וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: אובמה נחת באתיופיה לביקור נשיאותי ראשון במדינה

26.7.2015 / 20:30

לאחר הביקור בקניה, נחת נשיא ארה"ב בנמל התעופה באדיס אבבה. הוא צפוי להיפגש עם הנשיא, ואף לנאום במטה האיחוד האפריקני. הביקור לווה בביקורת על מצב זכויות האדם במדינה, שבה זכתה מפלגת השלטון ב-100% מהמושבים בפרלמנט

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נחת היום (ראשון) לביקור באתיופיה – הביקור הראשון אי-פעם של נשיא אמריקני מכהן במדינה. זאת, כחלק מביקור במזרח אפריקה שהחל בשישי, אז נחת אובמה לראשונה בתור נשיא בארץ מוצאו של אביו, קניה. במהלך הביקור צפוי אובמה להיפגש עם נשיא אתיופיה, מולטו טשומה, ראש הממשלה, היילמריאן דסלו, ועם בכירים נוספים.

אובמה צפוי לשוחח עם הבכירים במדינה על הפיתוח כלכלי באתיופיה, המצב בדרום סודאן, והמאבק בארגונים האיסלאמיסטיים הקיצוניים באזור כמו א-שבאב שבסומליה. כמו כן, בשלישי הקרוב ינאם אובמה במטה האיחוד האפריקני, אשר נמצא בבירה האתיופית, ויפנה לתושבי היבשת כולה.

"הבחירה של נשיא אמריקני מכהן לבקר במדינתנו נעשתה בשל העובדה שנהיינו מדינה חשובה", אמר שר התקשורת של אתיופיה, רדואן חוסיין. "הביקור יגביר את הביטחון והשאיפות של המדינה".

עוד כתבות בנושא:
התרגשות בקניה: אובמה בביקור נשיאותי ראשון במולדת אביו
אובמה נגד אפליית הומואים באפריקה: "דברים רעים עלולים לקרות"
צפו: נשיא ארצות הברית רוקד לצלילי מוזיקה מסורתית בקניה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנחיתתו באדיס אבבה, בירת אתיופיה, יולי 2015. רויטרס
הנשיא אובמה וראש ממשלת אתיופיה לאחר נחיתת המטוס הנשיאותי באדיס אבבה, היום/רויטרס

ארגוני זכויות אדם הביעו התנגדות לביקורו של אובמה, לאור האשמות חוזרות של הפרת זכויות אדם במדינה השנייה בגודלה ביבשת, שבה 90 מיליון בני אדם. כמו כן, גורמי אופוזיציה באתיופיה הביעו חשש כי הביקור במדינה, שבבחירות שהתקיימו בה במאי האחרון זכתה מפלגת השלטון ב-100% מהמושבים בפרלמנט, ייתן לגיטימציה לתוצאות הבלתי אפשריות.

וורטו וואסי, מנהיג אופוזיציה, אמר כי חברי מפלגתו נעצרו לפני ביקורו של אובמה מחשש שיעוררו מהומות. "ביקור במדינה, המנוגדת לחלוטין לערכי המערב, הוא מאוד שנוי במחלוקת", אמר וואסי. "בכל מקרה, ארצות הברית חושבת שהביקור יוכל לעורר שינוי, אז אולי מדובר בהזדמנות להפעיל לחץ על הממשל". הבית הלבן הדגיש כי אובמה ידון בנושא זכויות האדם בעת ביקורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנחיתתו באדיס אבבה, בירת אתיופיה, יולי 2015. רויטרס
כרזות שנתלו בנמל התעופה לקראת הביקור הנשיאותי/רויטרס

נושא רגיש נוסף שעמו יאלץ להתמודד אובמה בביקורו הוא זכויות קהילת הלהט"ב במדינה. אתמול, בעת ביקורו בקניה, הוא הפציר במדינות היבשת שלא להפלות אנשים על רקע נטייתם המינית. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם מקבילו אוהורו קניאטה, הדגיש אובמה כי "דברים רעים קורים" כשמתייחסים אחרת לאנשים וגוזלים מהם את חירותם. עם זאת, קניאטה, שאירח את אובמה לביקורו הראשון כנשיא במולדתו של אביו, הבהיר כי אמנם קניה וארצות הברית חולקות ערכים משותפים רבים, אך יש סוגיות שבהן הן נבדלות. לדבריו, זכויותיהם של חד-מיניים היא לא סוגיה הנוגעת לעמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully