וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מבהיר: מסקנות דוח לוקר ייושמו כבר בתקציב הקרוב

שר האוצר בירך על המלצות הוועדה להתייעלות מערכת הביטחון: "יש לדאוג לאיזון הנדרש בין צרכי הביטחון לצרכי החברה בישראל". מקורבו, השר להגנת הסביבה אבי גבאי, תקף את התנגדות יעלון לדוח: "תגובתו מזעזעת"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: מתן חדד

שר האוצר, משה כחלון, הודיע הערב (שלישי) כי הוא מברך על המלצות דוח ועדת לוקר להתייעלות מערכת הביטחון, וכי מחר יכנס דיון בהשתתפות בכירי משרדו כדי לבחון אילו מהמלצותיה של הוועדה ניתן ליישם כבר בתקציב הקרוב של שנת 2016.

"אני מודה לחברי הוועדה והעומד בראשה אלוף יוחנן לוקר על שנתיים של עבודה מאומצת ויסודית", אמר כחלון. "במסגרת התקציב המתגבש בימים אלו ובהמשך למסקנות הוועדה יש לדאוג לאיזון הנדרש בין צרכי הביטחון לצרכי החברה בישראל. בשעה זאת של דיון ציבורי ער בנושא הביטחון והצבא חשוב לי להביע הערכה לחיילי צה"ל ולמפקדיו שעושים לילות כימים למען ביטחון המדינה ואזרחיה".

עוד כתבות בנושא:
הפרקליטות הצבאית: חלקים מדוח לוקר לא חוקיים
יעלון תוקף את דוח לוקר: "שטחי, לא מאוזן ומנותק מהמציאות"
דוח לוקר: קיצור שירות החובה לשנתיים ופנסיות גישור ללוחמים בלבד

השר משה כחלון, קבינט הדיור, יוני 2015. נועם מושקוביץ
תומך במסקנות הוועדה. כחלון/נועם מושקוביץ

מקורבו של כחלון במפלגת כולנו, השר להגנת הסביבה אבי גבאי, תקף הערב את המילים החריפות שבהם נקט שר הביטחון, משה יעלון, בהתייחסו לדוח. יעלון טען, בין השאר, שמדובר ב"דוח שטחי, לא מאוזן באופן קיצוני ומנותק לחלוטין מהמציאות סביב מדינת ישראל ובתוכה". לטענתו, "הדוח, אם ייושם, יהיה הימור על ביטחונם של אזרחי ישראל. הוא לא יאפשר לצה"ל ולמערכת הביטחון להתמודד עם האיומים המופנים כלפי מדינת ישראל ואזרחיה, ויפגע ביכולתנו להעניק ביטחון לאזרחי ישראל".

גבאי מצדו טען כי מדובר ב"תגובה מזעזעת של שר הביטחון. אם היו משקיעים בשיפור ובהתייעלות חצי מהאנרגיה שמשקיעים בגיוס משאבים לא היינו נדרשים לוועדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוח ועדת לוקר ממליץ, בין השאר, שכוח האדם בצה"ל יקוצץ בשליש, בין היתר באמצעות קיצור שירות החובה. 2,000 משרתי קבע יקוצצו, בנוסף ל-4,000 שבצה"ל מתכוונים לפטר, כך שמספרם יגיע ל-38 אלף. כמו כן, ממליצה הוועדה שקצינים שאינם מוגדרים לוחמים לא יזכו בפנסיית גישור, שמוענקת מגיל 42, עם תום השירות הצבאי, ועד גיל 67, עם תחילת תשלומי הפנסיה מהמדינה. הוועדה מבחינה בין קצינים שמוגדרים לוחמים, שימשיכו לקבל את פנסיית הגישור, לבין היתר. עוד נקבע, שכדי לסייע בקיצוץ כוח האדם, עד שנת 2020 יקוצר בשנה שירות החובה לגברים, שייארך 24 חודשים.


הערב נודע לוואלה!NEWS כי הפרקליטות הצבאית העבירה בימים האחרונים חוות דעת משפטית ראשונית למטה הכללי, שבה נטען כי כמה סעיפים בולטים בדוח ועדת לוקר לא ברי מימוש מבחינה משפטית. הסעיפים המרכזיים הם הפנסיות ומצבת כוח אדם. גורם ביטחוני בכיר העריך הערב כי "הדוח יקבר כי הוא לא חברתי לא חוקי ולא ערכי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully