וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהדות התורה מבהירים לנתניהו: "לא נוותר על שקל שהובטח לנו"

20.7.2015 / 19:39

מועצת גדולה התורה של אגודת ישראל התכנסה לדון בתקציב המדינה המתגבש, שבו מתכוונים ראש הממשלה ושר האוצר לקצץ בין היתר בקצבאות הילדים. "הסכמים צריך לכבד". בש"ס משדרים אופטימיות: "אפשר להגיע לפשרות"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הסמכות הרוחנית העליונה של הציבור החרדי-חסידי והנהגת חלק מחברי הכנסת ביהדות התורה, התכנסה היום (שני) בירושלים כדי לדון בדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סביב תקציב המדינה המתגבש לשנים 2016-2015. נתניהו מעוניין לקצץ בתקציבים שהוא עצמו התחייב להם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, ובהם קצבאות הילדים.

האדמו"רים, החליטו כי הח"כים המזוהים עמם - יעקב ליצמן, מאיר פרוש, ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס - יצהירו כי הם לא מתכוונים לוותר על מה שהובטח להם. גורם באגודת ישראל הוסיף כי "הסכמים צריך לכבד, לא נוותר על שקל ממה שהובטח לנו". קביעת המנהיגים הרוחניים אינה מחייבת את כל הח"כים ביהדות התורה, אולם גם בדגל התורה, הסיעה השנייה המרכיבה את המפלגה, יפעלו ככל הנראה בצורה דומה. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר היום בישיבת הסיעה: "קיימנו בימים האחרונים שעות ליליות עם ראש הממשלה וקברניטי הכלכלה על התקציב. יש איזושהי התקדמות - קטנה אמנם. אפשר יהיה להגיע לפשרות. אני מקווה שהמגמה שהתחילה במוצאי שבת תמשיך הלאה".

מי יהיה נציג המפלגה בוועידה למינוי דיינים?

נוסף לכך, בימים האחרונים מתנהל קרב פנימי ביהדות התורה על מינוי חבר הכנסת שיהיה נציגה בוועדה למינוי דיינים. שתי הסיעות המרכיבות את המפלגה - "דגל התורה" הליטאית ו"אגודת ישראל" החסידית, נאבקות זו בזו על זהות הנציג מטעמה בוועדה. באגודת ישראל מבקשים למנות לתפקיד את ח"כ ישראל אייכלר, שיהיה גם הנציג המוסכם על הקואליציה, אך בדגל התורה אומרים כי התפקיד מגיע לנציגם - ח"כ משה גפני, שהגיש מועמדות בעצמו בטענה כי ח"כ אייכלר דרש במו"מ הקואליציוני לקבל מהליכוד את ראשות הוועדה לפניות הציבור בכנסת ובכך הוא ויתר על תפקידו בוועדה למינוי דיינים.

באגודת ישראל זעמו ואיימו מנגד כי חבריהם יצביעו נגד "החוק הנורבגי" שצפוי לעלות בשבוע הבא להצבעה במליאת הכנסת. החוק, בין היתר, אמור להכניס למשכן את ח"כ לשעבר יעקב אשר, נציג דגל התורה. חברי מועצת גדולי התורה קבעו היום תינתן תמיכה בלתי מסויגת באייכלר המזוהה עמם לתפקיד בוועדה למינוי דיינים, אחרת הח"כים מטעמם יצביעו נגד "החוק הנורבגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully