וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה הפלסטינית שבכתה בגלל מרקל תורשה להישאר בגרמניה

השר האחראי על אינטגרציה הבהיר כי רים, שהיגרה למדינה יחד עם משפחתה ממחנה פליטים בלבנון, תוכל להמשיך ולחיות בה. זאת אחרי שהקנצלרית הבהירה כי לא תוכל לעזור לה. "היא מדברת גרמנית שוטפת"

צילום: רשת NDR, עריכה: טל רזניק

הנערה הפלסטינית מחפשת המקלט בגרמניה שפרצה בבכי בעקבות דיון שניהלה עם הקנצלרית אנגלה מרקל תורשה להישאר במדינה - כך מסר אמש (שישי) השר האחראי על אינטגרציה, איידאן אוזוגוז. מפגשה של מרקל עם הנערה, ששמה רים, הפך לוויראלי ברחבי המדינה, לאחר שהקנצלרית הבהירה לה כי לא תוכל למנוע את גירוש המשפחה שלה, שמוצאה ממחנה פליטים מלבנון.

"אני לא מכיר את המקרה הפרטי של הנערה הזאת, אולם היא מדברת גרמנית שוטפת וחיה כאן מספיק זמן", צוטט השר באתר של השבועון "דר שפיגל". "זאת בדיוק הסיבה ששינינו את החוק. כדי שצעירים המשולבים היטב יוכלו לזכות באשרת מגורים חדשה דרך החוק החדש שייכנס לתוקף באוגוסט".

עוד בוואלה!NEWS:
גרמניה אישרה את חידוש השיחות עם יוון על תכנית החילוץ
גרמניה: ארבע שנות מאסר ל"מנהל החשבונות של אושוויץ"

מול מצלמות הטלוויזיה: מרקל גרמה לנערה פלסטינית לבכות. צילום מסך
תישאר במדינה. הנערה הפלסטינית ומרקל בזמן הדיון/צילום מסך

במהלך המפגש המצולם, שהתקיים ביום רביעי בעיר רוסטוק, פנתה רים לקנצלרית וסיפרה לה כי היא הגיעה לגרמניה עם משפחתה לפני ארבע שנים ממחנה פליטים פלסטיני בלבנון. הנערה ציינה כי היא ומשפחתה יכולים להיות מגורשים בכל רגע מפני שניתן להם מקלט זמני בלבד. "כל עוד אני לא יודעת כמה זמן אוכל להיות כאן, אינני יודעת כיצד יראה עתידי", אמרה רים בגרמנית שוטפת. "אני מאוד רוצה ללמוד בגרמניה - זה לא הוגן שאנשים אחרים נהנים מחייהם ואני לא יכולה ליהנות יחד איתם".

מרקל אמרה בתגובה כי היא מבינה את חששה של רים, אך הוסיפה בגמגום: "בכל מקרה אני חייבת... לעיתים פוליטיקה היא דבר קשה". מרקל המשיכה ואמרה לרים: "את אדם מאוד נחמד אך את יודעת שישנם אלפי בני אדם במחנות הפליטים הפלסטיניים בלבנון, ואם נגיד לכולם 'אתם יכולים לבוא', ונגיד לאחרים 'אתם כולכם יכולים לבוא מאפריקה', לא נוכל להתמודד עם זה".

הקנצלרית המשיכה והגנה על מדיניות הענקת המקלט המדיני של הממשל, אך לפתע היא הבחינה כי רים מתחילה להזיל דמעות. מרקל ניגשה לילדה, נגעה בכתפה, אמרה לה "היית בסדר גמור" והוסיפה כי היא יודעת שקשה לה. עם זאת, מרקל ככל הנראה לא הצליחה לנחם את הילדה, שהמשיכה לבכות בעוד מצלמות הטלוויזיה מתמקדות בפניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully