וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה והאוצר לקראת סיכום: קופת חיסכון במקום העלאת קצבאות

27.7.2015 / 21:00

גורמים בסיעה טוענים שההצעה, שלפיה יועלו קצבאות הילדים באופן מתון וסכום נוסף יופקד לקופת חיסכון לילד שתיפתח בגיל 18, אינה "מופרכת". הם הבהירו כי מועצת גדולי התורה תקבל את ההחלטה הסופית

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

בסביבת יו"ר סיעת "יהדות התורה", סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, אמרו הערב (שני) כי צפויה פשרה בעניין דרישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון לקצץ בסכומים שעליהם החליטו בהסכמים הקואליציוניים, לקראת הדיונים על תקציב המדינה המתגבש לשנים 2016-2015. לטענת אותם גורמים, ההצעה האחרונה שקיבלו מהאוצר "אינה מופרכת" והדיונים נמשכים. עם זאת, הם הדגישו כי החלטה סופית תתקבל בידי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הסמכות הרוחנית העליונה של הציבור החרדי-חסידי והנהגת חלק מחברי הכנסת בסיעה.

ליצמן קיים הבוקר פגישה נוספת עם נציגי האוצר. גורם המעורה בפרטים אמר כי "לא הייתה בה התקדמות משמעותית". לפי ההצעה החדשה של האוצר, המדינה תעלה את קצבאות הילדים באופן מתון, וסכום כסף נוסף יופקד לתכנית חיסכון לכל ילד, שיעמוד לרשותו בהגיעו לגיל 18. כך, המדינה לא תצטרך להוציא את הכסף עכשיו, אלא רק בעתיד.

ח"כ משה גפני נפגש הערב עם נציגי משרד האוצר בניסיון לפתור את המשבר סביב התקציב. גורמים ביהדות התורה לוואלה!NEWS כי הצעת האוצר לתכנית חיסכון במקום העלאה גדולה בקצבאות הילדים כנראה תתקבל. "גפני מסרב לאשר קיצוץ בתקציבי חינוך ורווחה, ועל כך עיקר הדיונים כעת", הוסיפו.

לקריאה נוספת:
ביהדות התורה מבהירים לנתניהו: "לא נוותר על שקל שהובטח לנו"

נציגי יהדות התורה מגיעים למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013. יותם רונן
"ההצעה אינה מופרכת". חברי הכנסת ליצמן וגפני/יותם רונן

הדיונים בין הצדדים מגיעים לאחר שבתחילת החודש איימו גורמים ביהדות התורה כי לא יתמכו בתקציב שלא יכלול עמידה בהסכמים שנחתמו. "אם נתניהו מחפש שותפים אחרים, הוא מוזמן לנסות אותנו", אמרו בשיחה עם וואלה!NEWS.

לטענתם, למפלגה אין בעיה עם קיצוץ תקציבי, אך הם לא מוכנים שהדבר יבוא על חשבון קצבאות הילדים וסעיפים אחרים שעליהם הוסכם: "אנחנו בעד בדיקת האפשרות לקיצוץ במשרדי הממשלה, איפה שאפשר להדק את החגורה, אבל לא ניתן לסגת מההסכמים. הבהרנו את זה לראש הממשלה, לממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, ולשר כחלון. לא יהיה דבר כזה שחתמנו על משהו לפני חודש ועכשיו נקצץ בזה. אנחנו נתנגד אם ינסו להעביר את זה, אין פה שאלה בכלל. אם רוצים אותנו בקואליציה, אין דבר כזה להפר הסכם שנחתם איתנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הרצוג: "ההבטחות על בסיסן נבנתה הקואליציה הן לוליינות"

יו"ר האופזיציה יצחק הרצוג התייחס להצעת ראש הממשלה והאוצר ליהדות התורה ואמר: "שוב ראש הממשלה מבין שההבטחות על בסיסן בנה את הקואליציה הכושלת שלו הן לוליינות שלא יכולה להחזיק ומחפש רעיונות של אחרים ליישם". לדבריו, "טוב שהאוצר מוכן ללכת עם התכנית והחוק שיזמתי בשיתוף עמותת 'ידיד' אותה כבר שנים הוא דוחה שוב ושוב. מייד עם פתיחת המושב הבא אביא את החוק יחד עם כל חברות וחברי הסיעה החתומים עליו להצבעה ונראה כיצד יצביעו ראש הממשלה, שר האוצר וחברי הקואליצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully