וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלם פינוי שא-נור: צעירים פונו בכוח, משפחות פונו ללא התנגדות

שבתי בנדט ושלומי גבאי

30.7.2015 / 7:36

יומיים לאחר ההתבצרות בהתנחלות שפונתה לפני עשור, פינו הלילה כוחות הביטחון את האזרחים מהמקום. משפחות וילדים עלו על אוטובוסים, אך כמאה בני נוער ופעילים שנותרו פונו בכוח. לדברי המתנחלים, חלק מהצעירים רוססו בגז פלפל

צילום: שלומי גבאי, חומש תחילה; עריכה: גדי וינסטוק

כוחות של צה"ל פינו הלילה (חמישי) את מאות האזרחים שהתבצרו בחורבות ההתנחלות שא-נור שבצפון השומרון. המשפחות והילדים שבמקום עלו על האוטובוס שהובא לצורך הפינוי, אך כמאה בני נוער ופעילי ימין שהתבצרו במצודה ולא היו מוכנים להתפנות מרצון, פונו ממנה בכוח.

על פי המתנחלים, שוטרים שהשתתפו בפינוי הפעילו אלימות נגד בני הנוער והצעירים שנשארו במצודה. בין היתר, לטענתם, הכוחות ריססו גז פלפל, וממנו נפגעו באורח קל כמה נערים. לדבריהם, גם ילד מבני משפחות המפונים הוכה בידי השוטרים.

עקיבא סמוטריץ', שפונה משא-נור, סיפר: "הלילה שוב גורשנו משא-נור. נמשיך להיאבק על חזרתנו לביתנו בשא-נור ושאר יישובי צפון השומרון, מתוך דבקות בארץ ישראל וללא אלימות. אנו גאים בנוער הנפלא ששהה איתנו במשך הימים האחרונים מתוך דבקות ומסירות נפש. אנו מגנים את אלימות המשטרה הלילה בפינוי ומחזקים את ידי השוטרים שסירבו ליטול חלק בגירוש יהודים מביתם ואדמתם". לטענת המתנחלים, שני שוטרים סירבו להשתתף בפינוי ונלקחו מהמקום, דבר שהוכחש על ידי מג"ב.

עוד בוואלה!NEWS:
"ידענו שנחזור לכאן ביום שבו גורשנו": יום עם המתבצרים בשא-נור
האזרחים בשא-נור מבהירים: לא מתכוונים להתפנות ברצון מהמקום
המתנחלים בשא-נור מבהירים: "אנחנו כאן כדי להישאר"

ההתנחלות שא-נור, 30 ביולי 2015. שלומי גבאי
"חשוב לנו שהעלייה הזו לא תהיה לשווא". שא-נור, הבוקר/שלומי גבאי

"לאור פרסומים על אודות לוחמים שסירבו להשתתף בפעילות הלילה בשא-נור, ברצוננו להבהיר שלא היו דברים מעולם,
למרות הקושי בביצוע המשימות המורכבות בהם נטלו חלק הלוחמים, כלל הלוחמים השלימו את המשימה", נמסר ממג"ב.

מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי ראש המועצה, יוסי דגן, הגיע למקום כדי לוודא שלא תהיה אלימות כלפי המשפחות והמתיישבים "וכדי להיות לצדן ברגע הקשה הזה, בפינוי השני שחוות המשפחות". דגן הוסיף: "חשוב לנו שהעלייה הזו לא תהיה לשווא. שממשלת ישראל והציבור בישראל יבין שניתן וצריך לבנות מחדש את שא-נור".

במהלך היום שלחו השוהים בשא-נור מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר הקמת ועדה שתבחן את הסיבה לכך שלא יחזרו ליישב את ההתנחלויות בצפון השומרון. לדברי ראש המועצה, נתניהו יצר עמו קשר והבטיח שייפגש איתם בזמן הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ההתנחלות שא-נור, 30 ביולי 2015. שלומי גבאי
"אלה יומיים שבעזרת השם יהפכו לקבע". הפינוי, הבוקר/שלומי גבאי

אתמול במהלך היום הובהר לשוהים במקום כי הם עוברים על החוק. האזרחים, מצדם, טענו כי לא חל כל שינוי בעמדתם וכי הם מתכוונים להמשיך ולהישאר על הקרקע במקום, בין היתר במצודה הידועה. עוד ציינו המתנחלים שלא יסכימו להתפנות מרצון - דבר שלא הותיר ברירה אלא להורות על הפינוי בכוח.

במהלך השהות שם הודיעו האזרחים כי הם פועלים להכשרת מבנה המצודה במקום למגורי קבע. "אלה יומיים שבעזרת השם יהפכו לקבע", אמר הבוקר אחד מהם.

ההתנחלות שא-נור, 30 ביולי 2015. שלומי גבאי
הכבישים המובילים למקום נחסמו על ידי כוחות צה"ל/שלומי גבאי

הכבישים המובילים למקום נחסמו על ידי כוחות צה"ל מחשש שאזרחים נוספים יגיעו בכוונה להצטרף למוחים במקום. עוד בטרם ההוראה לפנות את המקום נערכה הערכת מצב בשיתוף צה"ל, משטרת ישראל ומשמר הגבול (מג"ב) בנוגע למצב הבעייתי. הגישה בצה"ל הייתה שהאיפוק יוביל להסלמה מצד גורמי ימין קיצוניים. "ההנחייה מאוד ברורה", אמר גורם ביטחוני. "לא יוקם במקום שום מאחז לא חוקי, ואם והאזרחים לא יתפנו מרצון - הם יפונו בכוח. אין אולטימטום של זמן, אבל אם זה לא יקרה מרצון הם יפונו".

(עדכון ראשון: 3:53)

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

ההתנחלות שא-נור, 30 ביולי 2015. שלומי גבאי
ההתנחלות שא-נור, 30 ביולי 2015/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully