וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה נשים התלוננו עד כה נגד הרב המוכר מצפת החשוד בעבירות מין

6.7.2015 / 22:05

שלוש נשים שהתלוננו היום מצטרפות לחמש נוספות שטענו כי הרב ביצע בהן עבירות אינוס ומעשים מגונים. הרב נמצא בבית החולים זיו שבצפת, לשם הועבר השבוע תחת השגחת שב"ס לאחר שחש ברע

עריכה: ניר חן

(הארכת מעצר לרב מצפת, חמישי)

שלוש נשים נוספות התלוננו היום (ראשון) נגד הרב המוכר מצפת, וטענו כי ביצע בהן עבירות אינוס ומעשים מגונים ואף הפנה לעברן איומים. בכך עלה מספר המתלוננות נגד הרב לשמונה נשים. הרב נעצר ביום חמישי האחרון בעת שהיה בדרכו לנמל התעופה בן גוריון, ולאחר הארכת מעצרו בחמישה ימים הוא הועבר לבית הכלא צלמון.

ביום שישי דווח כי הרב פונה לבית החולים פוריה שליד טבריה לאחר שהתלונן כי הוא חש ברע. בתום הבדיקה הוחלט לאשפזו תחת השגחה, ולבקשתו הוא הועבר היום לבית החולים זיו שבצפת תחת השגחת שב"ס, שם ככל הנראה יישאר באשפוז. פרקליטו של הרב, עו"ד אפי דמרי, סיפר אז כי הרב החל לחוש ברע בשעות אחר הצהרים והתלונן על לחצים בחזה. "כפי הנראה בעקבות הצנתור שעבר בימים האחרונים", אמר.

שלשום התלוננה אישה נוספת במשטרה נגד הרב. המתלוננת, צעירה בשנות ה-20 לחייה, דיווחה כי הרב אנס אותה ועשה בה מעשים מגונים. כמו כן, יום לפני מעצרו התלוננה במשטרה נגדו אישה שטענה כי לפני 13 שנה, כשהגיעה אליו לטיפול, הוא עשה בה מעשה מגונה. כמה שעות מאוחר יותר פנתה אישה נוספת למשטרה והתלוננה כי הרב אנס אותה.

עוד כתבות בנושא:
הרב המוכר מצפת החשוד בעבירות מין אושפז בבית החולים כי חש ברע
המתלוננת נגד הרב מצפת: "ביקש להיפגש כדי לנקות אותי"
הרב המוכר מצפת החשוד בעבירות מין נעצר בדרכו לנתב"ג

הרב החשוד בעבירות מין, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הרב החשוד בהארכת מעצרו, חמישי/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס לתלונות נגד הרב, הידוע כמקורב לבכירים בציונות הדתית. "פרשת הרב מהצפון היא כתם מוסרי ותמרור אזהרה", כתב בנט בטוויטר. "יצא לי לפגוש אותו מספר פעמים. אין מורמים מעם. אין סליחה ומחילה למעוותי מוסר".

כמה ימים לפני מעצרו החליטו רבנים בצפת להרחיק את הרב, העומד בראש ישיבה ומוסדות חינוך והוראה לגיל הרך, בשל עבירות של "טוהר המידות". לתדהמת אלפים מחסידיו ואלו המגיעים אליו לקבלת ייעוץ, הרב נענה לבקשת בית הדין הרבני והשעה את עצמו מתפקידו.

"קרה משהו שלא צריך לקרות בין רב לבין אישה"

ביום מעצרו סיפרה אחת המתלוננות נגדו בריאיון לדודו פיניאן וחן ביהר ברדיו "קול רגע" כי בתחילה היא חשבה שזכתה בכבוד כשהרב הסכים לסייע לה, ורק מאוחר יותר הבינה מה עשה לה. "הגעתי לרב דרך קרובת משפחה. הייתי במצוקה נפשית וביקשתי ברכה וחיזוק", שחזרה המתלוננת. "הגעתי אליו. הוא קיבל אותי יפה ואמר לי שהוא יעזור לי, ובערך שלוש שעות אחרי שיצאתי ממנו הוא התקשר אליי לנייד וביקש לפגוש אותי כדי לעשות לי טיפול רוחני ולנקות אותי".

"בפגישה הוא נתן לי לשתות מים טהורים, מים מיוחדים ששמעתי הרבה על הסגולות שלהם, כולם דיברו עליהם", המשיכה המתלוננת, "ושם קורה משהו שלא צריך לקרות בין רב לבין אישה אחרת. מלכתחילה ידעתי שזה לא צריך לקרות, אבל לפעמים האמונה היא עיוורת". אף שהבינה שמעשיו של הרב היו אסורים, לדברי המתלוננת, היא לא יכלה להביא את עצמה לעצור בעדו. "אמרתי שאני מתנהגת בצורה לא הגיונית. מצד אחד יודעת שמה שקורה הוא לא נכון ולא הגיוני, ומצד שני הוא כל כך גרם לי להרגיש ולהאמין שהטיפול הזה יתקן לי את החיים, שזרמתי ועשיתי מה שהוא מבקש".

לדבריה, בשלב כלשהו של הפגישה היא הבינה שעליה להפסיק את המעשים. "ברגע שהבנתי שאני לא יכולה יותר להמשיך בטיפול, כביכול, שלו, שזה עבר כבר את כל האפשרויות, הוא כבר נגע במקומות שלא נוגעים בהם, ברגעים האלה הרגשתי שאני חייבת לברוח משם", היא סיפרה. "אני לא יכולה להגיד שעשיתי את מה שעשיתי באופן חכם ורציונלי, פשוט פעלתי מתוך הבטן – פשוט קמתי וברחתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully