בראש הכי חיובי. אני אשלח עובדת סוציאלית צמוד שתלווה אותך שלא תהיה לבד והיא תתאם את הביקורים שלך במסודר".

פרופ' רוטשטיין פירט את מצבם העדכני של בני המשפחה בשיחה עם וואלה! NEWS: "האמא עדיין במצב קריטי, מורדמת ומונשמת עם סכנה לחייה. הילד אחמד מראה סימנים שהוא יוצא מזה ואנחנו מקווים שהטרנד הזה יימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully