וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב של צפת: לאסור השימוש במותג הכשרות של הרב החשוד

16.7.2015 / 20:46

במכתב לרבנות הראשית הסביר הרב שמואל אליהו כי שימוש במותג הכשרות על שם אביו המנוח, שניהל הרב החשוד בעבירות מין, הינו "הטעיית הציבור". לטענתו, המשך השימוש "עלול לגרור תביעת נזיקין"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: גדי וינסטוק

(הרב החשוד בבית המשפט, בשבוע שעבר)

רבה של צפת, שמואל אליהו, פנה היום (חמישי) לרבנות הראשית בדרישה להפסיק את השימוש במותג של מערך הכשרות שניהל הרב החשוד בעבירות מין בנשים שהגיעו אליו לייעוץ. הסיבה לכך היא שמערך הכשרות נקרא על שם אביו, הרב מרדכי אליהו המנוח. לדבריו, בשל כך נחשב השימוש במערך זה ל"הטעיית הציבור".

מערך הכשרות שניהל הרב החשוד מצפת נחשב למוביל בתחומו, בעיקר בציבור הדתי-לאומי. כעת, אחרי שהפרשה נחשפה ועמה התגלו חשדות חמורים נגד הרב העומד בראש מערך הכשרות, דורש הרב אליהו מהרבנות להסיר את האחריות שלה ממנו ולאסור את השימוש במותג עצמו. זאת, ככל הנראה, במטרה להתנער מהרב החשוד חרף העובדה כי טרם הואשם או הורשע במעשים אלה.

עוד על הרב החשוד:
"לא יכול לוותר על קולות": ראש העיר צפת ידע על החשדות נגד הרב?
כשהציבור מתרץ התנהגות מעוותות של רב
הרב המוכר מצפת החשוד בעבירות מין אושפז בבית החולים כי חש ברע

הרב החשוד בעבירות מין: "האמת תצא לאור". מאיר וקנין, ספק 500
הרב החשוד בבית המשפט/ספק 500, מאיר וקנין

במכתב כתב אליהו כי הוא דורש שאיסור השימוש במותג יכנס לתוקפו החל ממחר, ראש חודש אב, וכי "כל שימוש במותג או בשם המזכיר את שמו הוא הטעיית הציבור, כיוון שהרב אליהו היה מקפיד על הידורי כשרות שלא נמצאים עתה במותג זה כלל". אליהו הוסיף כי "כל שימוש במותג זה או בכל שם אחר שמקושר לשם של אבינו המנוח עלול לגרור אחריו תביעת נזיקין, בין אם הוא נעשה במשחטה זו או במשחטה אחרת".

במכתב אחר ששלח הרב אליהו לרבנות ביקש להבהיר כי הוא אינו אחראי לכשרות זו. "הודענו לנוגעים בדבר כי כל המשך שימוש בשם... הן באופן ישיר והן באופן מרומז הינו בניגוד גמור לדעתנו", כתב. בסוף המכתב ציין כי "גוף זה כאמור אינו מטעמינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully