וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הקברות לחיות ייסגר - ולא יתוחזק: "לאן אעביר את החתול?"

26.7.2015 / 8:19

בעלי חיות המחמד שמעו על סגירת "גן המלאכים" בחוף הכרמל, שבו טמונים יקיריהם ההולכים על ארבע - והזדעזעו. "לא תיארתי שהקבורה תהיה זמנית, אני כועסת ופגועה". בעלי המקום: "לא הבטחנו שזה לנצח, נמצא פתרון"

בית קברות לחיות בעין איילה. הלה האובן, מערכת וואלה! NEWS
בית הקברות לחיות מחמד "גן המלאכים"/מערכת וואלה! NEWS, הלה האובן

בעליהן של חיות שנטמנו בבית הקברות הייעודי "גן המלאכים", גילו לאחרונה כי על אף שחשבו שהביאו את חיות המחמד האהובות שלהם לקבורה מכובדת - המקום עתיד להיסגר. בית הקברות, הממוקם במושב עין איילה שבחוף הכרמל, צפוי להיסגר בשל עזיבת בעלי המקום את המתחם שבו נטמנו בעלי החיים. לדברי בעלי החיות, ששילמו כאלף שקלים כדי להביא את חיות המחמד היקרות למנוחת עולמים, לא יצאה הודעה מסודרת על פינוי המתחם, שבו קבורות עשרות רבות של בעלי חיים. כמו כן, לא הוצעה להם חלופה לפינוי בעלי החיים הקבורים במקום.

בקיץ 2013, ביקשה מירי האובן לקבור בצורה מסודרת את כלבתה האהובה, פזית, שהלכה לעולמה אחרי 16 שנים. "לא רציתי לקבור אותה בסמוך למקום מגוריי מחשש שיום אחד יבנו באזור", הסבירה האובן, תושבת נשר, את בחירתה ב"גן המלאכים". "חיפשתי מקום שייעודו הוא קבורה לחיות מחמד", הוסיפה.

עוד בוואלה!NEWS:
שבוע לתחילת העבודות: מה שאתם צריכים לדעת על הרכבת הקלה
רני רהב: "משפחתו של גולן נפגעה. מי שאחראי צריך לשלם"
נדיר: בן 12 נשך את אמו - והובא בפני שופטת באולם מעצרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט שפרסמה אחת מבעלות חיות המחמד בפייסבוק על סגירת בית הקברות/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתרון הקבע, שנראה היה כמכבד את הכלבה האהובה, הפך לזמני בלבד כאשר נודע להאובן כי בעלי בית הקברות יעזבו את הבית שבחצרו נטמנה כלבתה, ולפיכך יפסיקו לתחזק את המתחם. האובן המאוכזבת סיפרה: "כשהחלטתי לקבור את פזית במקום, לא תיארתי לעצמי שזה יכול להיות זמני. לו הייתי משערת דבר כזה, ברור שלא הייתי קוברת שם". לדבריה, ההודעה על סגירת בית הקברות הפתיעה והכעיסה אותה מאוד. "זה מרתיח אותי, אני חשה פגועה", אמרה.

גם שונית ביניאט מטבריה זועמת מאז הגיעה הידיעה כי קברה של חתולה האהוב, ג'ייד, יאלץ לעבור למקום אחר. ביניאט סיפרה בעצב: "ג'ייד היה איתי תשע שנים ומת במפתיע. אני ומשפחתי שמענו מהווטרינרית על האפשרות לקבור אותו במקום מסודר, הגענו לעין איילה ושם קברנו את החתול".
לפי ביניאט, המידע על סגירת בית הקברות לא נמסר לבעלי החיות הקבורות בו, והתגלה לה במקרה לאחר ששמעה ממכר כי בית הקברות לא תוחזק ברמה ראויה.

כשפנתה ביניאט לבעלי השטח, הוא אמר לה שבחודש ספטמבר יאלץ לסגור את המקום לאחר שמכר את המשק שלו. כמו כן, ציין בעל בית הקברות כי לא מצא שטח חלופי לקבורת החיות. ביניאט אובדת העצות אמרה: "אני חשה פגועה וזה מעציב אותי. אני לא יודעת מה לעשות, איך אעביר את החתול - ולאן?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא יודעת מה לעשות. איך אעביר אותו ולאן?". החתול ג'ייד/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם סטס לוין, שקבר את חתולתו ב"גן המלאכים" לפני כמה שנים, בין בעלי חיות המחמד הקבורות במתחם. לדברי לוין, הוא הבחין כבר לפני כשנה כי בית הקברות שינה את פניו וכי חלו ליקויים בתחזוקתו. הוא פנה לבעלי המקום בבקשה שיודיע לו אם בכוונתם לסגור את המקום, ולטענתו לא נענה. כשביקר במקום בחודש אפריל, לא הבחין בשלט או מודעה המתריעים על סגירת המתחם והעברת הקברים.

אילני עמיחי, מבעלי בית הקברות, הגיב על הנעשה וביקש לטהר את שמות בעלי המקום. לדבריו: "מאז חודש ינואר מוצב שלט במקום שמודיע על סגירת בית הקברות. מי שהיה מאז בבית הקברות, יודע על הסגירה. הוצאנו הודעה מסודרת לכל מי שהיה אתנו בקשר, ואנו נמצא פתרון שמניח את הדעת עבור כל אחד".

לפי עמיחי, הפתרון שמוצע לפונים הוא העברת הקבר למתחם חלופי בבית ינאי, אך הוא לא פירט לגבי עלויותיו הכספיות של הסדר זה. הוא הסביר: "לכל מי ששאל אותנו אמרנו שכל עוד אנחנו פה, בית הקברות קיים. לא התחייבנו שזה לנצח מפני שאי אפשר להתחייב לכך, ואכן אמרנו זאת לכל מי ששאל".

לדבריו, "לא הסתייע בידינו להישאר לגור במקום. אנחנו מנסים למצוא פתרון שכולם יהיו מרוצים ממנו. מי שרוצה לעשות רעש בתקשורת, לא ימצא פתרון. לפי ההודעה שמסרנו, עד סוף ספטמבר נעביר את הקברים ולאחר מכן המקום כבר לא יהיה בבעלותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully