וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום של אש: שריפות בשומרון, בחדרה ובגוש עציון

26.7.2015 / 21:28

בתום כמה שעות הצליחו צוותים ומטוסים להשיג שליטה על הדליקה הגדולה שהשתוללה ליד אלון מורה, שבעקבותיה פונו עשרות תושבים. הכבאים שפעלו לכבות את הדליקה ליד גבעות יישארו הלילה בסביבות היישוב

צילום: ביטחון מוא"ז שומרון, דוידי בן ציון; עריכה: קשת סידי

שריפה פרצה הערב (ראשון) ביער גבעות שבגוש עציון, באזור חוות קשואלה. שישה צוותי כיבוי בסיוע שישה מטוסים פעלו בשטח. הוקפצו גם כבאים מבתיהם כדי לסייע בכיבוי האש. אורך מוקד האש היה למעלה מ-300 מטרים והשריפה התקרבה לעבר ההתנחלות גבעות, אולם הכבאים הצליחו להשיג שליטה. הם יישארו פרוסים בשטח במהלך הלילה כדי למנוע את התחדשות האש.

במקביל, אחרי כמה שעות, הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה על שריפת חורש גדולה שהשתוללה בסמוך להתנחלות אלון מורה שבשומרון. בשל קרבת האש ליישוב פונו עשרות מתושבי הבתים הראשונים. לא היו נפגעים, אולם שני קראוונים נטושים עלו בלהבות. במהלך הפעולות לכיבוי האש ביצעו מטוסי הכיבוי גיחות הגנה מעל קו הבתים הראשון.

עוד ידיעות בנושא
במחוז ירושלים מזהירים: "יש עלייה במספר השריפות באזור"
"להבות בגובה בניין": תיעוד השריפה הגדולה ביותר מאז אסון הכרמל

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיע לאיזור השריפה וסיפר: "צוותים של לוחמי כיבוי האש, מטוסים, כיתת כוננות אלון מורה, יחידת חילוץ שומרון ומתנדבים רבים גם מאלון מורה וגם מהאיזור עמלו לכבות את השריפות". דגן הוסיף כי הוא שוחח עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וביקש ממנו לפעול "כדי שהשריפה לא תהפוך לאסון". הוא אמר כי ייתכן שבית ספר השדה שביישוב נפגע. "הכוחות פועלים כדי לכבות את האש ולצמצם את הנזקים".

השריפה פרצה אתמול בערב, אחרי שצה"ל ירה פצצות תאורה בניסיון לאתר פלסטינים שנטען כי חדרו להתנחלות. אף שנראה היה שהשריפה כובתה, היום היא התחדשה וכאמור איימה לפרוץ ליישוב. אין נפגעים בשני האירועים.

שריפת חורש באלון מורה, 26 ביולי 2015. דוידי בן ציון, מערכת וואלה! NEWS
אלון מורה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוידי בן ציון

במקביל, שריפת קוצים פרצה אחר הצהריים בשכונת בית אליעזר שבחדרה. בעקבות כך פונו ישיבת "בית יעקב" ותחנת דלק סמוכה. בנוסף, נסגר לתנועה רחוב האלון לזמן מה. כוחות של תחנת חדרה הוזעקו למקום ובודדו את האזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שריפת חורש באלון מורה, 26 ביולי 2015. דוידי בן ציון, מערכת וואלה! NEWS
שריפת חורש באלון מורה, 26 ביולי 2015/מערכת וואלה! NEWS, דוידי בן ציון
שריפת חורש באלון מורה, 26 ביולי 2015. בטחון מואז שומרון, צילום מסך
מטוס כיבוי פועל לכבות את השריפה בשומרון/צילום מסך, בטחון מואז שומרון

השריפות היום מגיעות אחרי סוף שבוע קשה שכלל כמה שריפות ברחבי הארץ. הגדולה שבהן התחוללה בשפלה, לא רחוק מבית שמש. בשריפה, שפרצה בסמוך ליד תרום, ושמקורה ככל הנראה ברשלנות, נשרפו כ-1,600 דונם של חורש וצמחייה. מדובר בהיקף הכוחות הגדול ביותר שהופעל לכיבוי אש מאז אסון הכרמל ב-2010.

"שדה הראייה הצטמצם למטרים ספורים, מסביב בערו העצים ולהבות אדירות הגיעו לגובה של כ-20 מטרים" – סיפר אתמול רב-סמל ראשון שלומי הרוש, אחד ממפקדים הצוותים שפעלו לכבות את האש. במערך הכיבוי אמרו כי נגרם נזק עצום במקום, במיוחד לצמחייה ולבעלי החיים שהיו בתוואי השטח ביער הנשיא, הסמוך ליישובים תעוז ואשתאול. במאמצי הכיבוי השתתפו יותר מ-70 צוותי כיבוי, וכן 13 מטוסים וכ-150 לוחמי אש ומתנדבים. במהלך היום בוצעו 87 גיחות של המטוסים ו-45 קוב מעכבי בעירה הוטלו על השריפה.

(עדכון ראשון: 17:40)

שריפת חורש באלון מורה, 26 ביולי 2015. בתיה מסיקה, מערכת וואלה! NEWS
שריפת חורש באלון מורה, 26 ביולי 2015/מערכת וואלה! NEWS, בתיה מסיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully