וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אז מתי תולים את השמן?": הלייק שכמעט וסיבך את זהבה גלאון

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט

27.7.2015 / 0:03

פעיל ימין פנה ליועץ המשפטי לממשלה והלין נגד יו"ר מרצ לאחר שעשתה לייק בפייסבוק לפוסט של גולש שהתבטא נגד יו"ר ישראל ביתנו. אלא שהפרקליטות השיבה: "לא די בעשיית לייק כדי להוות הסתה לאלימות"

זהבה גלאון בכנס הון-שלטון-עיתונות במרכז האקדמי למשפט ועסקים, רמת גן. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"קיימת סבירות שגלאון עשתה לייק לשיתוף מבלי שהתכוונה לתמוך גם בטקסט שהוסיף הגולש"/ראובן קסטרו

"לייק על פוסט בפייסבוק שיש בו לכאורה הסתה לאלימות, אינו מצדיק פתיחה בחקירה" – כך טענה אתמול (ראשון) הפרקליטות בעקבות פניית פעיל ימין נגד יו"ר מרצ זהבה גלאון. מכתב הפרקליטות נשלח לשי גליק, המגדיר עצמו פעיל נגד הסתה באינטרנט, לאחר שפנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה בגין הסתה לאלימות נגד גלאון. זאת, לאחר שעשתה לייק לפוסט שבו נכתב משפט לכאורה מסית על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

הפוסט שעליו עשתה גלאון לייק, פורסם בעקבות החלטה אחרת של הפרקליטות שלא לפתוח בחקירה נגד ליברמן בגין אמירתו "מי שנגדנו, צריך להוריד לו את הראש עם גרזן". אחד הגולשים שיתף את הפוסט וכתב: "אני שמח על התקדים המשפטי שלפיו אמירתו של ליברמן אינה נחשבת הסתה לאלימות. אז מתי תולים את השמן?". על דבריו אלה עשתה ח"כ גלאון לייק.

עוד בוואלה!NEWS:
"מוחמד חזיר" הופך לתופעה: עוד תיעוד של פרובוקציה בהר הבית
תאונה קטלנית בצפון: שלושה בני אדם נהרגו בהתנגשות חזיתית
נדיר: בן 12 נשך את אמו - והובא בפני שופטת באולם מעצרים

בעקבות המעשה מיהר גליק לשלוח מכתב לוינשטיין שבו דרש לפתוח בחקירה נגד גלאון. אלא שבפרקליטות חשבו אחרת, ובמכתב ששלחה ראשת תחום פלילי בפרקליטות המדינה עו"ד רחל מטר נכתב כי אין מקום להיענות לדרישה. "בנסיבות העניין נראה כי קיימת סבירות בלתי מבוטלת לכך שגלאון עשתה לייק לשיתוף מבלי שהתכוונה לתמוך גם בטקסט שהוסף על ידי הגולש", נכתב. "נראה כי האמירה 'אז מתי תולים את השמן?' לא נועדה לקרוא לרציחתו של ח"כ ליברמן אלא נועדה לבקר בחריפות את החלטת הפרקליטות. לא ידוע לנו על פסקי דין אשר קבעו כי די בעשיית לייק כדי להוות הסתה לאלימות ואף לא ידוע לנו על מקרים שבהם הועמדו נאשמים לדין רק בשל כך".

מלשכתה של גלאון ביקשו שלא להתייחס להחלטה.

(עדכון ראשון: 22:03)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully