וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכנופיה הקולומביאנית" מכה שוב: תיירים חשודים בשורת מעשי עוקץ

26.7.2015 / 14:21

שני תיירים מקולומביה נעצרו בסוף השבוע בחשד שנהגו להסיח את דעתם של עוברי אורח באמצעות תחפושות ופאות וכך הצליחו לגנוב סכומי כסף ותכשיטים רבים. במאי נעצרו ארבעה חברי כנופיה נוספים, שנהגו בשיטה דומה בבית שמש. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

בלשי מרחב ציון עצרו בסוף השבוע שני תיירים מקולומביה החשודים בביצוע שורת מעשי עוקץ. לפי החשד, הם הסיחו את דעתם של אזרחים באמצעות פאות או תחפושות של אישה וכך הצליחו לגנוב תכשיטים וכספים רבים בכל רחבי הארץ. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של וויליאם סרמיינטו מתל אביב, אחד משני החשודים, בשישה ימים, כשהחשוד השני נמצא במעצר זה יותר משבוע. במשטרה חושדים כי חברי הכנופייה פעלו בצורה דומה גם במדינות אחרות, שכן הם מוכרים לרשויות אכיפת החוק בחו"ל. כמה חברי כנופייה נתפסו כבר ב-2010 ועתה נראה ש"הכנופיה הקולומביאנית" חזרה לפעול בישראל.

במהלך הדיון התגלה כי סרמיינטו נכנס לישראל ב-7 ביולי ומאז חבר לחברי הכנופיה, שחלקם כבר נעצרו בפרשות אחרות. הוא נעצר לאחר שהבלשים שעקבו אחריו הבחינו בו נוהג בכלי רכב החשוד כגנוב. במכוניתו נמצאו פאות, תחפושות, שמלות, צעיפים, סכין וסכומי כסף גדולים - 27 אלף שקלים ו-4,000 אירו. "גרסאותיו של המשיב הזויות", ציין נציג המשטרה בדיון. "העבירות המיוחסות לכנופיה הקולומביאנית מבוצעות במקומות רבים בארץ, גם בירושלים".

עוד בוואלה!NEWS:
כך נכשלת ארה"ב במערכה נגד "המדינה האיסלאמית"
החשד: "האזנות הסתר" לאייל גולן - מפוברקות
אסד על נסיגת צבאו: אנו לא מסוגלים להילחם בכל החזיתות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם נוהגים בשיטה דומה כבר הרבה שנים". בקשת המעצר של אחד החשודים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי השופט שמואל הרבסט, "המשיב נחשד בהשתייכות לקבוצה שחבריה ממוצא קולומביאני ועוסקים בפעולות מרמה וגניבה". השופט עוד אמר כי "החשדות מלמדים כי חברי הקבוצה משתמשים בעורמה ובתחכום על מנת להשיג את מטרותיהם".

"הם נוהגים בשיטה דומה כבר הרבה שנים", סיפר גורם במשטרה. "הם נהגו לזהות אנשים שנכנסים לבנק המוציאים כספים גדולים ואז הסיחו את דעתם. כאשר האנשים לא היו שמים לב, אז הם היו גונבים את השלל מכיסיהם או מתיקיהם".

בשנת 2010 הואשמו כמה מחברי הכנופיה, אולם מאז, חלקם הצליחו להימלט ממדינת ישראל ובכך להימנע מהרשתעם. על פי המידע שיש בידי המשטרה, הכסף שהשיגו באמצעות ההונאות בקרב התושבים, שימש להם לצורך תשלום לזונות ולבילויים מפוקפקים. כמו כן, במאי האחרון עצרו שוטרים בתחנת בית שמש ארבעה חברי כנופיה אחרים, שלושה גברים ואישה, שנהגו בשיטה דומה בעיר. החקירה בעניינם עדיין מתנהלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully