וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסר תקדים": הזכאות לבגרות בצפון כמעט שווה לממוצע הארצי

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך, וואלה!NEWS

26.7.2015 / 19:44

מנתוני משרד החינוך עולה כי בשנה החולפת חלה עלייה של כמעט 4% בזכאים לבגרות בצפון הארץ, כאשר בממוצע הארצי חלה עלייה של 1.3% בלבד. מיהם בתי הספר שבהם 100% זכאות לבגרות?

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
המגזר הדרוזי מוביל את הצפון עם שיעור זכאים של 74.37%/נועם מושקוביץ

ממוצע הזכאות לבגרות בצפון הארץ הצליח להשתוות כמעט לחלוטין לממוצע הארצי, אחרי שנים שבהן היה הרחק מאחור. מנתוני שנת הלימודים הקודמת, תשע"ד, שפרסם משרד החינוך עולה כי ממוצע הזכאות בצפון עומד על 64.9%, עלייה של 3.96% מנתוני השנה שלפני. לעומת זאת, העלייה בממוצע הארצי קטנה יותר. מדובר בעלייה של 1.3% ל-65.5% זכאים לבגרות, כאשר העלייה בצפון היא זו שדחפה מעלה את הממוצע הארצי.

המגזר הדרוזי מוביל את הצפון עם שיעור זכאים של 74.37%. אצל הערבים נרשמה עלייה של 5.04% לשיעור של 64.9%. בקרב תלמידי הממלכתי דתי נרשם שיעור זכאות לבגרות של 72.33% ו-65.03% בקרב תלמידי הממלכתי. שלושה בתי ספר במחוז הגיעו לשיעור זכאות של 100% - מקיף בית ג'אן הדרוזי, ממ"ד המתמיד בקריית שמונה וישיבת "אורות הזורעים" שבגליל התחתון.

עוד בוואלה!NEWS:
יידויי אבנים והשלכת בקבוקים: תיעוד מהומות ט' באב בהר הבית
צפו: חניכי קייטנת הקיץ של חמאס מתרגלים משמעת צבאית
"הכנופיה הקולומביאנית" מכה שוב: תיירים חשודים בשורת מעשי עוקץ

"הישג מדהים וגאווה לישוב, לעדה ולמערכת החינוך בכלל"

"זה הישג מדהים וגאווה לישוב, לעדה ולמערכת החינוך בכלל", אמר ביאן קבלאן, ראש מועצת בית ג'אן. "הסוד הוא לא 'תורה מסיני', אנחנו עושים מיפוי לכל התלמידים ומשקיעים בכל ילד איפה שצריך. אין ילד שלא יכול, עובדה, פשוט צריך לדעת איפה הילד צריך עזרה. בסופו של דבר, כל החברה שלנו מרוויחה. אנחנו שולחים לצבא חיילים טובים יותר ולאקדמיה סטודנטים טובים יותר".

עלי סאלאחה מנהל בית הספר בבית ג'אן, שזו אינה הפעם הראשונה שבו שיעור הזכאים עומד על 100%, סיפר כי "אנחנו עובדים קשה ולא שוכחים אף תלמיד. דואגים שההורים, המורים ומשרד החינוך יעבדו איתנו בשיתוף פעולה בשביל לעזור לתלמידים החדשים, שהם 25-30% מהתלמידים וכך אנו מגישים אותם לבגרות".

ד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך. באדיבות המצולמים
"הדבר המרשים מבחינתי הוא שכל המגזרים עלו". ד"ר אורנה שמחון מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך/באדיבות המצולמים

ד"ר אורנה שמחון, מנהלת המחוז במשרד החינוך אמרה לוואלה!NEWS: "אני גאה בכך שבפריפריה הצפונית, שהרכב האוכלוסייה שלה הוא רב תרבותי ומגזרי, מצליחים להגיע לממוצע הארצי. זה דבר חסר תקדים. בשבע השנים האחרונות אנו עולים באופן מתמיד והנתון הזה הוא מאוד חשוב והוא תוצאה של עבודה מאוד אינטנסיבית שעשינו בשנה הקודמת. הדבר המרשים ושמבחינתי הוא חידוש השנה, זה שכל המגזרים עלו".

שמחון הסבירה את העלייה בזכאות במהלך של החלפת מנהלים שהתבצע במחוז. "המהלך הדרמטי זה העברת מנהלים לא טובים מתפקידם, העצמת מנהלים טובים ומינוי מנהלים מעולים לבתי הספר, זה עלה לנו בלא מעט התכתשויות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully