וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוחות הכורדים: "דאעש השתמש בגז כימי במהלך הקרבות בסוריה"

18.7.2015 / 5:50

הכוחות הכורדים הלוחמים בסוריה טוענים כי לוחמי דאעש שיגרו לעברם בחודש שעבר "טילים מאולתרים הנושאים חומר כימי". "מדובר בשימוש ראשון של דאעש בטילים מסוג זה", מסר דובר הכוחות. כמו כן דווח על שימוש בגז כימי נגד הכורדים בעיראק

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: ילדים שנפגעו לכאורה מגז כלור בצפון סוריה, מרץ האחרון)

הכוחות הכורדים הלוחמים בסוריה (YPG) דיווחו הלילה (שבת) כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השתמש בגז כימי במהלך קרבות באזורים הנמצאים בשליטת הכורדים בצפון-מזרח סוריה. לפי הודעת הכוחות, לוחמי דאעש השתמשו ב"טילים מאולתרים הנושאים חומר כימי" ב-28 ביוני במהלך קרב באזור הנשלט על ידי הכורדים בעיר חסכה שבצפון-מזרח המדינה. עוד נמסר כי דאעש שיגר את אותם הטילים גם לעבר עמדות של הכוחות מדרום לעיר תל בראק הנמצאת מצפון-מזרח לחסכה.

ארגון זכויות האדם הסורי מסר גם הוא כי תיעד שימוש בגז רעיל על ידי דאעש במהלך תקיפה בכפר הסמוך לתל בראק ב-28 ביוני. לטענת הארגון, 12 לוחמים כורדים נחשפו לגז הרעיל באותה המתקפה. הארגון אף ציין כי יש בידיו מידע על מתקפה נוספת שבה נעשה שימוש בגז כימי רעיל בעיר חסכה, אך לא נתן פרטים נוספים.

דובר הכוחות הכורדים אמר כי הלוחמים שנחשפו לגז סבלו מצריבות בגרון, באף ובעיניים, וכן מכאבי ראש חמורים, כאבי שרירים ושיבוש בתנועת הגוף וביכולת הריכוז. הוא אף ציין כי חשיפה ממשוכת לאותו חומר כימי הובילה להקאות בקרב הלוחמים. לדבריו, אף אחד מהלוחמים שנחשפו לחומר לא נהרג מפני שהם נלקחו במהרה לבית החולים. עוד מסר הדובר כי סוג החומר הכימי טרם התברר, וכי מדובר בשימוש ראשון של דאעש בטילים מסוג זה.

עוד כתבות בנושא:
פיגוע קטלני של דאעש: מאה הרוגים מפיצוץ מכונית בשוק ליד בגדד
"פעילי דאעש תכננו לערוף ראש של מפקד בצבא צרפת - ולפרסם תיעוד"
תיעוד: לוחמי דאעש שיגרו רקטה לעבר ספינת חיל הים המצרי

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
לוחמי הכוחות הכורדים בצפון סוריה/רויטרס

הכוחות הכורדים הוסיפו בהודעתם כי כוחותיהם מצאו מסכות גז ברשות לוחמי דאעש באזורים שכבשו לאחרונה. "הדבר מצביע על כך שהם מתכוננים ומצטיידים לקראת שימוש בכלי לחימה כימיים לאורך קו החזית", נמסר בהודעת הכוחות.

אליסטר בסקי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, מסר בתגובה להודעה כי ארצות הברית מודעת לדיווחים על השימוש בנשק כימי על ידי דאעש, וציין כי המדינה פועלת לאיסוף מידע נוסף הנוגע לעניין. "אנו ממשיכים לעקוב אחר הדיווחים הללו מקרוב", מסר

כוחות כורדיים בהר סינג'ר, עיראק. רויטרס
"ישנו תיעוד של שימוש בגז כימי נגד כוחות הפשמרגה בעיראק". הכוחות הכורדים בהר סינג'ר שבעיראק/רויטרס

כמו כן, שני ארגוני זכויות אדם העוקבים אחרי המאורעות בסוריה ובעיראק הודיעו כי נוסף על שתי התקיפות הכימיות בסוריה, ישנו תיעוד גם של שימוש בנשק כימי בעיראק. לטענתם, כוחות דאעש שיגרו טיל המכיל נוזל כימי לעבר כוחות הפשמרגה הכורדים במחסום הסמוך לסכר מוסול. לדבריהם, ההשפעות שנגרמו כתוצאה מהחשיפה לחומר דומות להשפעת גז כלור.

בחודש מרץ האחרון הודיעו כוחות הפשמרגה בעיראק כי יש בידיהם הוכחות לכך שדאעש ניסה לבצע פיגוע באמצעות מכונית תופת המכילה גז כלור. לטענתם, הכוחות הכורדים אספו דגימות אדמה וביגוד מגופו של מחבל מתאבד, שהיה מעורב בניסיון הפיגוע ב-23 בינואר. לדבריהם, בדיקות שנערכו ב"מעבדה אירופית" העלו כי "הדגימות הכילו רמות כלור, המוכיחות שימוש בגז כבנשק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully