וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: קניון ווסטגייט נפתח מחדש שנתיים אחרי מתקפת הטרור

ארבעה חמושים מארגון הטרור א-שבאב הטילו מצור על הקניון בספטמבר 2013 ורצחו 67 בני אדם. אחרי קרוב לשנתיים, הקניון נפתח מחדש ושורדי המתקפה חלוקים בדעותיהם אם היה ראוי לפתוח מחדש את המקום או להקים בו אתר הנצחה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שנתיים אחרי מתקפת הטרור בקניון "ווסטגייט" שבקניה, שבמהלכו נרצחו 67 בני אדם, אתמול (שבת) הוא נפתח מחדש. בספטמבר 2013 ארבעה חמושים מארגון הטרור הסומלי א-שבאב, המזוהה עם אלקאעדה, השתלטו במשך ארבעה ימים על הקניון הגדול במדינה שנמצא בבירה ניירובי, והחזיקו מאות בני אדם נצורים. הם עינו חלק מבני הערובה, וחלק מהקורבנות נתלו.

מצור בקניון ווסטגייט, ניירובי. קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
בני ערובה בקניון ווסטגייט, ספטמבר 2013/רויטרס

קניון "ווסטגייט" עבר שיפוץ מאסיבי מאז הפיגוע ולמעשה נבנה מחדש. מרבית החנויות נפתחו מחדש אך התגובות בקרב השורדים של המצור הן מעורבות. כך למשל, רייצ'ל לוגילאן התעקשה להגיע לפתיחה המחודשת של הקניון. "זו הייתה טראומה", שיחזרה. "סבלתי מסיוטים שנמשכו שלושה חודשים אחרי הפיגוע". עם זאת הוסיפה לוגילאן: "הקניון הזה תמיד היה מקום נחמד שבו אפשר לפגוש אנשים שונים".

עוד ידיעות מהעולם:
קרי על הסכם הגרעין: "עסקה טובה יותר? זו פנטזיה"
סעודיה: נעצרו מאות אנשי דאעש שתכננו מתקפות טרור בממלכה
אחרי פרסום ה"הייל המלכותי": הבריטים זועמים על "הסאן"

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
מצור בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה. 24 בספטמבר 2013. רויטרס
כוחות צבא חודרים לקניון לפני שנתיים/רויטרס

לעומתה, שאמים אלו, שנורתה חמש פעמים ונושאת צלקות על גופה ונפשה, אמרה: "מתוך כבוד לאלה שמתו בקניון אני לא אהיה מסוגל ללכת שם". אלו טוענת כי "זה עצוב מאוד שהמקום נפתח מחדש כקניון. הייתי שמחה אילו היו פותחים בו אתר זיכרון והנצחה, או מקום דתי שאליו יוכלו ללכת כל אלה שנפגעו בו".

עבדול חאג'י, ששרד אף הוא את הפיגוע, הודה שיש לו רגשות מעורבים: "בקניון הייתי מצפה לראות אנשים צוחקים ונהנים, אבל אני לא חושב שאני מסוגל לעשות את זה בקניון "ווסטגייט" בגלל מה שקרה שם. אולי התנהגות כזו לא תכבד את הקורבנות". מצד שני, חאג'י גם טען ש"אנחנו צריכים להראות לעולם שהתאוששנו ושאנחנו מסוגלים להמשיך בחיים. אני רק מקווה שבקניון תהיה פינת זיכרון לקורבנות, מפני שעלינו לזכור אותם".

מצור בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה. 24 בספטמבר 2013. AP
משפחות הנצורים והנרצחים מחוץ לקניון, ספטמבר 2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully