וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות מצלמות האבטחה: נתפסו שתי חשודות שכייסו קשישות

26.7.2015 / 20:41

המשטרה לכדה שתי חשודות בביצוע סדרת מעשי תקיפה, שוד והונאה, שרובם כוונו נגד נשים מבוגרות. השתיים זוהו לאחר שתועדו משתמשות בכרטיס אשראי גנוב. מחר יוגשו נגדן כתבי אישום

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: מתן חדד

המשטרה לכדה זוג נשים החשודות בביצוע שורת מקרים של כיוס קשישות, גניבת מסמכים אישיים ושימוש בצ'קים ובכרטיסי אשראי גנובים. האירוע שהוביל ללכידתן של השתיים, תושבות חולון בנות 45 ו-47, הוא מקרה של גניבת תיק מאישה בת 74 ושימוש בכרטיס האשראי שלה בקיוסק בחולון. מחר (שני) יוגשו נגדן בקשות למעצר עד תום ההליכים המשפטיים וכן כתבי אישום בגין עבירות של תקיפה לשם גניבה והונאה בכרטיס חיוב.

מצלמות אבטחה תיעדו את שתי הנשים, אורלי דניס ומירב ברוש, קונות באמצעות כרטיס האשראי וכן מנסות למשוך כסף מכספומט באמצעותו. סרטון האבטחה הופץ בין שוטרי המרחב, מה שהביא לזיהויין של החשודות על ידי בלש ממחלק בילוש מרחב איילון. לאחר מכן, נעצרו הנשים, ובחקירתן גילו הבלשים חמישה מקרים נוספים שבהן נחשדות השתיים.

עוד בוואלה!NEWS:
תאונה קטלנית בצפון: ארבעה בני אדם נהרגו בהתנגשות חזיתית
רני רהב: "משפחתו של גולן נפגעה. מי שאחראי צריך לשלם"
זעזוע בבריטניה: מחוקק תועד מסניף קוקאין במסיבת מין - והתפטר

כחלק ממאמצי החקירה, הוצא צו חיפוש נגד הנשים, ובלשי מרחב גוש דן הגיעו לדירתן לביצוע החיפוש. בדירה מצאו הבלשים רכוש הקושר אותן לחלק ממקרי הגניבה שנחקרו. "במעשיהן, הסבו החשודות נזק רב לרכוש הציבור ולביטחונו, ולא בחלו גם כאשר פגעו באוכלוסייה המבוגרת", אמר מפקד המרחב ניצב-משנה נתן בוזנה. "המעשים המיוחסים להן חמורים וחקירה מאומצת הביאה לידי איסוף ראיות נגדן, גם תוך הפעלת אמצעים מודיעיניים ומבצעיים ותוך חשיפת שיטת הביצוע של השתיים", הוסיף.

אחד האירועים שבהן חשודות השתיים הוא שוד של קשישה בת 85 ברחוב משה שרת שבחולון בתחילת החודש. על פי החשד, אחת הנשים ניגשה לקשישה מאחור וחטפה את תיקה. כתוצאה מכך, נפלה הקשישה ולא הצליחה לקום. בתיק שנגנב היו טלפון נייד וכרטיס אשראי, ובחקירה עלה כי דקות ספורות לאחר השוד, בוצעו ארבע משיכות מזומנים באמצעות הכרטיס הגנוב בסכום כולל של עשרת אלפים שקלים. גם במקרה זה, תיעדה מצלמת אבטחה את החשודה בכספומט.

ההסתדרות 209 חולון. ראובן קסטרו
מרבית מעשי השוד בוצעו ברחובות חולון/ראובן קסטרו

בהמשך החקירה נודע כי אחת החשודות קשורה ככל הנראה לאירוע נוסף, שאירע בחודש ינואר. באירוע זה, החשודה ניגשה לקשישה בת 84 ברחוב גבעת התחמושת בעיר כשראשה מכוסה. היא חטפה את תיקה של הקשישה ונמלטה מהמקום. צוות התנועה של מחלק איילון הגיע למקום וטיפל במתלוננת, ובהמשך, התברר כי החשודה כיסתה חוב על סך 5,000 שקלים באמצעות צ'ק של הקשישה.

מקרה נוסף שנחקר כעת גם הוא התרחש בינואר, ובמרכזו עומד דווקא מתלונן. האדם ביקר בדירתן של הנשים וקיבל עיסוי מאחת החשודות, אשר בשלב מסוים צעקה: "משטרה, משטרה!". המתלונן נמלט מהמקום מבלי שהבין מדוע החשודה צעקה לעברו, ותוך זמן קצר, גילה כי ארנקו לא ברשותו. הוא דיבר עם החשודה כמה פעמים וניסה לשכנעה להשיב לו את ארנקו, וכאשר הצליח, גילה כי בארנק שהוחזר חסרות תעודות ששייכות לו וכי נעשה שימוש בכרטיס האשראי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully