וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "ציפיתי שבפרקליטות יהיה מבוגר אחראי"

17.7.2015 / 8:25

ראש הממשלה לשעבר הגיש את תגובתו לבקשת המדינה להטיל עליו מאסר ב"מרכז ההשקעות" וטען כי מדובר ב"שימוש לרעה בהליכי משפט". הוא הוסיף כי הבקשה "נותנת תחושת רדיפה קשה"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

(עיכוב ביצוע עונש המאסר בפרשת טלנסקי, בשבוע שעבר)

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש היום (חמישי) תגובה לבקשת המדינה להטיל עליו עונש מאסר בתיק מרכז ההשקעות. הבקשה הוגשה בשל הרשעתו בתיק טלנסקי וכעת מבקש אולמרט לסלקה. בתגובתו טען אולמרט כי זהו "שימוש לרעה בהליכי משפט" והוסיף: "ציפינו שבפרקליטות יהיה מבוגר אחראי".

אולמרט הורשע בהפרת אמונים בפרשת "מרכז ההשקעות", הפרשה הקלה מבין שלוש שכונו "המשפט הירושלמי" ובהן גם "ראשונטורס" ו"טלנסקי". מדובר בפרשה שאירעה בין השנים 2006-2003, אז היה אולמרט שר התעשייה המסחר והתעסוקה, והיה אחראי על מרכז ההשקעות. הוא הורשע בכך שבשבתו כשר פעל בניגוד עניינים כשהתערב בהליכים לטובת ארבע חברות שיוצגו על ידי מקורבו, עו"ד אורי מסר.

לקריאה נוספת:
בהסכמת הפרקליטות: העליון דחה ביצוע עונש המאסר לאולמרט בטלנסקי
אולמרט ערער על העונש בתיק טלנסקי: "פעולה בתחום האפור"
למה אין בישראל מנהיגים שמוכנים לקחת אחריות?

אהוד אולמרט, בית משפט העליון ירושלים, 8 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט בבית המשפט העליון בירושלים, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בפרשת "מרכז ההשקעות" נגזרו על אולמרט שנה מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקל. המדינה ערערה וביקשה להחמיר את מאסרו למאסר בעבודות שירות. בשבוע שעבר, הגישה המדינה "הודעת עדכון" ובה נכתב כי למרות שנשמע כבר הערעור בפרשה, היא מבקשת להחמיר את העונש שהיא עצמה ביקשה למאסר בפועל, בעקבות ההרשעה בפרשת טלנסקי.

"אין מקום לעוד ועוד הליכים"

על אולמרט נגזרו שמונה חודשי מאסר בפרשת טלנסקי ועוד שש שנים בפרשת הולילנד. בהולילנד כבר נשמע הערעור ואמורה להתקבל החלטה בקרוב. הערעור בטלנסקי הוגש רק לפני שבועיים.

"המדינה לא ביקשה מעולם לתקן את כתב הערעור שנשמע לפני שנתיים", נכתב בתגובה שהוגשה באמצעות עורכי דינו אייל רוזובסקי, אלי זהר ואמירה אמרה. "מדובר בהליך לא ראוי ושימוש לרעה בהליכי משפט. יש מקרים שבהם קיים אינטרס ציבורי לשים סוף להליכים. דומה שזה המקרה שלנו".

בהמשך מתייחסת התגובה להליך הארוך שעבר תיק זה, שבתחילתו זוכה אולמרט, לאחר מכן הוגש ערעור ובסופו חזר התיק לבית המשפט. "אין מקום לעוד ועוד הליכים נגד המבקש. ציפינו שבפרקליטות יהיה מבוגר אחראי שימנע הגשת בקשה מעין זו שנותנת תחושת רדיפה קשה. התאכזבנו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully