וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים: ייסגר "חשבון גדול" עם ישראל

בנאום שנשא מזכ"ל חזבאללה הוא אמר שעל אף המתרחש במזרח התיכון, ישראל נותרה האיום הגדול ביותר. קרא לשלב כוחות במאבק נגדה, ואמר כי תרגיל המילואים האחרון מוכיח כי ישראל יודעת שהיא מתמודדת עם כוח רציני

עריכה: גדי וינסטוק

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הבוקר (שלישי) נאום משודר באירוע תמיכה בפלסטינים שנערך בביירות, והבטיח כי כשיסתיים המשבר במדינות האזור ייסגר "חשבון גדול" עם ישראל. מנהיג הארגון השיעי אמר כי על אף המאבקים הרבים המתנהלים במזרח התיכון, אסור לשכוח כי ישראל נותרה האיום האמיתי על מדינות האזור. נסראללה הזהיר כי ישראל מסוכנת יותר מכל הארגונים הקיצוניים, וכי היא מנצלת את האירועים במדינות השכנות כדי לנסות ולהגיע לנורמליזציה עמן. הוא קרא לעמי האזור שלא לשכוח את האמת על האויב הישראלי, שהוא "גידול סרטני באזור, מפלצת המשתלטת על אדמות פלסטין עם ההתנחלויות שלה".

נסראללה התייחס לאירועים האחרונים בהר הבית, ואמר שהמצב במסגד אל-אקצא בימים האחרונים "מפחיד". "ישנם היום רבנים שאומרים המשיח לא יבוא מהשמים ,ונתניהו יכול להיות המשיח שיהרוס את המסגדים", הזהיר נסראללה. עוד אמר כי האזהרות וההיערכויות הרבות ישראל, כמו תרגיל המילואים שנערך השבוע, מוכיחים כי ישראל יודעת שחיזבאללה מהווה כוח רציני באזור, על אף הקשיים שהוא מתמודד איתם כיום. לדבריו, אחד ההישגים של חיזבאללה הוא שבישראל מדברים כיום על איום קיומי. "ארגוני ההתנגדות בלבנון ובעזה סיכלו את ניסיונותיו של האויב הישראלי והחזירו את הסוגיה הפלסטינית למרכז הבמה, שזה הדבר החשוב מכול", אמר נסראללה.

עוד בחדשות על חיזבאללה:
בשל איום דאעש: "אבטחת נסראללה תוגברה, נע רק במנהרות"
חשש במערכת הביטחון: הכסף האיראני שיופשר יועבר לחמאס וחיזבאללה
נסראללה על הסכם הגרעין: ארה"ב תמשיך להיות "השטן הגדול"

נסראללה נואם 28/7. אל-ג'דיד, אתר רשמי
הזהיר מפני נורמליזציה עם ישראל. נסראללה, היום/אתר רשמי, אל-ג'דיד

נסראללה עוד אמר כי על מנת להתמודד עם ישראל, הגורמים השונים באזור מוכרחים להתגבר על המחלוקות העדתיות והאידיאולוגיות. לדבריו, הוא תומך בכל מדינה ערבית או מוסלמית המסייעת לפלסטינים, והוא אף אמר כי איראן הייתה יכולה לסגת ממעורבותה באזור אם מדינות ערב היו ממלאות את מחויבותן כלפי הפלסטינים. "אם ארגון סוני הנאבק למען הפלסטינים מקבל סיוע מאיראן, מאשימים אותו שהוא נהיה שיעי", אמר נסראללה בהתייחסו כל הנראה לחמאס.

נסראללה התייחס לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ולשאר ארגוני האיסלאם הקיצוני במזרח התיכון, והאשים אותם בכך שהם מבצעים זוועות, כביכול בשם הדת. "בפנינו אתגר גדול, לא לאפשר לארגונים הללו לנהל את מה שקורה באזור", ציין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חסן נסראללה נואם בבירות, 13 בנובמבר 2013. רויטרס
דאעש מבצעים זוועות בשם הדת. נסראללה/רויטרס

הבוקר דווח בכתב העת הצרפתי "איטנלג'נס אונליין כי כי אמצעי האבטחה סביב נסראללה תוגברו לאחרונה בשל האיום כלפיו מצד ארגוני דאעש וג'בהת א-נוסרה. לפי הדיווח, בשל השתתפות חיזבאללה בלחימה בסוריה הפך נסראללה למטרה מרכזית של הארגונים, והוא נע אך ורק בתוך מנהרות תת-קרקעיות.

בשבת האחרונה בירך נסראללה את איראן על הסכם הגרעין שחתמה עם המעצמות, ואמר כי גם לאחריו ארצות הברית נשארת "השטן הגדול". הוא עוד אמר כי לסנקציות החדשות שהטיל הממשל האמריקני על בכירים בחיזבאללה לא תהיה השפעה כלל על הארגון. לדבריו, היו גורמים שניסו לפקפק בברית בין חיזבאללה לאיראן ואמרו כי הארגון הוא כלי בשירות איראן, אך הסכם הגרעין הוכיח שאיראן סירבה "למכור" את חיזבאללה וכי תמיכתה בו תמשיך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully