וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת נמצאת אי שם: יוזמה של סטיבן הוקינג תנסה למצוא חייזרים

21.7.2015 / 0:52

במסגרת התכנית, שזוכה למימון חסר תקדים של 100 מיליון דולר, ינסו לאתר אסטרונומים בעלי אותות המצביעים על קיום חיים תבוניים בגלקסיות הקרובות באמצעות רדיו-טלסקופים רבי עוצמה. "אין שאלה גדולה מזו"

פרופסור סטיבן הוקיניג במסיבת עיתונאים להצגת Breakthrough Initiatives – יוזמה במימון 100 מיליון דולר לאיתור חיים תבוניים בחלל. רויטרס
הוקינג במסיבת העיתונאים להצגת היוזמה, אתמול בלונדון/רויטרס

האם אנחנו לבד ביקום? במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול (שני) בלונדון הכריזו מדענים בעלי שם, בראשם סטיבן הוקינג, על שורת יוזמות חדשה בהיקף של מאה מיליון דולר - המאמץ הגדול ביותר בהיסטוריה - לגילוי חיים אינטליגנטיים בכוכבים אחרים.

התכנית, הקרויה "Breakthrough Initiatives" ("יוזמות פרצות דרך") זוכה לגיבוי כלכלי של המיליארדר הרוסי יורי מילנר, פיזיקאי בהשכלתו, שהרוויח את הונו מהשקעה מוקדמת בפייסבוק.

"אין שאלה גדולה מזו. הגיע הזמן להתחייב למצוא את התשובה - לחפש אחר חיים מחוץ לכדור הארץ", אמר הוקינג במסיבת העיתונאים, והדגיש כי היוזמה תתמקד במציאת חיים תבוניים. לדבריו, מדובר במשימה מרוכבת בהרבה במציאת סימני חיים פרימיטיביים. "ייתכן שציוויליזציה שתקבל מסר מאיתנו תקדים אותנו בהתפתחות במיליארדי שנים. אם זה המצב, הם לא יראו בנו כבעלי חשיבות יותר מהאופן שבו אנו רואים חיידקים", אמר הוקינג.

עוד בוואלה!NEWS:
תמונת תקריב ראשונה של פלוטו: הרים קפואים בגובה 3,500 מטר
20 ק"מ של קרח: נאס"א פרסמה תמונות תקריב חדשות של פלוטו
עלות המסע לפלוטו: נמוכה מעלותו של הקמת אצטדיון ענק

במסגרת היוזמה הראשונה של התכנית, שתיקרא Breakthrough Listen, יסרקו אסטרונומים באמצעות רדיו-טלסקופים את החלל החיצון כדי למצוא אותות יוצאי דופן, שיצביעו על קיום אפשרי של חיים אינטליגנטיים. האסטרונומים יאזינו לאותות המגיעים ממיליון מערכות השמש הקרובות לכדור הארץ, ומאוחר יותר לכאלה המגיעים ממאה הגלקסיות הקרובות ל"שביל החלב". בשלב זה לא מתוכננת שליחת מסר מבני האדם אל החלל החיצון. היוזמה תימשך כעשר שנים.

סרטון התדמית של היוזמה, בדיבוב סת' מקפרליין ("איש משפחה")

מדובר, כאמור, ביוזמה היקרה ביותר בהיסטוריה לאיתור חיים תבוניים מחוץ למערכת השמש. לשם ההשוואה, יוזמת SETI, ראשי תיבות של search for extraterrestrial intelligence ("חיפוש אחר אינטליגנציה מחוץ לכדור הארץ"), זוכה למימון של שני מיליון דולר לשנה בלבד. SETI מפעילה מאז שנות ה-90 את פרויקט SETI@home, שבו מתבקשים משתמשי אינטרנט להתקין תוכנה במחשבם שתשתמש בכוח החישוב שלהם כדי לסרוק אחר חיים במערכת השמש ובגלקסיית שביל החלב.

לבד מהוקינג משתתפים ביוזמה גם פיטר וורדן, בכיר לשעבר בסוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) והאסטרונום פרנק דרייק. השניים היו חברים בצוות ששלח ב-1972 את המסר הראשון של האנושות לחלל - "דיסקית הפיוניר". מדובר בלוח אלומיניום שעליו מופיעות דמויות של גבר ואישה ערומים, וכן מיקומו של כדור הארץ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פרופסור סטיבן הוקיניג במסיבת עיתונאים להצגת Breakthrough Initiatives – יוזמה במימון 100 מיליון דולר לאיתור חיים תבוניים בחלל. רויטרס
מתוך מסיבת העיתונאים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully