וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא האלוהים שלנו": רבנים התפללו לזכרו של הפעוט הפלסטיני

שבתי בנדט, אמיר תיבון ויהושע בריינר, כתב לענייני משפט

2.8.2015 / 21:42

עשרות הגיעו לצומת גוש עציון ויצאו נגד הפיגוע בכפר דומא: "הרוצח הוא מפלצת". אב המשפחה עדיין בסכנת חיים מידית. "חוק הטרור", שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, יובא להצבעה בממשלה בתוך חודשיים

צילום: גדעון צנטנר, שי מכלוף, רויטרס; עריכה שניר דבוש

עשרות מתנחלים, בהם רבנים, התאספו הערב (ראשון) בצומת גוש עציון לעצרת תפילה נגד הפיגוע בכפר דומא ולזכרו של הפעוט הפלסטיני עלי דוואבשה. המשתתפים קראו למצוא את האשמים ולמצות עמם את הדין בגין רצח התינוק, והתפללו לרפואת הוריו ואחיו, שנמצאים בסכנת חיים.

הדסה פרומן, אלמנתו של הרב מנחם פרומן, אמרה כי יש לפעול לקירוב לבבות. "כאן, בנקודת מפגש זו בין הצדדים, יש רקמה שהולכת ונרקמת בינינו לפלסטינים. יש כאן חבורת שמתהווה יחד ומנסה לשנות את התודעה. יש כאן שני עמים שחיים יחד ואף עם לא יגרש את העם האחר - יהיה לנו טוב אם להם יהיה טוב", אמרה.

לדבריה, יש לנקוט צעדים קשים נגד המחבלים. "הרצח הנורא בכפר דומא נפל עלינו כמו פצצה ביום בהיר והרגשנו שאנו חייבים להתכנס כאן. צריך לבוא ולהגיד בצורה מפורשת שאי אפשר בארץ הזו שירצחו חפים מפשע. מי שרוצח - אין לו זכות קיום בארץ הזו. מי שעשה את הדבר הזה הוא לא חלק מאיתנו, הוא מפלצת. מוטל עלינו, כציבור שלוקח כל כך הרבה על עצמו, לדאוג שלא יקרו מקרים כאלו בעתיד". הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון שבאלון שבות בשומרון, הוסיף כי "כל מי שחושש שאולי הוא מכיר מישהו שקשור לגבי האירוע הזה או אירועים עתידיים - חובה עליו לדווח למשטרה".

לקריאה נוספת:
חוטובלי כתבה לעריקאת: רצח הפעוט הוא פשע בלתי-נסלח
"נשיא של ערבים": המשטרה פתחה בחקירת האיומים נגד ריבלין
סבו של התינוק שנרצח בדומא: "רק אל תגידו לנו שהרוצחים משוגעים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב קלמנזון, ראש ישיבת ההסדר עתניאל, הרב חנן שלזינגר, מנהל "שורשים" לדו קיום, וח"כ לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ יאיר לפיד, שנכח באירוע, הוסיף: "אין אלוהים, לא ערבי, לא יהודי ולא נוצרי, שמאשר לרצוח תינוקות, לא את מוחמד אבו חדיר, לא את שלהבת פס, לא את עלי דאוובשה ולא את ילדי משפחת פוגל, אין אלוהים כזה. הרע הסופי זה לשרוף תינוק. אנחנו לא נשתוק ואנו אומרים זה לא האלוהים שלנו, כי אלוהים לא מרשה לנו לרצוח תינוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אב המשפחה עדיין בסכנת חיים מידית

ד"ר מוטי קליין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה, התייחס בשעות הצהריים למצבו של אב המשפחה, סעד דוואבשה. "היום אחרי הייצוב שנמשך יממה וחצי, ניתן היה לקחת אותו (סעד) לניתוח ולבצע פעולות חיוניות, שכללו ניקוי של האזורים המחייבים, והשתלת עור במקומות האלה. בשלב זה נשקפת סכנה לחייו, אפשר לומר מידית. אנחנו עדיין בשלב שנלחמים על חייו, הוא מורדם ומונשם, והתחזית שלנו לגביו היא מוערכת כל שעה. אין פה מצב שנוכל להגיד יצא מכלל סכנה. עדיין ממשיכים בפעולות החייאה", אמר.

סוכת אבלים של שני הבתים שנשרפו בדומא בשומרון, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
שרידי הבית שנשרף בכפר דומא/ראובן קסטרו

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב לדיון בעקבות הפיגוע. בהודעה שפרסם לאחריה נמסר כי הקבינט מורה לגורמי הביטחון להפעיל מעצרים מנהליים גם נגד יהודים. כמו כן, הוחלט כי "חוק הטרור", שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, יובא להצבעה בתוך חודשיים ביחד עם ההצבעות על תקציב המדינה. המהלך צפוי לסייע לסווג עבירות "תג מחיר" חמורות כאירועי טרור ולהקנות לשירות הביטחון הכללי (שב"כ) כלי חקירה מהותיים נגד פעילי ימין קיצוניים.

"הקבינט הנחה לקדם בכנסת בדחיפות את הצעת חוק המאבק בטרור, שיחול גם על מחוללי טרור מסוג זה. הקבינט החליט להקים צוות שרים בראשות שר הביטחון משה יעלון ובהשתתפות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד, שיבחן ויציע לקבינט ולממשלה אמצעים נוספים למאבק באירועים חמורים מסוג זה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully