וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: מועמדת הליכוד לוועדה למינוי דיינים לא נבחרה

23.7.2015 / 5:08

בהצבעה חשאית במליאת הכנסת נבחרו רויטל סוויד וישראל אייכלר לוועדה ובכך השאירו את נאווה בוקר מאחור. בוועדה למינוי שופטים דווקא הצליח לליכוד, כשנורית קורן ורוברט אילטוב נבחרו הודות ל"דיל" עם ישראל ביתנו

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

מבוכה לקואליציה: מועמדת הליכוד לתפקיד נציגה בוועדה למינוי דיינים, נאווה בוקר, לא נבחרה בהצבעה החשאית שנערכה לפנות בוקר (חמישי) במליאת הכנסת. במקומה, נבחרה לתפקיד ח"כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני וכן חבר ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה. 97 חברי כנסת הצביעו עבור אייכלר, 62 עבור סוויד ורק 58 חברי כנסת עבור בוקר (כל חבר כנסת יכול היה לבחור שני מועמדים - ע"נ).

אמש הביעו גורמים בקואליציה חשש שבוקר לא תיבחר בשל מה שהם הגדירו כ"קירבה לזרמים הלא אורתודוקסיים", והעריכו כי חברי כנסת דתיים יעדיפו להצביע לרויטל סוויד אשר מקיימת אורח חיים מסורתי.

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נתנו פייט, הישג חשוב לאופוזיציה. בניגוד לדיל, רויטל סוויד בוועדה למינוי דיינים. כבוד גדול לרויטל! זה מוכיח שוב שזו קואליציה חלשה עם עתיד קצר".

עוד בוואלה!NEWS:
זעם על העונש הקל למציתי הדו-לשוני: "להעמיד לדין את ראשי להב"ה"
השרה שקד למשפחת גל בק: גובים עדויות, נחליט לפיהן על כתב אישום
רחפנים למטרות טרור: הפחד הגדול של כוחות הביטחון בעולם

יצחק הרצוג, יו"ר סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"מוכיח שוב שזו קואליציה חלשה עם עתיד קצר". הרצוג/נועם מושקוביץ

בגזרה אחרת, הוועדה למינוי שופטים, הדיל דווקא עבד. ח"כ נורית קורן מהליכוד (69 קולות) וח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו (67 קולות) יהיו נציגי הכנסת בוועדה. בחירתם של השניים התאפשרה הודות לסיכום מוקדם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליבמן, שלפיו חברי ישראל ביתנו יתמכו במועמדת הקואליציה, ובתמורה חברי הקואליציה יתייצבו מאחורי המועמדות של אילטוב מהאופוזיציה.

בניגוד להצלחה בוועדה לבחירת דיינים, בחלק הזה של ההצבעה מדובר באכזבה להרצוג ולפיד, שקיוו לגייס נציגים משורות הקואליציה שיסכימו לתמוך בהצבעה החשאית במועמדותם של עפר שלח מיש עתיד ואיילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני.

לתפקיד נציגי הוועדה לבחירת קאדים נבחרו עיסאווי פריג', יואב בן צור ואוסאמה סעדי, ואילו לוועדת המינויים לקאדים מדהב נבחרו חמד עמאר ועבדאללה אבו מערוף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את "החוק הנורווגי"

בכך, נחתם יום דיונים שנמשך יותר מ-17 שעות רצופות בכנסת על עשרות הצעות חוק והצעות לסדר היום. המליאה נפתחה אתמול בשעה 11 בבוקר, כאשר בחירת הנציגים לוועדות שובצה כנושא האחרון בסדר היום, סביב השעה 1:00 בלילה. הליך ההצבעה הלך והתארך, ורק לקראת השעה 5:00 בבוקר הכריז יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על התוצאות.

מוקדם יותר בלילה אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את "החוק הנורווגי", שיאפשר לשר או סגן שר אחד מכל סיעה להתפטר מהכנסת כך שבמקומו ייכנס הבא בתור ברשימת המפלגה לכנסת. במידה ואותו שר יתפטר או יפוטר מתפקידו בממשלה, הוא יוכל לחזור ולכהן כח"כ, על חשבון חבר הכנסת שהחליף אותו. החוק לא יחול על סיעת הליכוד. 67 חברי כנסת תמכו בהצעה, בהם כל חברי סיעת ישראל ביתנו, ואילו 53 חברי כנסת התנגדו. החוק עבר לוועדת חוקה חוק ומשפט להכנה לקריאה שניה ושלישית, והוא צפוי לעלות במליאת הכנסת כבר בשבוע הבא.

טרם ההצבעה, נרשם אירוע מביך כאשר השר נפתלי בנט נאלץ למשוך זמן עד לבואו של סגן השר איוב קרא שלא נכח במשכן. כיוון שמדובר בשינוי של חוק יסוד, הקואליציה הייתה זקוקה ל-61 תומכים לפחות. מסיבה שאינה ברורה, ח"כ קרא לא היה בבניין באותו הזמן. ושר נפתלי בנט, שעלה לדוכן לסכם את הדיון בשם הממשלה, פירט בין היתר את המקור של סמל מגן דוד, ופנה ליאיר לפיד: "אתה בטח אוהב את ההסבר, זה חלק מהחזרה בתשובה". בהמשך הוא עבר להקריא קטעים מנאומי עבר של בן גוריון טרם הקמת המדינה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully