וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: "ייתכן שהיורה בטנסי הושפע מדאעש"

רשת NBC דיווחה כי בשל המועד שבו ירה למוות מוחמד עבד אל-עזיז בארבעה נחתים בעיר צ'טנוגה - סוף חודש הרמדאן - נבדקת האפשרות שפעל בהשארת הארגון הקיצוני. ואולם, ה-FBI הבהיר כי טרם נמצאו ראיות לכך

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר

מוחמד יוסוף עבד אל-עזיז, שהרג אתמול ארבעה חיילים אמריקנים במהלך אירוע הירי בטנסי, לא היה במאגר הרשויות העוקבות אחרי טרור - כך מסרו גורם רשמיים לרשת NBC האמריקנית. עם זאת, ייתכן שאל-עזיז בן ה-24 שמוצאו מכווית, הושפע מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). זאת בשל התזמון שבו ביצע את הירי, שבמהלכו נפצעו שלושה אנשים נוספים, לעבר שני בסיסים בעיר צ'טנוגה - סוף חודש הרמדאן. גורמים ברשויות אכיפת החוק טענו כי יש אינדיקציות נוספות לכך שהוא שאב השראה מדאעש, אך לא פירטו.

ואולם, הבולשת הפדרלית (FBI) טרם אישרה כי הוא פעל בהשארת ארגון הטרור הסוני והחוקרים סבורים כי הוא פעל לבדו. אדוארד ריינהולד, סוכן הבולשת הממונה על האזור שבו בוצע הירי, טען כי בשלב זה לא נמצאו ראיות לכך שהחשוד קשור לארגון טרור עולמי והבהיר כי אף אדם לא נעצר בחשד למעורבות בירי.

עוד חדשות בעולם
דיווח: משעל נפגש עם מלך סעודיה במהלך ביקורו בממלכה
מנהל המוזיאון היהודי במוסקבה נורה ונפצע קשה. צפו בתיעוד

סוכני FBI בזירת הירי בבסיס הגיוס בצ'טנוגה, טנסי 17 ביולי 2015. רויטרס
חוקרי FBI בבסיס הגיוס שבו בוצע הירי/רויטרס

האתר SITE, שעוקב אחרי ארגוני טרור בעולם, טען כי אל-עזיז כתב ביום שני בבלוג שניהל כי "החיים קצרים ומרירים" וכי למוסלמים אסור להחמיץ את ההזדמנות "להגיע לאללה". הלילה פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי אביו של היורה נחקר בעבר בחשד לקשירת קשר עם ארגוני טרור. לדברי גורם בכיר שהתראיין לעיתון, חקירתו של האב נמשכה כמה שנים ולא עלה בה כל מידע לגבי בנו. לבסוף, לדברי הגורם, הוסר האב מרשימת המעקב.

עבד אל-עזיז נהרג לאחר שריסס עשרות קליעים לעבר בסיס גיוס והמשיך בנסיעה לבסיס אימונים סמוך של חיל הנחתים, אז יצא מכלי רכבו וירה בנחתים. טרם ברור אם אל-עזיז, שהחזיק בכמה כלי נשק, ירה בעצמו למוות או חוסל בידי הכוחות בשטח.

הנשיא ברק אובמה התייחס לאירוע ומסר את תנחומיו למשפחות ההרוגים. לדבריו, החקירה בנושא תהיה מקיפה ומהירה. "אלו נסיבות קורעות לב עבור ההרוגים, ששירתו בכבוד את ארצנו, למות בדרך שכזאת", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully