וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: יועצו הבכיר של הנשיא הקודם נעצר בחשד לשחיתות ולניאוף

מלחמה בשחיתות או ציד מכשפות? בהוראת נשיא סין שי ג'ינפינג, גל המעצרים של בכירי הממשל הקודם נמשך. לינג ג'יהואה, מקורבו של הנשיא הקודם הו ג'ינטאו, הודח מתפקידיו במפלגת השלטון, בשל חשד לעבירות שוחד ומין

לינג ג'יהואה, יועצו הבכיר של נשיא סין לשעבר הו ג'ינטאו, נעצר בחשד לשחיתות והחזקת שפחות, 21 ביולי 2015. AP
לינג ג'יהואה/AP

לינג ג'יהואה, יועצו הבכיר של נשיא סין לשעבר הו ג'ינטאו, נעצר על ידי הרשויות במדינה במסגרת חקירת שחיתות והודח מהמפלגת השלטון הקומוניסטית, כך הודיעה ממשלת סין אתמול (שני).

לינג, בן 58, מואשם בקבלת כספי שוחד, גניבת סודות מדינה וסודות מפלגה וכן ניצול כוחו למטרות מין, כולל החזקה של מספר שפחות, כך פורסם באתר של הזרוע המשמעתית של המפלגה הקומוניסטית. בשנים 2007-2012 שימש לינג כמנהל המשרד הראשי של ועדת מרכז המפלגה, תפקיד מקביל ל"ראש סגל בבית הלבן", כלומר אחד התפקידים הכי משמעותיים ורבי-עוצמה במערכת הפוליטית הסינית החד-מפלגתית. מתוקף תפקידו הצטרף לינג לנסיעותיו של הנשיא הו ונחשב למקורב מאוד אליו.

שמו של לינג עלה לכותרות במארס 2012, כשבנו היחיד נהרג כשריסק מכונית פרארי בבייג'ינג שבתוכה היו שתי נשים ערומות למחצה. בדצמבר האחרון הזרוע המשמעתית של המפלגה הקומוניסטית פתחה בחקירה רשמית נגד לינג בגין "הפרות בוטות של תקנון המפלגה", ונלקחו ממנו כל תאריו הרשמיים. כעת הוא צפוי לעמוד למשפט שיתנהל מאחורי דלתיים סגורות.

עוד כתבות מהעולם:
ראש ממשלת בריטניה מציג: תכנית חומש למאבק בדאעש
עשרות הרוגים בפיגוע בעיירה טורקית על גבול סוריה
יום היסטורי: ארה"ב וקובה מחדשות את היחסים הדיפלומטיים

רה"ב וסין חתמו על הסכם היסטורי לצמצום פליטת גזי החממה. רויטרס
מלחמה בשחיתות או ציד מכשפות? נשיא סין שי ג'ינפינג לצד נשיא ארה"ב/רויטרס

לינג נכנס לרשימה ההולכת ומתארכת של בכירי המפלגה הקומוניסטית בעבר שנעצרו במסגרת פרויקט מלחמה בשחיתות, אותו מוביל נשיא סין שי ג'ינפינג מאז עלה לשלטון ב-2012. בכירים בממשל הקודם כבר נעצרו, לאור מחויבותו של שי לבער את השחיתות במפלגה, שגרמה לאי שביעות רצון בציבור הסיני ממנה ומתפקודה. מצד שני, יש טענה ל"ציד מכשפות" במדיניות של שי: עשרות אלפים נעצרו והואשמו במסגרת חקירות השחיתות, בהם ראש מערך האבטחה לשעבר וסגנו של מפקד הצבא.

"שי צריך להחזיר את השליטה על המפלגה, אחרי שהיא התרופפה תחת קודמו בתפקיד הו ג'ינטאו", אמר ל-CNN אנדרו ודמן, מנהל לימודי סין באוניברסיטת ג'ורג'יה. הוא סבור: "לא מדובר בציד מכשפות במלוא מובן המילה, אלא יותר בקמפיין פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully