וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים בשא-נור מבהירים: "אנחנו כאן כדי להישאר"

כ-250 מתנחלים, שוהים ביישוב שפונה בהתנתקות ושהכניסה אליו אסורה על פי חוק. לטענתם, הם הביאו עמם מספיק מזון ומים כדי להישאר במקום עוד כמה ימים. מח"ט הגזרה אל"מ זיני יחליט בקרוב אם יפונו בכוח על ידי מג"ב או בהידברות

צילום: באדיבות מטה חומש תחילה, עריכה: יאיר דניאל

כ-250 מתנחלים ופעילי ימין שוהים מאז שעות הבוקר (שלישי) בחורבות היישוב שא-נור שבצפון השומרון, שפונה בהתנתקות והכניסה אליו אסורה על פי חוק. לטענתם, הם הביאו עמם מספיק מזון ומים כדי להישאר במקום עוד כמה ימים. "גם אם יפנו אותנו אנחנו נחזור. אנחנו פה כדי להישאר", אמרה לוואלה!NEWS לימור הר מלך, תושבת ההתנחלות חומש לשעבר, שנמצאת בשא-נור.

גורם צבאי ששוחח עם וואלה!NEWS הדגיש כי נאמר לשוהים במפורש שהם פועלים בניגוד לחוק וכי יש כוונה לפנות אותם בהידברות. עם זאת, הבהיר כי אם הם לא יתפנו תוטל משימת הפינוי על פלוגת לוחמי משמר הגבול שנמצאת במקום ולא על חיילי צה"ל. בשעה זו מקיים מפקד חטיבת מנשה, אלוף-משנה אורן זיני, הערכת מצב שבסופה יוחלט על דרך הפינוי.

לקריאה נוספת:
השר אלקין נגד יעלון: "הפינוי בבית אל - טעות חמורה"
תיעוד: שוטרים מכים את המתנחלים בעת הפינוי בבית אל
עימותים ועשרות עצורים בפינוי בתים שיועדו להריסה בבית אל

מאות עלו ליישוב שאנור שפונה בהתנתקות, יולי 2015. מטה חומש תחילה, אתר רשמי
המתנחלים בשא-נור/אתר רשמי, מטה חומש תחילה

המפגינים הגיעו הלילה במבצע חשאי לחורבות היישוב שא-נור, ועימם בין היתר, היו גם ח"כ לשעבר ממפלגת האיחוד הלאומי אריה אלדד, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, ראש אולפנת מעלה לבונה, הרב גדי בן זמרה, הרב מאיר גולדמינץ וכן כ-20 משפחות ממפוני שא-נור וחומש, שאליהן הצטרפו קבוצות בני נוער ומבוגרים מכל רחבי הארץ.

הבוקר השתלטו מאות שוטרים וחיילים על "בתי דריינוף" שבהתנחלות בית אל לשם פינויים, לקראת הריסתם בימים הקרובים על פי החלטת בג"ץ. במהלך הפינוי פרצו עימותים בין הכוחות לבין מתנחלים שהתבצרו במקום, ועשרות מהם הועלו על אוטובוסים והורחקו מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully