וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בפצועים הסורים ברמת הגולן: ארבעה חשודים נוספים נעצרו

23.7.2015 / 11:10

ארבעה בני אדם, תושבי הכפרים הדרוזיים ברמת הגולן, נעצרו בחשד למעורבות בתקיפת האמבולנס שהוביל פצועים סורים ממלחמת האזרחים במדינה, שבה נהרג אחד הפצועים. שלושה חשודים נוספים נמצאים במעצר בחשד למעורבות בתקיפה

צילום: מאיר וקנין, דוברות בית החולים רמב"ם; עריכה: גדי וינסטוק

ארבעה בני אדם, תושבי הכפרים הדרוזים שברמת הגולן, נעצרו הלילה (חמישי) בחשד למעורבות בתקיפת אמבולנס צבאי באזור נווה אטי"ב ביוני האחרון, בעת שהוביל שני פצועים סורים שנפצעו קשה במלחמת האזרחים בסוריה. זאת, בשל חשדם כי המפונים הם לוחמי ג'בהת א-נוסרה, שטובחים באחיהם בסוריה. מאז האירוע, שבו נהרג אחד הפצועים הסורים, נעצרו כמה בני אדם, וכעת נמצאים במעצר שבעה חשודים. יתר פרטי החקירה נמצאים תחת צו איסור פרסום.

על פי החשד, כ-150 דרוזים חסמו את כלי הרכב, התנפלו על יושבי האמבולנס ותקפו אותם. אחד מהפצועים הסורים נהרג. הפצוע השני, שהובא לטיפול רפואי בישראל כשהוא במצב קשה, נפגע אף הוא והועבר לבית החולים רמב"ם שבחיפה במצב קשה מאוד. בנוסף לכך, נפצעו נגד וחייל צה"ל שנסעו באמבולנס.

עוד כתבות בנושא:
קצין בכיר: לא ניתן היה למנוע את הלינץ' - כי לא היה מודיעין
יעלון: הבהרנו למורדים - נסייע לכם, בתנאי שלא תפגעו בדרוזים
תקיפת האמבולנס הצבאי בחורפיש: שני תושבי הכפר הואשמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזירה שבה אירע הלינץ' בפצועים, יוני 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיממה לפני האירוע הותקף אמבולנס צבאי ובו פצועים מהלחימה בסוריה על ידי צעירים דרוזים בכניסה לכפר חורפיש שבגליל העליון. החודש הוגש לבית המשפט המחוזי שבחיפה כתב אישום נגד שני תושבי חורפיש, יוסף שרוף, איש דת בן 53, וכאמל עאמר, בן 22, על מעורבותם בתקיפה. עאמר השתחרר לפני שלושה חודשים מצה"ל, לאחר ששירת חטיבת גבעתי. בדיון בבית המשפט אמר: "לא עשיתי כלום. אני קורבן".

לפי החשד, הצעירים ארבו בסמוך ל-2:00 בלילה לכלי הרכב הצבאי שככל הנראה היה בדרכו לפנות פצועים למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, וחסמו אותו באזור חורפיש, הסמוך למעלות-תרשיחא. לאחר מכן הם בדקו את יושביו, כדי להבין אם הם משתייכים לג'בהת א-נוסרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כאמל עמאר נאשם בידויי אבנים על אמבולנס צבאי שהוביל פצועים סורים, בית המשפט המחוזי בחיפה. יולי 2015. שלומי גבאי
כאמר עאמר, אחד המואשמים במעורבות בתקיפת האמבולנס בחורפיש, החודש/שלומי גבאי

במערכת הפוליטית גינו את האירועים, וראש הממשלה נתניהו אמר לאחר האירוע השני כי "לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ולא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם". שר הביטחון משה יעלון אמר כי "הלינץ' שבוצע ברמת הגולן הוא אירוע קשה וחמור ביותר שלא נוכל לעבור עליו לסדר היום, והוא יזכה לטיפול ביד קשה מצד גורמי אכיפת החוק".

גם ראש העדה הדרוזית, השיח מואפק טריף, גינה את האירוע ואמר כי "הנהגת העדה הדרוזית מגנה בתוקף את תקיפת האמבולנס". בכנס שקיימה העדה בגליל הוסיף טריף כי "זו לא דרכנו ואנו ננקוט בשורה של פעולות למנוע הישנות המקרה המצער והכואב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully