וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לנציבות שירות המדינה: להעמיד לדין את המשנה ליועמ"ש

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה!NEWS

27.7.2015 / 21:01

דינה זילבר ניפקה חוות דעת המתנגדת להצעת חוק בעניין החטיבה להתיישבות, על אף שעברה את ועדת השרים לענייני חקיקה. בשל כך דרשה "התנועה למשילות ודמוקרטיה" להעמידה לדין משמעתי: "דריסה גסה של עקרון הפרדת הרשויות"

צילום: דוברות כנס הרצליה, עריכה: קשת סידי

(וינשטיין תקף את שקד: "תפיסה פשטנית ובלתי מבוססת")

"התנועה למשילות ודמוקרטיה" פנתה הבוקר (שני) לנציב שירות המדינה בדרישה להעמיד לדין את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בשל חוות דעת שסיפקה לחברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) ובה הביעה התנגדות להצעת חוק בעניין החטיבה להתיישבות – חרף העובדה שההצעה עברה את ועדת השרים לענייני חקיקה. בעמותה הגדירו זאת "דריסה גסה של עקרון הפרדת הרשויות".

בחוות הדעת, שהועברה בשבוע שעבר, הביעה זילבר התנגדות להצעת החוק שהעלה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), על אף שקיבלה את תמיכת הממשלה. בעקבות זאת נקראה זילבר לשיחת נזיפה אצל שרת המשפטים איילת שקד. זילבר עצמה קיבלה גיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, דבר אשר הגביר את המתיחות בין וינשטיין לשקד.

לקריאה נוספת:
השרים אישרו את החוק שיקל להרשיע נאשמים במעשי טרור
נתניהו לא מתחייב לאמץ המלצות לוקר: "אביא להכרעת הממשלה"
ח"כ לוי-אבקסיס לווינשטיין: השר אלקין סחט אותי באיומים

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ושרת המשפטים איילת שקד. נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
מתיחות סביב חוות הדעת של זילבר. וינשטיין ושקד/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ

העמותה, שמורכבת ממשפטנים המזוהים עם הימין, פנתה לווינשטיין ולנציבות שירות המדינה בדרישה להעמיד לדין משמעתי את זילבר בטענה כי הפרה את ההנחיות האוסרות על מסירת חוות דעת ללא אישור שרת המשפטים. "מסירת חוות הדעת לח"כ מיכאלי נועדה להכשיל מהלכי חקיקה תוך התערבות פסולה ומעורבות בתחום הפוליטי מצד זילבר", נטען במכתב. "פקיד האמור לשרת את הרשות המבצעת אינו רשאי לעקוף רשות זו גם אם המלצתו אינן מתקבלות על ידי נבחרי הציבור. צעד זה של זילבר אין לו משמעות אחרת מלבד הפעלת לחץ פסול ובלתי לגיטימי".

סערת זילבר יצרה מתיחה גם בקרב חברי המחנה ציוני. ח"כ איתן ברושי, שתמך בהצעת החוק על אף שהוגשה על ידי ח"כ מטעם הבית היהודי, תקף את זילבר ואף את חברת סיעתו מיכאלי. "זילבר כתבה חוות דעת שהיא שגיאה גדולה וחשבתי שזה לא נכון לסגור את החטיבה להתיישבות. הפנייה לזילבר מצדה של מיכאלי הייתה מתוך חוסר שיקול דעת, שכן היה ברור לה מה זילבר תאמר", כתב. "מי שאמור לנפק חוות דעת בעניין הוא היועץ המשפטי של הכנסת ולא זילבר. נכון שישנם בעיות עם החטיבה להתיישבות, אבל הפתרון הוא לא לסגור אותה ולא לשפוך את הנגב והגליל עם המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully