וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיליק בר לאחמד טיבי: "אתה כאן בזכות חיילי צה"ל ששומרים עליך". צפו

21.7.2015 / 10:47

הדברים נאמרו במהלך דיון טעון במליאה על החוק להחמרת הענישה נגד מיידי אבנים. לאחר מכן גלש הוויכוח לטוויטר והפך לקרב ציוצים בין סיעות האופוזיציה. ח"כ שמולי: "חבל שמרצ נותנים גיבוי לזריקת אבנים כמאבק לגיטימי"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, גדי וינסטוק

ויכוח סוער התפתח אמש (שני) במהלך הדיון על חוק החמרת הענישה למידי האבנים במליאת הכנסת, בין יו"ר הישיבה, חבר הכנסת חיליק בר (המחנה הציוני) לח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בעקבות דבריו של בר לטיבי: "אתה כאן בזכות חיילי צה"ל ששומרים עליך". "מה זה בזכותם? אני בזכות צבא הכיבוש כאן? תחזור בך מהדברים שלך! בחיים אל תטיח בי דברים כאלה! אני יושב פה בגלל אלה שבחרו בי", ענה לו טיבי ממקום מושבו, כחלק מהדיון הטעון מלכתחילה, שנגמר באישור הצעת החוק ברוב של 69 חברי כנסת ו-17 מתנגדים.

עוד בוואלה!NEWS:
מסעות הניצבים בעולם: דוח חושף את עשרות הטיסות - והעלויות
ישראלי נהרג בפרו; איש עסקים נחטף בקולומביה ושוחרר
למה הלך אורי אריאל לאכול גלידה במקום להיות במליאת הכנסת?

בתום דיון סוער: הכנסת אישרה את החוק להחמרת הענישה נגד מיידי אבנים. ערוץ הכנסת
"בזכות צבא הכיבוש?, צה"ל הורג ילדים". טיבי במהלך הדיון/ערוץ הכנסת

"הם שומרים עליי ועליך", המשיך בר. "הם לא שומרים עליי, הם הורגים ילדים!", צעק טיבי לעברו. "אני סרן בצבא, אני מכיר את הצבא, אני יודע איזה צבא זה", ניסה בר להצדיק את דבריו. אלא שטיבי לא השתכנע מטיעוניו וענה: "אני פה בזכות, לא בחסד - לא שלך ולא של אף אחד". ח"כ בר השיב: "אמרתי שבזכות צה"ל אתה יכול לדבר פה היום חופשי. בזכות אותם החיילים האלה. כמו שהם שומרים עלי הם שומרים גם עליך. אני לא נכנס לוויכוח הפוליטי, אני רק אומר שזה בסדר שאתם מבקרים את צה"ל".

ח"כ בר הוסיף: "רק תזכרו שבזכותם אנחנו פה היום יכולים לקיים את הדיון הזה. בג'ונגל הזה שאנחנו חיים בו במזרח התיכון. תזכור גם את זה. בזכות זה אנחנו חיים פה. בזכות זה, אחמד טיבי, זה הדבר היחיד שהתכוונתי לומר, אחמד טיבי, ואתה גם יודע את זה. אתה גם יודע שזה נכון אחמד, יש הרבה דברים שאנחנו לא מתווכחים עליהם. לפחות בזה תודה. אל תטיף לי, ליושב ראש מותר לפעמים להביע דעה. אל תטיף לי, אמרתי את דעתי בנימוס, מי שצעק עלי זה אתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נמשיך ביחד להפסיד". ח"כ שמולי וח"כ זנדברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה טיבי השווה את דבריו של ח"כ בר לדברים שאמר בחודש שעבר סגן שר הפנים, חבר הכנסת ירון מזוז (הליכוד), לח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) במהלך דיון על הארכת תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל. "אנחנו עושים לכם בכלל טובה שאתם יושבים פה", אמר מזוז לזועבי, וחולל סערה במליאה.

בר התנגד להשוואה: "אתה עושה השוואה?. מה היית עושה אם לא היה צבא, עם המשוגעים האלה שנמצאים בסוריה ושוחטים את האחים שלך? אמרתי שזה שאנחנו יכולים לנהל פה חיים דמוקרטיים ונורמליים בלי שהמשוגעים בסוריה ישחטו אותי ואותך זה בזכות קצין צה"ל ששומר עלי ושומר עליך, הוא שומר עלינו באותה מידה. כמו שהטילים של חמאס יכולים להרוג אותי ואותך באותה מידה. אז תרגיעו, תרגיעו, תרגיעו תרגיעו".

הוויכוח לא נגמר בשורות המליאה וגלש לטוויטר, שם הפך לדיון סוער בין סיעות האופוזיציה, שהחל לאחר שחברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) האשימה את המחנה הציוני בשבירה ימינה. "אין כאן עניין של שמאל וימין, חבל שמרצ נותנים גיבוי לזריקת אבנים כמאבק לגיטימי", צייץ ח"כ איציק שמולי בתגובה. "עוד פטריוט מטעם עצמו", צייצה זדנברג. תתחרו ביניכם בפריימריז מי שובר יותר ימינה ותעזבו אותנו בשקט". שמולי עקץ את זנדברג והזכיר לה: "כבר שכחת שהחיילים הכניסו אותך לכנסת??? פחות משנה עברת ואת חותכת לכיוון בל"ד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה האשימה זנדברג את שמולי בבגידה בערכי השמאל. "את חשבון הנפש על הדה-לגיטימציה שאתם עושים למחנה שאמור להיות שלכם תתנו כשנמשיך יחד להפסיד", כתבה. שמולי לא נותר חייב, וכתב: "ברגע שבמסגרת מאבק פוליטי מנסים לטעון שזריקת אבנים היא אקט-לגיטימי - אל תצפו לתמיכתנו". זנדברג זעמה על כך שהוא טוען שהיא מכשירה את הקרקע לזריקת אבנים, וענתה: "אל תכניס לי מלים לפה ואל תנסה לעשות את הסיבוב שלך על הגב שלי".

ח"כ טיבי הגיב בדברים דומים וצייץ לשמולי: "אל תכניס מלים שלא היו בנאום שלי. תקפתי קצין שירה בנער בגב ואתה קפצת כשאמרתי מוג לב". שמולי השיב: "ברור שאקפוץ, לא שמעתי שגינית את זורקי האבנים. אתם מאבדים אותנו כשאתם נותנים לזה הכשר". טיבי ענה: "לא היה לנו אתכם מזממממממממן".

גם ח"כ בר הצטרף לקרב הציוצים ואמר דברים דומים לאלו של ח"כ שמולי: "תמר, אל תטיפי לי, וכן, תהיי פטריוטית כשזה נוגע לצה"ל. ולחשוב שנכנסת לכנסת על קולות החיילים". ח"כ זנדברג השיבה לו בציניות מהולה בהומור וצייצה: "המפקד!", ובכך תם הדיון הסוער.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התיקון לחוק העונשין קובע כי עבירה של הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות על ידי יידוי אבנים או חפצים, עונשה חמש שנות מאסר. כמו-כן נקבע מדרג ענישה לעבירות של יידוי אבנים או חפצים אל עבר רכב בנסיעה. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החוק המוצע מטרתו לסייע בהתמודדות עם תופעת יידוי האבנים, שהפכה שכיחה בשנים האחרונות ושבשלה מוגשים כ– 1,000 כתבי אישום בשנה. מטבע הדברים, יידוי אבנים או חפצים אחרים על כלי תחבורה במהלך נסיעתם עלול לסכן את היושבים ברכב ואת שאר הנוסעים בכביש". את התיקון יזמה בממשלה הקודמת שרת המשפטים ציפי לבני ואימצה שרת המשפטים הנוכחית איילת שקד.

עם אישור הצעת החוק במליאה אמר ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) כי מדובר בחוק "נקמני אשר מעניש את הקורבן במקום את הכיבוש. הפלסטינים סובלים גם מאלימות כוחות הכיבוש וגם מההתפרעויות של המתנחלים. אנו תומכים בזכות הפלסטינים להתנגד לכיבוש ולמפעל ההתנחלויות הקולוניאלי".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully