וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אן פולארד: "רק כשאובמה יורה על שחרורו - אני אאמין"

26.7.2015 / 0:08

אשתו לשעבר של המרגל היהודי שישבה גם היא בכלא האמריקני ומתגוררת כיום בישראל, מקווה שהדיווח הלילה על כך שבכירים בממשל נערכים לשחרורו בנובמבר הקרוב - אמיתי: "זה פשוט עינוי לראות בכל פעם כותרות כאלה, ולגלות אחר כך שאינן נכונות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

(לפני כחצי שנה: פולארד ביקש להשתחרר בתנאים מחמירים - ארצות הברית סירבה)

"זה פשוט עינוי לראות בכל פעם כותרות כאלה, זה פשוט אכזרי", אמרה אתמול (שבת) לוואלה!NEWS אן פולארד, אשתו לשעבר של המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד, בהמשך לדיווחים על שחרורו הקרב ב"וול סטריט ג'ורנל". "קראתי כל כך הרבה פעמים בעיתונות שמתכוונים לשחרר אותו. כל פעם האמנתי שזה נכון והתרגשתי. אני אאמין לזה רק כאשר נשיא ארצות הברית יורה לשחרר אותו או ועדת השחרורים", אמרה. "זו לא הפעם ראשונה שאני רואה כותרות כאלו, ודבר לא קורה בפועל".

אן נעצרה בנובמבר 1985 יחד עם ג'ונתן, שהיה אז בעלה. השניים נתפסו מעבירים אלפי מסמכים מסווגים ממחלקת המודיעין של הצי האמריקני, ואן נידונה לחמש שנות מאסר. "בכל בוקר אני בוכה בשבילו על עוד יום שהוא יושב בכלא", אמרה בעצב. "זה פשוט לא להאמין, אני גדלתי בארצות הברית וחשבתי שיש מערכת שיפוט נפלאה – והוא עדיין נרקב שם. אני כל כך עצובה בשביל, הם לקחו את חייו. איך אפשר לשבת בכלא בתת-תנאים במשך 30 שנה?" אני לא יודעת איך הוא עושה את זה".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
"להבות בגובה בניין": תיעוד השריפה הגדולה ביותר מאז אסון הכרמל
רגעי האימה של אמריקה: נחשף תיעוד מהבית הלבן ב-11/9
"לא מפקירים פצועים": קמפיין ברשת להצלת "חמ"ל אוכל" לחיילים

אן פולארד, אשתו לשעבר של המרגל ג'ונתן פולארד, יולי 2015. ראובן קסטרו
"חשבתי שיש מערכת שיפוט נפלאה בארה"ב – והוא עדיין נרקב שם". אן פולארד/ראובן קסטרו

עם שחרורה, התגרשו בני הזוג פולארד, אן עלתה לישראל ואז שבה לארצות הברית. לדבריה, בכירים בקהילה הפוליטית בישראל לא אהבו את הלובי שהיא עשתה למען שחרורו בקרב חברי קונגרס בבית הלבן ושכנעו אותו שניתוק הקשר עמה יביא לשחרורו המהיר. פולארד התחתן מאז בשנית עם אסתר פולארד.

אן התייחסה גם לתזמון הנוכחי של הדיווחים, רגע אחרי שנחתם הסכם הגרעין בין איראן למעצמות וארצות הברית תרה אחר קלף לפיוס עם ישראל, שהתנגדה נחרצות לצעד הזה. "אני לא רוצה לומר שהסכם הגרעין הוא הזדמנות טובה לשחרורו, כי ג'ונתן ראוי לשחרור על בסיס צדק, על בסיס מערכת השיפוט האמריקנית ולא מסיבות פוליטיות. איראן זה משהו אחר. אני כל פעם שמחה שיש הזדמנות להביא את שמו של ג'ונתן לכותרות, אך הוא זכאי לשחרור לא מחסד אלא מזכות, הוא סבל הרבה ומצבו הבריאותי מאוד קשה, הוא היה בכלא תחת תנאים נוראיים", אמרה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מדבר על הסכם הגרעין בבית הלבן, 15 ביולי 2015. רויטרס
"עוד אמריקנים וישראלים יפנו לאובמה כדי לשחרר את פולארד על בסיס צדק"/רויטרס

לדבריה, על אף ששחרורו צריך להיות על בסיס צדק, כדאי לנצל את ההזדמנות ולפנות אל נשיא ארצות הברית ברק אובמה. "אני בטוחה שיש עוד אמריקנים וישראלים שייקחו את ההזדמנות הזאת ויפנו אל הנשיא אובמה כדי לשחרר אותו על בסיס צדק, על בסיס רחמים, על בסיס חמלה, על בסיס העובדה שג'ונתן סבל במשך 30 שנה בכלא", אמרה. "הוא שילם בכלא הרבה יותר מכל אדם אחר נוכח הנסיבות. ג'ונתן היה צריך להיות משוחרר כבר לפני 25 שנה".

בשנת 2010 התקשרה אן אל הקונסוליה הישראלית בניו יורק ודיווחה כי מצבה הרפואי קשה, וכך גם מצבה הכלכלי. כשהגיעו לחפשה, אנשי הקונסוליה מצאו אותה בדירתה עם אביה לאחר שלא אכלה ולא שתתה. לאור מצבה, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להטיס אותה בחזרה לישראל מלוס אנג'לס. בראיון שהעניקה לערוץ 10 במרץ 2014, הלינה אן על התעלמותה של מערכת הביטחון ממנה, משום שהיא מסרבת להכיר בה כמי ששרתה את מדינת ישראל. יתר על כן, הטיחה ביקורת חריפה בבכירים בישראל, שלטענתה עשו הכול כדי לפייס את ארצות הברית על חשבון בני הזוג. באותו ראיון, אמרה כי מעולם לא שמעה על מדינה ששולחת מרגלים, ואחר כך מעידה נגדם.

לבסוף, אמרה אן כי על המדינה לנצל את הפתח כדי לשכור לג'ונתן את שירותיו של עורך דין טוב שייצג אותו אל מול ההתנהלות האמריקנית בעניינו. "זאת ההזדמנות של משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה לשכור לג'ונתן עו"ד מהשורה, שיידע להתמודד ולהתנהל במסדרונות הבית הלבן, כי בינתיים יש לו עו"ד פרו-בונו. בניגוד למאסר עולם בארץ, שהוא עד 30 שנה, ג'ונתן יכול למות בכלא".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 17:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully