וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מפקירים פצועים": קמפיין ברשת להצלת "חמ"ל אוכל" לחיילים

דורון אלבז הקים בשנה שעברה "עמדת ריענון" ללוחמים ב"צוק איתן". הפרויקט הצליח, אך לאחרונה נותק החשמל למקום מאחר שהוקם באופן בלתי חוקי. עתה, מבקשים גולשים בפייסבוק להציל את המיזם

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

לפני שנה, במהלך "צוק איתן", לא היה חייל שהוצב באזור עוטף עזה ולא שמע על "חמ"ל האוכל" - המיזם ההתנדבותי שנפתח בחווה של דורון אלבז במושב מסלול, מעין תחנת ריענון לחיילים שיורדים דרומה. אלבז, שהחל עם הגשת קפה, עוגיות ולימודנה לחיילים, החליט עד מהרה לפתוח חמ"ל של ממש, אליו הגיעו מתנדבים שהכינו ארוחות חמות ללובשי המדים במהלך המבצע הקרקעי. מאז הוא ממשיך להפעיל את המקום עבור החיילים, ואף מקיים בו פעילויות חינוכיות לבני נוער שמתמקדות בחשיבות הנתינה לזולת.

אלא שהעובדה שתחנת הריענון הוקמה על קרקע של רשות מנהל מקרקעי ישראל, יצרה לא מעט בעיות. הרשות טוענת כי השטח, שהוקצה על ידי הרשות לאגודה השיתופית של מושב מסלול, נתפס שלא כדין והיא מהווה הסגת גבול. גם התרומות שהובטחו מהאגודה למען החייל מקשים על אלבז להחזיק את המקום - שמבוסס כולו על טהרת ההתנדבות - בחיים. כצעד ראשון נותק החשמל למקום.

כעת, קמפיין תרומות חדש עבור קניית גנרטור שיאפשר להחזיר את הזרם, מנסה לשנות את רוע הגזירה. כך לדוגמה, פוסט שפרסם שי יפרח, תושב רעננה, ובו מופיע חשבון הבנק של העמותה שאותה הקים לניהול התחנה, זכה כבר ליותר מ-10,000 שיתופים ולמאות לייקים. יפרח אינו היחיד: עמוד הפייסבוק של אלבז מלא בפוסטים של אזרחים אכפתיים שפשוט לא רוצים לראות את המקום נסגר.

עוד בוואלה!NEWS:
הסוד של חיילי הדרום: חמ"ל האוכל בחווה של דורון
יוצא מהמסלול? הקים תחנת ריענון לחיילים ונאלץ לפנותה

חובה לשתף!האיש מימין הוא דורון אלבז Doron Elbaz, איש יקר מאוד לכולנו בצוק איתן הוא פתח את הבית שלו את הארנק שלו ובעיקר א...

Posted by Shay Ifrah on Thursday, July 23, 2015

"חובה לשתף!", קרא אתמול יפרח לצד תמונה שבה נראה אלבז עם הרמטכ"ל באותם ימים, בני גנץ, בביקורו בתחנת הריענון בשנה שעברה. "האיש מימין הוא דורון אלבז, איש יקר מאוד לכולנו. ב'צוק איתן' הוא פתח את הבית שלו, את הארנק שלו ובעיקר את הלב הרחב והענק שלו. הוא האכיל אלפי חיילים ודאג לכולנו עד הפרט והפריט האחרון שחלילה לא יחסר לנו כלום. כל צמרת המדינה עלתה אליו לרגל, כי זה נחמד (לקבל) תמונה בעיתון ביחד איתו. היום הוא לבד, כי איזה פקיד אדיוט החליט לנתק להם שם את החשמל. הוא והילדים יושבים בחושך".

"בואו נעזור לו כולנו, גנרטור דלק זה כל מה שהוא מבקש. כמובן מי שיכול יותר יבורך", כתב. "חבר, לא שוכחים מה שעשית. בטוח שהכל יבוא על מקומו בשלום בקרוב. בבקשה מכולם תשתפו את הפוסט כמה שיותר. לא משאירים פצועים בשטח!".

בהמשך, פרסם יפרח את מספר הטלפון הנייד של אלבז, וקרא: "תתקשרו, שלחו הודעה ותציפו באהבה בדיוק כמו שהוא עשה לנו לפני שנה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילים ב"חמ"ל האוכל" במושב מסלול, בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully