וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוכת הוצתה בישיבה בירושלים, צלב קרס צויר על הקיר

בישיבת "פתחי עולם" במרכז העיר נשרפה הלילה פרוכת, וצלב קרס צויר על ארון הקודש. ממכבי האש נמסר כי מדובר בהצתה מכוונת. פעמיים בשבועיים האחרונים הוזז ארון הקודש ממקומו ע"י אלמונים

צילום: עומר מירון, נועם מושקוביץ; עריכה: יאיר דניאל

בישיבת "פתחי עולם" שברחוב המלך ג'ורג' במרכז ירושלים נשרפה הלילה (חמישי) הפרוכת, הבד המכסה את חזית ארון הקודש, וצלב קרס צויר על הארון. ממשטרת ירושלים נמסר כי נסיבות האירוע אינן ברורות, וחקירה נפתחה.

עוד בוואלה! NEWS:
מסעדת היוקרה "מול ים" בנמל ת"א נשרפה - נגרמו נזקים כבדים
בפעם השנייה ביממה: "פלסטיני נהרג מאש צה"ל בגדה"
תומכי הסכם הגרעין בארה"ב "מגייסים" בכירים ישראלים לשעבר

הצתה בבית מדרש ברחוב קינג ג'ורג 57, ירושלים. יולי 2015. נועם מושקוביץ
הצתה מכוונת. הפרוכת השרופה/נועם מושקוביץ

ממכבי האש ירושלים נמסר כי בשעות הבוקר התקבל דיווח על סימני שריפה וכתובות נאצה בישיבה. עולה כי מדובר במקרה ברור של הצתה מכוונת, וכי השריפה כבתה מעצמה. הדבר התגלה בבוקר ע"י מתפללים שהגיעו למקום. טפסר משנה שמואל תורג'מן: יש כאן השתלשלות של אירועים. לפני כשבועיים וחצי ארון הקודש שבישיבה הוזז כחמישה מטרים ממקומו, מבלי שנגרם נזק, ולא הוגשה על כך תלונה במשטרה, חשבו שאולי אחד מהמתפללים הזיז אותו. לפני שלושה ימים מצאו את הארון פתוח ואת ספר התורה ליד השירותים, ושוב לא הוגשה תלונה . היום, כנראה לפנות בוקר, מישהו חדר למקום דרך המרפסת והצית את הפרוכת.

מהישיבה נמסר: "ישיבת פתחי עולם לחוזרים בתשובה בירושלים מקבלת ומחבקת כל אדם באשר הוא אדם, ודוגלת באהבת חינם. אין לנו אינדיקציה או חשד לגבי האדם שביצע את המעשה החמור של שריפת הפרוכת וצביעת סמל אנטישמי על ארון הקודש, והמשטרה חוקרת את המקרה. דווקא היום, ערב תשעה באב, בו נחרב בית המקדש, עלינו להתחזק באהבת ישראל ולהרבות כבוד שמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הצתה בבית מדרש ברחוב קינג ג'ורג 57, ירושלים. יולי 2015. נועם מושקוביץ
הנזק התגלה בבוקר ע"י המתפללים. ארון הקודש לאחר השריפה/נועם מושקוביץ

אתמול גזר בית המשפט המחוזי בירושלים על שלמה רחמים טויטו ונחמן טויטו, אחים בני 20 ו-18, פעילי להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) מביתר עילית, עונשי מאסר של שנתיים ושנתיים וחצי בהתאמה. זאת, בגין הצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים בנובמבר 2014. כמו כן, קבע בית המשפט כי השניים יצטרכו לפצות את בית הספר ב-10,000 ו-15,000 אלף שקלים, בהתאמה. משפטו של מעורב שלישי בפרשה, יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, עדיין מתנהל, לאחר שסירב להסדר טיעון. בצאתו מבית המשפט אמר האח הצעיר נחמן כי "המחיר היה שווה את זה" ואף פצח בשירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully