וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם שואלים איפה הוא": תעלומה בירדן - לאן נעלם המלך?

כמעט חודש שהמלך עבדאללה לא נמצא בירדן, והרשתות החברתיות בממלכה סוערות. הארמון הודיע שהוא ב"חופשה מיוחדת", אך לא ציין היכן. חבר פרלמנט ביקר את ההתעסקות האינטנסיבית בנושא: "כמו ילדים ששואלים איפה אבא"

עבדאללה מלך ירדן נואם בפתח הישיבה הראשונה של הפרלמנט החדש בעמאן. רויטרס
ב"חופשה מיוחדת". המלך עבדאללה נואם בפני הפרלמנט הירדני/רויטרס

כבר קרוב לחודש שמלך ירדן עבדאללה אינו נמצא בממלכה שאותה הוא מנהיג. בהודעה קצרה שנמסרה מהארמון המלכותי נמסר כי הוא נמצא ב"חופשה מיוחדת", מבלי לציין היכן. הדבר יוצא דופן במיוחד לאור העובדה שהחודש האחרון היה חודש הרמדאן המוסלמי, שבו נוהג המלך להשתתף מדי שנה באירועים פומביים ברחבי המדינה.

ההיעדרות הממושכת מסעירה את הרשת במדינה השכנה, במיוחד לאור המצב הביטחוני והפוליטי הרגיש באזור. גולשים רבים הטיחו ביקורת במלך, על כך שהוא לא נמצא בארצו בשעה שלאורך גבולותיה עם עיראק וסוריה מתפשט ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ומאיים על הממלכה. אחד מהם דרש מהפרלמנט הירדני לפעול כדי לגלות היכן נמצא המלך. דרישתו ככל הנראה לא תיענה לעת עתה, משום שהחוקה הירדנית קובעת שרק במקרה שהמלך נמצא מחוץ למדינה מעל ארבעה חודשים על הפרלמנט להתכנס לדון בנושא.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה!NEWS
מסביב לעולם בדקה: אלוף השבץ-נא בצרפתית כלל לא יודע את השפה
"אני לא מאמין שאתה עוזב לפניי". אובמה נפרד מג'ון סטיוארט
שני ישראלים נעצרו בחשד להונאת סייבר בינלאומית

דאעש מאיים: "היעד הבא – מדינות הבלקן". צילום מסך
המלך נעדר בתקופה שבה ארגוני הטרור על הגבולות. לוחמי דאעש/צילום מסך

במקביל לביקורות, יש כאלו הטוענים כי להיעדרותו דווקא ישנה השפעה חיובית. אחד הגולשים אמר כי העובדה שהעניינים בירדן מתנהלים כסדרם וכי ההיעדרות של המלך לא משפיעה לרעה על הדינמיקה הפוליטית, היא דווקא נקודה חיובית שאפשר להיות שבעי רצון ממנה.

חבר הפרלמנט הירדני בסאם אל-בטוש פרסם סטטוס בחשבון הפייסבוק שלו נגד ההתעסקות האינטנסיבית בנושא. "כולם שואלים איפה המלך, לאן הוא נסע ולמה להרבה זמן. כמו ילדים שאבא שלהם הלך לעבודה". אל-בטוש אמר שהציבור אולי שכח שעל המלך מוטל לצאת מהמדינה כדי לדאוג בכל עת לקשריה של ירדן בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully