וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנער החולה בסרטן: בימים הקרובים הוא יתחיל בטיפולים

27.7.2015 / 21:00

עורך הדין של בן ה-16 שסירב לעבור כימותרפיה הודיע במהלך מפגן תמיכה בנער, שאליו הגיעו בני אדם ספורים, כי הושגה הסכמה מצד המשפחה לקבלת טיפול. "המטרה היא שהטיפול ייעשה מרצון, ללא התערבות משפטית". ראיון לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן צילום: ערן גילוורד

(הסרטון שהפיץ הנער בימים האחרונים כדי לקבל את תמיכת הציבור)

עורך הדין של הנער בן ה-16 שחולה בסרטן וסירב לעבור טיפולים כימותרפיים הודיע הערב (שני) כי בימים הקרובים הוא יתחיל לקבל טיפולים בבית החולים רמב"ם. לדבריו של עורך הדין אפרים דמרי, ההסכמות בין המשפחה ובית החולים הושגו בתיווכו של חתן פרס ישראל הרב יצחק גרוסמן ממגדל העמק. "המטרה היא שהטיפול ייעשה מרצון ובאהבה, וללא כפיה וללא התערבות בית המשפט", אמר דמרי. "התערבות בית המשפט גרמה בעיה פסיכולוגית, ולכן זה יצר מרמור אצל הנער".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
בכיר חמאס: "איראן הפסיקה את הסיוע הצבאי וההומניטרי לעזה"
ראש המדרשה שהתחזה לקצין חשוד שפעל כבר שנים וביצע מעשי אינוס
זוכה נהג שקיבל דוח על שימוש בנייד כשצילם שוטרת חוסמת נתיב

הפגנת תמיכה בנער בן ה-16 חולה הסרטן הדורש שלא יכפו עליו טיפולי כימותרפיה. ערן גילווארג
"אם יקבל תמיכה, יוכל לקבל את הרפואה". מפגן התמיכה, היום/ערן גילווארג

עו"ד דמרי אמר את הדברים במהלך הפגנה שנערכה מחוץ לבית החולים רמב"ם לבקשת הנער, שפנה לציבור על מנת לקבל תמיכה. עם זאת, מפגינים ספורים תמכו בהחלטתו שלא לקבל טיפולים. "אינני יודעת מה העמדה שבה אני נמצאת", אמרה תושבת חיפה בת 35 שהגיעה למקום לאחר ששמעה את סיפורו של הנער. "לבי אתו, יש הזדהות גדולה עם מה שהוא אומר. אני מאמינה שיש נסים בעולם והוא צריך לקבל טיפולים ולקבל הרבה תמיכה. קשה לנו להבין מה הוא עובר. אם תהיה בו תמיכה, הקבלה שלו את הרפואה תתאפשר". לדבריה, היא הבינה כי הוא "מקבל טיפולים בכפייה, בצורה קיצונית, וזה בלתי אפשרי".

הפגנת תמיכה בנער בן ה-16 חולה הסרטן הדורש שלא יכפו עליו טיפולי כימותרפיה. ערן גילווארג
תומכים ספורים הגיעו למפגן מחוץ לבית החולים/ערן גילווארג

שלום טטרו, מתנדב בעמותת "לילך – למות ולחיות בכבוד", הגיע למפגן התמיכה מהרצליה, וגיבה את עמדתו של הנער מהימים האחרונים. "אני דוגל בזכות האדם להחליט בעצמו אם להאריך את חייו אם הוא סובל סבל כזה", אמר. "הוא בן 16, עוד שנה יוכל להחזיק ברשיון נהיגה ועוד שנתיים לשרת בצבא. זכותו של נער כזה, אחרי שנים של סבל, בטיפולים שעבר ובניסיונו לומר: 'איני יכול יותר'".

לדבריו, הוא מכיר סיטואציות דומות מהעמותה שבה הוא מתנדב. "אנחנו נתקלים באנשים עם שאלות ובקשות שיעזרו להם בניסוח הנחיות רפואיות מקדימות, או הדברים שעליהם לעשות אם יגיעו למצב של מחלה שבו הם לא מעוניינים בהארכת חיים", סיפר. "אני תומך בהחלטת הנער, אני מבין את סבלו ואת מה שעבר. אני מבקש מהמטפלים בו שיעזרו לו לא לסבול את אחרית ימיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully