וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחוז ירושלים מזהירים: "יש עלייה במספר השריפות באזור"

26.7.2015 / 15:31

אחרי דליקת הענק באזור בית שמש, במחוז ירושלים מדווחים על עלייה במספר לעומת השנה שעברה. הסיבות העיקריות: הצתות ורשלנות. רס"ר שלומי סעדון מתחנת בית שמש לאולפן וואלה!NEWS: הסיבה לשריפה בבית שמש היא רשלנות אחד החקלאים

עריכה: ניר חן

יומיים אחרי השריפה הגדולה שהשתוללה באזור בית שמש, במחוז ירושלים של כיבוי אש מדווחים על עלייה במספר השריפות לעומת השנה שעברה. הסיבה למרבית הדליקות, אומרים במחוז, היא הצתות או רשלנות. סיבות נוספות הן משחקי ילדים וגם תקלות חשמל.

רב-סל ראשון (רס"ר) שלומי סעדון, כבאי מתחנת הכיבוי בית שמש, אמר היום (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי מהחקירה עד כה עולה כי השריפה החלה בגלל רשלנות של אחד החקלאים באזור.

עוד בנושא:
שריפת ענק באזור בית שמש: "ערוכים סביב היישובים המאוימים"
"להבות בגובה בניין": תיעוד השריפה הגדולה ביותר מאז אסון הכרמל

השריפה שכילתה 1,600 דונם באזור בית שמש, יולי 2015. נועם מושקוביץ
היער השרוף סמוך לבית שמש/נועם מושקוביץ

לדבריו של סעדון, תא השטח בו פרצה השריפה הוא שטח הררי וממנו היא התפשטה כלפי למעלה בגלל משטר הרוחות במהלך סוף השבוע. היקף השריפה מוערך בלמעלה מ1,500 דונם של יער וחורש טבעי. "זו פגיעה קשה מאוד בריאה הירוקה באזור".

סעדון אמר עוד כי הכבאים עדיין נמצאים בשטח משום שמדי פעם האש מתחדשת בשולי השריפה והם פועלים למנוע התלקחות והתפשטות נוספת. לדבריו, בימים של חום קיצוני בשילוב של משטר רוחות, חקלאי האזור חייבים להיזהר כאשר הם שורפים גזם: "אפילו גפרור אחד יכול להצית יער שלם ולגרום לאסון".

  • עוד באותו נושא:
  • כיבוי אש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully