וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד וחיזבאללה גרמו להרס ולהרג חסרי-תקדים בעיר זבדאני"

22.7.2015 / 23:28

שליח האו"ם לסוריה אמר כי חיל האוויר של סוריה המטיר חביות נפץ על העיר האסטרטגית, השוכנת על גבול לבנון. "אזרחים רבים נהרגו בעקבות ההפצצות". הוא האשים את המורדים בשיגור רקטות כנקמה לעבר כפרים שיעיים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"משטר אסד גרם להרס ולהרג חסרי-תקדים" בעיר אסטרטגית על גבול לבנון – כך טוען שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה. לפי גורמים מקומיים, דה מיסטורה אמר כי חיל האוויר של סוריה הטיל מספר רב של חביות נפץ על זבדאני, שאותה מנסה הצבא בסיוע חיזבאללה לשחרר מידי המורדים בשבועות האחרונים. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, קרבות עזים נמשכו גם היום (רביעי) בין הצדדים ובמהלכם נרשמו אבידות בשורות שני הצדדים.

"אזרחים רבים נהרגו בעקבות ההפצצות", אמר שליח האו"ם. השליטה על העיר, שנמצאת כ-45 קילומטרים מצפון-מערב לבירה דמשק וכעשרה קילומטרים מדרום לגבול עם טורקיה, היא חיונית עבור הנשיא בשאר אסד, שמנסה להדק את אחיזתו באזור הגבול עם לבנון. הטלוויזיה הממלכתית של סוריה דיווחה כי הצבא השמיד מנהרה באורך של 70 מטרים, ששימשה את המורדים להעברת ציוד לזבדאני.

עוד ידיעות מהעולם
"מתקופת מוחמד": התגלה אחד מעותקי הקוראן העתיקים בעולם
רחפנים למטרות טרור: הפחד הגדול של כוחות הביטחון בעולם

עשן מיתמר מהעיר זבדאני, שעל גבול סוריה-לבנון, יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר בזבדאני בעקבות הקרבות בין צבא אסד למורדים, החודש/צילום מסך, טוויטר

לדבריו, חיל האוויר מפציץ אזורים בתוך העיר ובסביבותיה ובתגובה משגרים ארגוני המורדים רקטות ופצצות מרגמה לעבר שני כפרים הסמוכים לעיר אידליב, שבצפון המדינה. דה מיסטורה אמר כי קואליציית המורדים "צבא הפתח", שכבשה את מרבית המחוז ובה חבר גם ארגון ג'בהת א-נוסרה, תוקפת את הכפרים השיעיים אל-פואה וכפריא. "בשני המקרים, אזרחים נקלעים לקו האש", הבהיר השליח.

מוקדם יותר התקדמו כוחות אסד ולוחמי הארגון השיעי אל עומק העיר, שבועיים אחרי שהחלה המערכה לכיבוש זבדאני. המורדים טוענים שעל אף שהם מכותרים על ידי צבא סוריה וחיזבאללה ושקווי האספקה שלהם מהעיירות הסמוכות נקטעו, הם הצליחו למנוע מהם עד כה מלהסתער על קווי ההגנה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully